اختلال در شبکه اتومبیل‌های خودران توسط هکرها

اختلال در شبکه اتومبیل‌های خودران توسط هکرها

اخیراً محققان سناریویی را در رابطه با هک شدن 20 درصد اتومبیل‌های خودران در منهتن مطرح نموده‌اند که برای ذینفعان خبر خوشایندی نیست.

اخیراً محققان سناریویی را در رابطه با هک شدن 20 درصد اتومبیل‌های خودران در منهتن مطرح نموده‌اند که برای ذینفعان خبر خوشایندی نیست. این مطالعه با عنوان «Cyber-physical risks of hacked Internet-connected vehicles» ادعا می‌کند که تعداد کمی از وسایل نقلیه‌ی خودران به خاطر هک شدن سیستم اینترنتی دچار آسیب شده‌اند.

بسیاری از ما با زمانی که یک یا دو حادثه ترافیکی در طول مسیر اتفاق می‌افتد، آشنایی داریم اما اختلالاتی که در اتومبیل‌های خودران اتفاق می‌افتد ابعاد گسترده‌تری دارد. اگر فقط 20 درصد وسایل نقلیه از راه دور متوقف شوند، یک شهر مانند منهتن با توقف کامل اتومبیل‌ها می‌تواند متلاشی شود. حتی با مقدار 10 درصد نیز پیش‌بینی می‌شود که نیمی از جاده‌های منهتن در دسترس نخواهد بود.

به‌طورمعمول، سیستم‌های ترافیکی مستقل باعث بهبود کارایی و کاهش خطاهای انسانی می‌شود که اغلب منجر به حوادث می‌شوند، می‌گردد. اگر یک وسیله نقلیه هک شده باشد، ترافیک را در مجاورت آن را تضعیف می‌کند، اما تأثیر آن بر شهر گسترده‌تر است زیرا جاده‌ها و شریان‌های شهر مسدود می‌شوند.

تصور آسیب‌پذیری در یک سازنده عمده خودرو مانند فورد یا تویوتا که بیش از 10 درصد از شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث اختلال بزرگی می‌شود، کار دشواری است. یکی از راه‌هایی که محققان به منظور کاهش ریسک پیشنهاد می‌دهند، حصول اطمینان از ارتباط حداکثری سیستم‌های متصل برای کاهش اثرات مخرب بر روی عملکرد کل شبکه است.

پیشنهاد پژوهشگران مشابه استدلالی است در سال گذشته توسط یک سازمان اطلاعاتی کانادایی به نفع استفاده از شرکت‌‌های مخابراتی چینی در توسعه شبکه 5G علی‌رغم ادعاهای مبنی بر این که این شرکت‌ها تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود، قرار گرفت.

به این نکته حائز اهمیت است که پیامدهای بالقوه ای که توسط محققان مورد تاکید قرار گرفته ‌است، باید قبل از اجرا در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.

وسایل نقلیه خودران در هلند قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند

اخبار جدید حاکی از آن هستند که دولت هلند با مشکلاتی در طرح‌های توسعه وسایل نقلیه خودران خود مواجه گردیده است. یکی از مشکلات جدی این است که اتومبیل‌های خودران قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند.

فناوری جدید آئودی به رانندگان در انتخاب هوشمندانه مسیر کمک می‌کند

فناوری جدید شرکت Audi با اتصال به زیرساخت شهری به رانندگان در انتخاب سرعت مناسب و مسیر بهینه و کمک کند تا مسیر بهینه را از نظر چراغ‌های راهنمایی انتخاب کنند.

اتومبیل‌های خودران؛ یک راه‌حل احتمالی برای کاهش هزینه‌های ترافیک در انگلستان

شرکت خدماتی اتومبیل‌های خودران Inrix، آخرین تحلیل خود را از ترافیک بریتانیا منتشر کرده ‌است که هزینه در حدود 8 میلیارد پوند در سال را نشان می‌دهد.