افزایش 50 درصدی ارسال محموله‌ها با استفاده از پهپادها در سال 2020

افزایش 50 درصدی ارسال محموله‌ها با استفاده از پهپادها در سال 2020

گارتنر پیش‌بینی می‌کند ارسال محموله‌ها با استفاده از پهپادها (Drone) در سال ۲۰۲۰، ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی گارتنر نشان می‌دهد که کسب‌وکارها در سال ۲۰۲۰روند روبه رشد خود را طی خواهند کرد. این پهپادها (Drone) می‌توانند در صنایعی نظیر ساخت‌وساز، ابزارها و خرده‌فروشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش حمل‌ونقل جهانی شرکت‌های هوایی اینترنت اشیا (IoT) در مجموع ۵۲۶،۰۰۰واحد خواهد بود که افزایش ۵۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد. Global Research پیش‌بینی می‌کند که محموله‌های جهانی تا سال ۲۰۲۳ به ۱.۳ میلیون واحد برسد. این صنعت ساخت‌وساز خواهد بود که بیش‌ترین استفاده از پهبادها (Drone) را بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ با انتقال محموله‌ها از ۱۴۱،۱۰۰ در سال ۲۰۱۹ به ۲۰۹،۸۰۰ تا سال ۲۰۲۳ انجام می‌دهد.

کی شارپینگتون یکی از تحلیلگران اصلی گارتنر در این باره می‌گوید: "بخش ساخت‌وساز اولین پذیرنده پهپادها است که باعث می‌شود نظارت بر ساخت‌وسازها بزرگترین مورد استفاده در حمل‌ونقل در سراسر جهان باشد. پهپادها (Drone) وظایفی نظیر نقشه‌برداری سایت و مدیریت امور زمین از جمله نظارت بر خاک را بر عهده دارند زیرا انجام این امور با هواپیماهای بدون سرنشین سریعتر و ایمن‌تر انجام می‌شود."

در این گزارش همچنین مشخص شده است که به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها هنگام بازدید از سایت‌ها ، تعداد کارمندان جهانی ساخت‌وساز بین سال‌های 2018 تا 2020 از 2،400 به 640 نفر کاهش می‌یابد. پیش‌بینی می‌شود که استفاده از پهپادها در جنوب شرقی آسیا با افزایش سریع مقررات افزایش یابد.

گارتنر معتقد است که در کوتاه‌مدت، بیشتر موارد استفاده از پهپادهای IoT از نوع درجه سازمانی بر پایه نظارت بر اطراف قرار خواهد گرفت. دومین و سومین موارد استفاده از بدون سرنشین در سال 2020، نظارت بر خدمات آتش‌نشانی با ۴۸،۵۰۰ و بررسی بیمه با ۴۶،۴۰۰محموله خواهد بود.

تحقیقات خرده‌فروشی و جمع‌آوری شواهد توسط پلیس دو مورد استفاده نهایی در میان ۵ مورد برتر از ۲۵ مورد استفاده پیش‌بینی‌شده توسط گارتنر هستند.

هنگامی‌که نوبت به پهپادها می‌رسد، کسب‌وکارها فرصت‌های قابل‌توجهی را در مقابل خود می‌بینند و نحوه استفاده خردمندانه از این پهپادها در چگونگی بهره‌مندی از آن‌ها تعیین کننده است.

مطالب مرتبط

منبع باز بودن پلتفرم‌ها باعث جلب اعتماد سازمان‌ها می‌شود

پروژه Alvarium بنیاد لینوکس قصد دارد از خرد جمعی برای جلب اعتماد شرکت‌ها و ایجاد امنیت در حوزه اینترنت اشیا (IoT) بهره ببرد.

شرکت Lilium فیلم پرواز آزمایشی اولین تاکسی هوایی خود را منتشر کرد

هواپیمای لیلیوم نخستین جت عمودپرواز الکتریکی در جهان است، این جت با داشتن پنج صندلی چشم‌اندازی در مورد آینده حمل‌ونقل شهری را به تصویر می‌کشد.

تجهیز اتومبیل‌های Honda به اپلیکیشن Drivemode در جهت تقویت حمل‌ونقل متصل

Honda همکاری با Drivemode را در زمینه طراحی اپلیکیشن آغاز کرده است تا بتواند امکانات رانندگی هر چه ایمن‌تر را برای کاربران خودروهای خود فراهم کند.

صنعت نسل چهارم و جایگاه ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در قلب کسب‌وکار جهانی

ارتباطات 5G به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مدعی در دنیای واقعی و اینترنت اشیا است. این درحالی است که ما در آستانه تغییر انقلاب صنعتی نسل چهارم هستیم. این عصر جدید و هیجان‌انگیز سطوح جدیدی از اتوماسیون، سهولت و اتصال را شاهد خواهد بود و یک فرصت واقعی برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی (CSPs) را نشان می‌دهد.