Nobka_twitter-is-moving-some-infrastructure-to-the-google-cloud-platform.jpg

انتقال زیرساخت‌های توئیتر به پلتفرم Google Cloud

توئیتر بخش‌هایی از زیر ساخت خود را از مراکز داده‌های فیزیکی خارج و به پلتفرم Google Cloud منتقل کرده ‌است.

توئیتر بخش‌هایی از زیر ساخت خود را از مراکز داده‌های فیزیکی خارج و به پلتفرم Google Cloud منتقل کرده ‌است. در واقع بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های اجتماعی شرکت در مراکز خود باقی خواهند ماند ، اما حجم مشخصی از آن هم اکنون از سرویس‌های Google Cloud استفاده می‌کند.

به طور خاص، توئیتر مجهز به ذخیره‌سازی داده‌های خود و محاسبات Hadoop است. البته مزایای استفاده از سرویس‌های جدید، بیشتر به نفع تیم مهندسی توئیتر است و کاربران متوجه تغییری در سیستم آن نخواهند شد.

سیستم محاسبه Hadoop مرکز پلتفرم داده‌ی توییتر است. این کمپانی دارای چندین بخش از محاسبه‌گرهای Hadoop است، به عبارت دیگر زیرساخت‌های آن بسیار گسترده و پیچیده است به طوری که توئیتر برای کنترل و نظارت بر آن‌ها نیاز به گزینه‌ی بهتری دارد.

انتقال زیر ساخت‌های توئیتر به سرویس‌های Cloud به سرعت اتفاق نخواهد افتاد و توئیتر زمان مشخصی برای کامل شدن این پروژه مشخص نکرده است.
Parag Agrawal مدیر عامل توئیتر می‌گوید: این انتقال، زمانی که کامل شود، امکان تأمین سریع ظرفیت، افزایش انعطاف پذیری، دسترسی به اکوسیستم وسیع ابزار و خدمات؛ پیشرفت در امنیت؛ و توانایی بازیابی اطلاعات را فراهم می کند.

و البته گوگل برای داشتن یک مشتری مثل توئیتر بسیار هیجان زده است. Brian Stevens مدیرعامل Google Cloud در بیانیه‌ای گفت: سازگاری محکمی در استراتژی مهندسی توئیتر برای رفع نیازهای پلتفرم آن و خدمات Google Cloud در مقیاس جهانی وجود دارد. راهکارهای ارائه شده توسط پلتفرم Google Cloud و زیرساخت‌های قابل اطمینان توئیتر ، انعطاف پذیری فنی و سازگاری که پلت‌فرم به آن نیاز دارد را فراهم می‌کند و ما منتظر همکاری فنی خود با تیم مهندسی توئیتر هستیم.