نرم‌افزار ناوبری Android Auto گوگل ایمن‌تر و هوشمندتر می‌شود

اپلیکیشن ناوبری Android Auto گوگل ایمن‌تر و هوشمندتر می‌شود

گوگل در کنفرانس I/O 2019 اعلام کرده است که جزئیات جدیدی از Android Auto را به عنوان پیش‌نمایش در تابستان امسال همراه با امنیت بیشتر و هوشمندی بیشتر در هنگام رانندگی ارائه خواهد شد.

گوگل در کنفرانس I/O 2019 اعلام کرده است که جزئیات جدیدی از Android Auto را به عنوان پیش‌نمایش در تابستان امسال همراه با امنیت بیشتر و هوشمندی بیشتر در هنگام رانندگی ارائه خواهد شد.

طراحی جدید Android Auto اطلاعات بیشتری را در هنگام رانندگی در معرض نمایش کاربران قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال کاربران در هنگام رانندگی و در حال گوش دادن به موسیقی می‌توانند از برنامه ناوبری به‌راحتی استفاده کنند. در حال حاظر کاربران برای تغییر موسیقی انتخاب شده خود نیاز به سوئیچ کردن بین برنامه‌های کاربردی و برنامه‌های ناوبری خود هستند. در طراحی جدید یک نوار در پایین قرار دارد که استفاده از آن کنترل‌ و تعامل بین برنامه‌های کاربردی را گسترش می‌دهد.

بنابراین، اگر کاربری از برنامه ناوبری Waze استفاده می‌کند، یک نواری برای یکی از برنامه‌های کاربردی پخش موسیقی مانند Spotify در پایین صفحه‌نمایش ظاهر خواهد شد و بلعکس اگر کاربری از Spotify استفاده می‌کند، در پایین صفحه‌نمایش یک نواری برای برنامه ناوبری Waze نمایش داده خواهد شد.

گوگل می‌گوید: "رابط کاربری جدید برای کمک به شما برای رسیدن سریع‌تر به مقصد، نشان دادن اطلاعات مفید بیشتری در یک نگاه و ساده‌سازی وظایف مشترک در حین رانندگی ساخته شده‌است."

در طراحی فعلی Android Auto ویژگی‌های نرم‌افزاری نظیر نرم‌افزارهای ناوبری، صوت، مخاطبین پایین صفحه‌نمایش وجود دارد که با به‌روزرسانی، اینها با یک دکمه Home در سمت چپ، دکمه صدا و اعلان در سمت راست و نوار جدید گسترش در وسط صفحه‌نمایش جایگزین خواهند شد. با فشردن کلید Home، کاربران با مجموعه‌ای از برنامه‌های قابل ارائه در گوشی هوشمند خود آشنا می‌شوند و باعث می‌شود یک تجربه کاملاً ثابت داشته باشند.

گوگل از تم تاریک در این نرم‌افزار استفاده کرده‌است و می‌گوید که این پلتفرم در آینده با صفحه‌نمایش‌های سایز مختلف سازگار می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های کوچک اما خوشایند برای کاربران این است که یک نرم‌افزار استاندارد موسیقی و نرم‌افزار ناوبری به طور خودکار اجرا خواهند شد.