اینترنت اشیا تغییرات اقلیمی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد

اینترنت اشیا تغییرات اقلیمی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد

دبیرستانی در شهر شفیلد انگلستان یک شبکه‌ی IoT ایجاد کرده است تا دانش آموزان را در زمینه فناوری‌های نوظهور و تغییرات اقلیمی آموزش دهد.

دبیرستانی در شهر شفیلد انگلستان یک شبکه‌ی IoT ایجاد کرده است تا دانش آموزان را در زمینه فناوری‌های نوظهور و تغییرات اقلیمی آموزش دهد. شهرهای هوشمند توانایی کمک به نظارت بر مواردی مانند آلودگی و بهبود کیفیت زندگی ساکنین را دارند. امید است استفاده از فناوری IoT به تجربه دانش آموزان به عنوان بخشی موثر، در زمینه زندگی بهتر و کاهش اثرات زیست‌محیطی کمک کند.

شبکه IoT مدارس توسط بنیاد خانوادگی دیوید و جین ریچاردز و موسسه خیریه وابسته به شرکت WANdisco ایجاد شده‌است.

دیوید ریچارد در این باره گفت: "من و جین می‌دانیم که جوانان چقدر مشتاق سلامت زمین هستند و ما به آن‌ها کمک می‌کنیم تا محیط را اندازه‌گیری و تحلیل کنند. ما می‌خواهیم دانش آموزان را تشویق کنیم تا از قوه تخیل و خلاقیت خود استفاده کنند و آنچه را که برای منفعت جهان پیرامون خود کشف کرده‌اند، انجام دهند.

"ما معتقدیم که منافع زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی زیادی وجود دارد و ما مشتاق هستیم که دانش‌آموزان علایق خود را دنبال کنند اینها یک شبکه دوربرد با دامنه وسیع بر روی پشت‌بام مدرسه Tapton ایجاد شد که هزاران دستگاه را قادر می‌سازد تا فاصله شش کیلومتری به هم متصل شوند. علاوه بر آن میکرو کامپیوترهای Raspberry Pi با سنسورهای اندازه‌گیری دما، فشار، سطح نور، رنگ، حرکت سه محور و قطب‌نما نصب شده بودند.

هر دستگاه قادر به اندازه‌گیری ۲۰ هزار پارامتر در روز برای ایجاد شناخت عمیق در مورد شهر است. دانش آموزان برای درک چگونگی استفاده از داده‌های برخط برای نظارت بر مناطق با استیو جاب مدیر فنی پروژه تحقیقاتی جریان‌های شهری در دانشگاه را ملاقات کردند.

آقای جاب در این باره اظهار کرد: "ما از همکاری با دانش آموزان که عطش واقعی برای دانش و درک را نشان دادند، لذت بردیم. آینده محیط‌زیست ما در دست آن‌ها قرار خواهد گرفت و ما بسیار خوشحالیم تا به آنها چگونگی تأثیر زندگی شهری در جهان اطراف ما را نشان دهیم."

درس‌هایی پیرامون تغییرات اقلیمی و IoT از سوی دانش‌آموختگان آکادمی مدیریت مهندسی شفیلد در دانشگاه شفیلد ارائه شده است. برنامه تحصیلی گسترده‌ای توسط بنیاد خانواده دیوید و جین ریچاردز برای سراسر مدارس تدوین شده‌است. این برنامه تحصیلی به دانش آموزان ایجاد تیم و گروه، داده‌ها و پیش‌بینی‌ها، آمار و تحلیل‌های ورزشی، الگوریتم‌ها، حریم خصوصی، مقررات، تجسم ، فیلتر کردن و بسیاری موضوعات مرتبط و کاربردی را آموزش می‌دهد.

مطالب مرتبط

شرکت‌ها به ارزیابی اثرات IoT در محصولات خود نیاز دارند

آخرین مطالعه شرکت امنیتی Zscaler حاکی از آن است که بیش از هزار سازمان در سراسر جهان برای انتقال اطلاعات تجهیزات IoT از شبکه داخلی خود به اینترنت، از پلتفرم اختصاصی ابری این شرکت استفاده می‌کنند.

رونمایی از قوانین جدید امنیت سایبری با هدف حفاظت از تجهیزات IoT توسط بریتانیا

دولت بریتانیا قوانین جدیدی را با هدف محافظت از تجهیزات IoT در برابر حملات سایبری وضع کرده است. مارگوت جیمز وزیر صنایع دیجیتال دولت بریتانیا با هدف کاهش رشد حملات سایبری که دستگاه‌های متصل را هدف قرار می‌دهند، از این تمهیدات رونمایی کرد.

اینترنت اشیا و کمبود متخصص در حوزه امنیت سایبری

گزارشات اخیر Experis ادعا می‌کند که شرکت‌هایی که از متخصصین امنیت سایبری به صورت تمام‌وقت استفاده نمی‌کنند، مانع توسعه IoT می‌شوند.

ارائه یک پلتفرم جامع اینترنت اشیا توسط شرکت زیمنس

زیمنس اعلام کرده است که API های پلتفرم منبع‌باز توسعه برنامه‌های کاربردی (Mendix) و پلتفرم MindSphere که همانند یک سیستم‌عامل IoT منبع‌باز است را یکپارچه و برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.