military-IoT.jpg

اینترنت اشیا در خدمت تفنگداران دریایی ایالات متحده

یک شرکت پیشگام در تکنولوژی اینترنت اشیا و آنالیزهای پیشگیرانه در ایالات متحده در حال طراحی آینده سیستم‌های نگهداری و تعمیرانت پیشگرانه پلت‌فرم‌های نظامی خود است.

یک شرکت پیشگام در تکنولوژی اینترنت اشیا و آنالیزهای پیشگیرانه در ایالات متحده در حال طراحی آینده سیستم‌های نگهداری و تعمیرانت پیشگرانه پلت‌فرم‌های نظامی خود است.

دو هفته پیش، شرکت تحقیقاتی- تسلیحاتی (ARC) خبر برنامه‌های جدید خود را برای توسعه یک بستر سیستم‌های نگهداری پیشگیرانه تجهیزات نظامی نیروی دریایی ایالات متحده اعلام کرد. این پروژه بخشی از فاز سوم یک قراردادی 5 ساله به مبلغ 60 میلیون دلار بین ARC و وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) به همراه اداره خدمات عمومی (GSA)، برای توسعه سیستم‌های کنترلی مشترک در ارتش است. هدف این سیستم اتصال سنسورها و جمع‌آوری داده از هر سرویس یا محصول نظامی به یک شبکه یکپارچه است. ماه گذشته، ARC اولین پروژه‌ای که قرار بود تحت قرارداد "تحویل نامحدود ، تعداد نامحدود" یا (IDIQ) تحویل داده شود را معرفی کرد. این پروژه‌ها بر تلفیق داده‌های جمع‌آوری شده از سنسورهای مجهز به فناوری محاسبه لبه (edge computing) و هوش مصنوعی اختصاصی شرکت ARC و سایر منابع داده‌ای در میدان جنگ متمرکز شده است و اطلاعات با کیفیت و مهمی مانند تصمیمات اتخاذ شده را از طریق سیستم عامل‌های تلفن همراه یا فناوری واقعیت مجازی مرکب (XR)، به نیروهای تاکتیکی منتقل می‌کند. با توجه به اهمیت بالای عملکرد تجهیزات نظامی در سیستم‌های مجهز به فناوری اینترنت اشیا برای نگهداری از تسلیحات در میدان نبرد، ARC سنسورهای تسلیحاتی خود را با استفاده از آخرین فناوری‌ها ​​گسترش داده است. این سنسورها قابلیت ارائه خدمات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را امکان‌پذیر کرده و سطح آمادگی واحدهای نظامی را بهینه می‌کند. این پروژه واحدهای نظامی را قادر می‌سازد تا در صورت رخ دادن تعمیرات یا خرابی قطعات بتوانند قبل از وقوع آنها، فرآیندهای پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اقدام را انجام دهند که منجر به تضمین قابلیت اطمینان و ایمنی در طول آموزش و عملیات نظامی می‌گردد. ARC سنسور پیشرفته خود که مجهز به اینترنت اشیا است را برای جمع‌آوری، مدیریت و ارتباط داده‌ها و برای ارزیابی سلامت کلی سیستم‌های نظامی به کار می‌گیرد. داده‌ها برای توسعه الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ML) مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلا این امکان را می‌دهد که سیستم تشخیص دهد چه زمانی ممکن است برخی از سلاح‌ها خراب شود یا معمولا چه هنگام سیستم‌های تسلیحاتی به تعمیر و نگهداری نیاز خواهند داشت. این بینش که حاصل از داده‌های جمع‌آوری شده از سنسورهای اینترنت اشیا است، به فرماندهان نظامی اجازه می‌دهد تا با داشتن اطلاعات به موقع و دقیق در مورد میزان استفاده از سیستم‌های تسلیحاتی خود از مزایای زیر بهره مند گردند: 

  • کاهش قابل توجه در خرابی و تعمیرات غیر مترقبه یا برنامه ریزی نشده در تجهیزات
  • افزایش طول عمر تسلیحات
  • صرفه جویی در هزینه ها از طریق بهینه سازی فرآیندها

مطالب مرتبط

جدیدترین آمار، واقعیت‌ها و پیش‌بینی‌ها از فناوری اینترنت اشیا IoT (به روز رسانی نوامبر 2020)

در هر ثانیه 127 دستگاه جدید به اینترنت متصل می‌شوند. این آمار واقعاً حیرت‌انگیز است. اما آیا میدانستید آمار مرتبط با اینترنت اشیاء چه شگفتانه‌های دیگری هم برای ما در آستین دارد؟ در این مطلب به چند مورد از جدیدترین آمار و ارقام، حقایق و پیش‌بینی‌های مربوط به اینترنت اشیا خواهیم پرداخت.

روند رو به رشد بازار جهانی اینترنت اشیا و ظهور فناوری‌های جدید

صنعت الکترونیک در این ایام دشوار به نوآوری خود ادامه می دهد. طی ماه گذشته ما گزارش مثبتی را در ارتباط بازار جهانی اینترنت اشیا و همچنین فناوری‌های جدید معرفی شده از سوی شرکت‎‌های مایکروسافت و انویدیا دریافته‌ایم که به طور مختصر در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

هوش مصنوعی از راه دور به کاربران در غلبه بر مشکلات فنی کمک می‌کند

ویروس کرونا در سراسر جهان تمامی مشاغل را درگیر خود کرده است. بسیاری از افراد بی‌کار شده‌اند و برخی در محیط منزل دورکاری می‌کنند. تجهیزات در دسترس کارمندان وجود ندارد و همین مسئله موانع بسیاری را به وجود آورده است که شرکتها مجبور هستند بر آن غلبه کنند.

طی چند سال گذشته هوش مصنوعی به طور مداوم در حال تکامل بوده است و هر چه زمان می‌گذرد، نرم‌افزارها نیز هیجان انگیزتر می‌شوند. این دیگر "فناوری برای آینده" نیست، بلکه تکنولوژی است که همین حالا خیلی از سازمان‌ها در طیف وسیعی از صنایع به طور فعال از آن استفاده می‌کنند. در حالی که تقریباً یک چهارم (23٪) از شرکت‌ها هوش مصنوعی را در محصولات یا خدماتشان گنجانده‌اند، نیمی از مشاغل با بیش از 100.000 پرسنل از استراتژی‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. البته هنوز خیلی راه داریم تا کلیه مشاغل در تمام دنیا از هوش مصنوعی استفاده کنند. به طور قطع، در سال های آینده، هوش مصنوعی به لیست فن‌آوری‌هایی اضافه می‌شود که ما را قادر خواهد کرد به‌طور موثرتری با همه‌گیری‌ها یا همان پاندمیک جهانی مقابله کنیم. در اینجا مروری بر کاربردهای باورنکردنی هوش مصنوعی در سال 2020 خواهیم کرد.