برنامه‌ریزی ژاپن برای تحقق حمل‌ونقل هوایی شهری

برنامه‌ریزی ژاپن برای تحقق حمل‌ونقل هوایی شهری

خطوط هوایی ژاپن و ولوکوپتر توافق‌نامه همکاری برای توسعه نسل بعدی صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافر و کالا را امضا کرده‌اند.

خطوط هوایی ژاپن و ولوکوپتر توافق‌نامه همکاری برای توسعه نسل بعدی صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافر و کالا را امضا کرده‌اند. در فوریه سال 2020 صندوق نوآوری خطوط هوایی ژاپن با هدف ایجاد و ورود به بازار نسل بعدی تاکسی‌های هوایی برقی و پهبادهای حمل بارهای سنگین، روی ولوکوپتر سرمایه‌گذاری کرد. با این توافقنامه JAL و Volocopter همکاری‌های مشترک خود را جهت حضور در بازار خدمات حمل و نقل هوایی در ژاپن و با استفاده از تکنولوژی eVTOL گسترش خواهند داد.

بر اساس این توافقنامه این دو شرکت روی فعالیتهای تجاری پایدار در بازار تاکسی‌های هوایی در ژاپن کار خواهند کرد. انتظار می‌رود با ایجاد مشارکتهای محلی در شهرها و استان‌های مختلف ژاپن و کار بر روی تقاضای بازار و پذیرش اجتماعی، این فناوری هیجان‌انگیز تا سه سال آینده در ژاپن راه‌اندازی خواهد شد.

شرکت Volocopter با هدف اضافه کردن بعد جدیدی از حمل و نقل به کلان شهرها، در حال توسعه خدمات تاکسی‌های هوایی شهری می‌باشد. آنها در حال تولید نسل بعدی تاکسی‌های هوایی مجهز به باتری و هواپیماهای بدون سرنشین جهت حمل بارهای سنگین (eVTOL هواپیمای برقی با امکان برخاست و فرود عمودی) می‌باشند. در اکتبر 2019 این شرکت پروازی موفق بر فراز خلیج مارینا در سنگاپور انجام داد و در حال حاضر نیز روی دریافت گواهینامه تجاری‌سازی این محصول از EASA -آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا- متمرکز شده‌اند.

خطوط هوایی ژاپن دانش سالها تجربه پرواز ایمن خود را به این پلتفرم انتقال خواهد داد و ضمناً با استفاده از این سرویس حمل و نقل هوایی قصد دارد برای دستیابی به اهداف کلیدی توسعه پایدار، محصولات دارویی و پزشکی را به مناطق دورافتاده این کشور ارائه کند.

تاکنون شرکتهای JAL, Mitsui Sumitomo Insurance, MS&AD InterRisk Research & Consulting برای حضور موفق ولوکوپتر در بازار ژاپن روی این فناوری سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این همکاری بین شرکتهای هواپیمایی، بیمه‌ای و شرکای توسعه تجاری و همچنین یک شرکت پیشگام در فناوری حمل و نقل هوایی، این رویکرد را به یک محصول پایدار و امیدوار کننده تبدیل می‌کند.

مطالب مرتبط

تاکسی‌های خودران در آستانه ورود به خیابان‌های پکن

آپولو گو سرویس روبوتاکسی (robotaxi) محصولی از غول فناوری چینی بایدو به دنبال آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در شهرهای دیگر در پکن راه‌اندازی شده است.

نگاهی به روند بازار سنسورهای پارکینگ هوشمند مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا

تعداد پارکینگ‌های مجهز به سنسورهای هوشمند (نصب شده کف زمین یا روی سطوح) در سال 2019 به 1.3 میلیون واحد رسیده است و پیش‌بینی می‌گردد با نرخ رشد مرکب سالانه 19.9 درصد ، این تعداد تا سال 2023 بیش از دو برابر خواهد شد.

چگونه فناوری اتومبیل خودران می‌تواند به کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کند

شرکت تحلیلگر گارتنر در جدیدترین یادداشت خود اظهار داشته است که تولیدکنندگان وسایل نقلیه می‌توانند تلاش خود را بر روی بهداشت و حفظ فاصله اجتماعی متمرکز کنند.

همکاری ویمو و ولوو برای ساخت ربات تاکسی برقی

شرکت‌های Waymo و Volvo Cars برنامه مشترک خود را برای ارائه تاکسی برقی هوشمند اعلام کردند. در این برنامه مشترک قرار است وسایل نقلیه برقی شرکت ولوو با اپلیکیشن شرکت ویمو ادغام شوند.