اتومبیل‌های خودران ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشند

بهبود شرایط ترافیکی با استفاده از اتومبیل‌های خودران

محققان دانشگاه کمبریج در یک پژوهش نشان دادند که ظهور اتومبیل‌های خودران جریان ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشد.

محققان دانشگاه کمبریج در یک پژوهش نشان دادند که ظهور اتومبیل‌های خودران جریان ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشد. محققان با بکارگیری ناوگانی از خودروهای کوچک رباتیک، شرایط ترافیکی واقع‌گرایانه ا مانند توقف یک وسیله نقلیه در مسیر جاده‌ای دو لاین را شبیه‌سازی کردند. هنگامی که اتومبیل‌ها برای همکاری با یکدیگر برنامه‌ریزی نشده بودند، با نزدیک شدن به اتومبیل دیگر مجبور بودند آهسته حرکت کنند یا متوقف شوند و منتظر بمانند تا لاین دیگر خالی شود.

نتیجه همانند یک جریان ترافیکی کلی یک جاده معمولی بود، یک صف طولانی از ترافیک ثابت یا حرکتی که منجر به شلوغی یا افزایش انسداد در جاده می‌گردد. پس از برنامه‌ریزی وسایل نقلیه برای همکاری باهم، جریان ترافیک بطور قابل‌ملاحظه‌ای بهبود یافت.

هنگامی که اتومبیلی در جاده متوقف می‌گردد، سیگنالی به تمام وسایل نقلیه دیگر ارسال می‌کند و به دیگر اتومبیل‌ها هشدار می‌دهد که سرعت خود را کاهش داده و به آرامی لاین حرکت خود را تغییر دهند. در مرحله بعد پژوهش، یک محقق وسیله نقلیه کنترل از راه دور دیگری را معرفی نمود که به شکل بسیار خطرناکی رانندگی می‌کرد. اتومبیل‌های خودران مسیر را برای یکدیگر باز نمودند تا از برخورد با آن خودرو اجتناب کنند چرا که در غیر اینصورت می‌توانست شرایط ترافیکی را بیشتر تحت‌تاثیر قرار ‌دهد.

هنگامی که وسایل نقلیه با یکدیگر در تعامل بودند، جریان ترافیک تا ۳۵ درصد بهبود یافت. همچنین زمان پاسخ‌دهی به راننده پرخاشگر ۴۵ درصد افزایش یافت.

مایکل او دانشجوی مقطع کارشناسی در کالج سنت جان کمبریج، الگوریتم‌هایی را برای این آزمایش طراحی کرد. وی گفت: "اتومبیل‌های خودران می‌توانند مشکلات زیادی را در ارتباط با رانندگی در شهرها حل نمایند، اما باید راهی برای تعامل آنها با یکدیگر وجود داشته باشد."

اگر هر کدام از سازندگان اتومبیل‌های خودران نرم‌افزار خود را توسعه دهد، همچنان محققان نیاز دارند اطمینان داشته باشند که اتومبیل‌های خودران هنوز هم می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مطالب مرتبط

راه‌اندازی اولین بزرگراه آلمان با استفاده از سیستم eHighway شرکت زیمنس

آلمان در راستای تلاش‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، اولین بزرگراه برقی جدید را آزمایش می‌کند که با سیستم eHighway برای کامیون‌های دیزلی طراحی‌شده است.

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.

فناوری جدید آئودی به رانندگان در انتخاب هوشمندانه مسیر کمک می‌کند

فناوری جدید شرکت Audi با اتصال به زیرساخت شهری به رانندگان در انتخاب سرعت مناسب و مسیر بهینه و کمک کند تا مسیر بهینه را از نظر چراغ‌های راهنمایی انتخاب کنند.

اتومبیل‌های خودران؛ یک راه‌حل احتمالی برای کاهش هزینه‌های ترافیک در انگلستان

شرکت خدماتی اتومبیل‌های خودران Inrix، آخرین تحلیل خود را از ترافیک بریتانیا منتشر کرده ‌است که هزینه در حدود 8 میلیارد پوند در سال را نشان می‌دهد.