بهره‌برداری از IoT با هدف بهبود مهارت‌های رانندگی

بهره‌برداری از IoT با هدف بهبود مهارت‌های رانندگی

بهبود مهارت‌های رانندگی در جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن است. در این راستا، یک استارت اپ استرالیایی به نام GoFar مبلغ یک میلیون دلار برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری نموده است.

بهبود مهارت‌های رانندگی در جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن است. در این راستا، یک استارت اپ استرالیایی به نام GoFar مبلغ یک میلیون دلار برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری نموده است. GoFar تکنولوژی اتومبیل‌های متصل را ارائه می‌کند. این شرکت در ماه ژوئن 2015 در Kickstarter بیش از 200،000 دلار جذب سرمایه جمعی داشته است و از آن زمان با 14 کارمند به هزاران نفر از مشتریان در 53 کشور خدمات خود را عرضه کرده می کند.

راه‌اندازی GoFar باعث می‌شود تا تکنولوژی بر روی رفع مشکلاتی که رانندگان را آزار می‌دهد تمرکز کند. برخی از مسائلی که این استارتاپ در حال آزمایش آن هستند شامل هشدارهای سرعت غیر مجاز برای جلوگیری از پرداخت جریمه و یادآوری جای پارک برای جلوگیری از فراموش کردن محل پارک خودرو می باشد.

در یک پروژه پایلوت توسط SIRA و ایالتNSW در استرالیا هشدارهای منحصربفرد و به هنگام GoFar به یک خلبان در مسافت 3.5 میلیون کیلومتری سرعت آن را تا 40 درصد در برخی موارد کاهش داد.

پذیرش مصدومان در استرالیا به دلیل حوادث جاده‌ای از تعداد 33524 در سال 2008 به 37082 در سال 2015 افزایش یافته است. پیش بینی می شود رانندگی به کمک این دستیار رانندگی می‌تواند جان بیش از 100 انسان در سال را در استرالیا نجات دهد.

ویژگی‌های دیگر این استارت اپ دستیابی به منافعی نظیر بهبود راندمان رانندگی و کاهش خستگی رانندگان است. این استارتاپ علاوه بر تمرکز بر محصولات اصلی خود، از تخصیص بودجه برای گسترش تیم تحقیقاتی شرکت نیز استفاده خواهد کرد و همچنین می‌خواهد حضور خود را در خارج از کشور، به ویژه ایالات‌متحده گسترش دهد که این امر نیاز به ایجاد مشارکت بیشتر در این مناطق دارد.

مطالب مرتبط

وسایل نقلیه خودران در هلند قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند

اخبار جدید حاکی از آن هستند که دولت هلند با مشکلاتی در طرح‌های توسعه وسایل نقلیه خودران خود مواجه گردیده است. یکی از مشکلات جدی این است که اتومبیل‌های خودران قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند.

اتومبیل‌های خودران؛ یک راه‌حل احتمالی برای کاهش هزینه‌های ترافیک در انگلستان

شرکت خدماتی اتومبیل‌های خودران Inrix، آخرین تحلیل خود را از ترافیک بریتانیا منتشر کرده ‌است که هزینه در حدود 8 میلیارد پوند در سال را نشان می‌دهد.

چالش‌های بزرگ اتومبیل‌های خودران

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۵۰ صنعت خودرو خودران (AV) به ارزش ۷ تریلیون دلار می‌رسد که تقریباً دو برابر حجم کل اقتصاد آلمان است.

اتومبیل‌های خودران و چالش از بین رفتن مشاغل سنتی در کشور کانادا

یکی از نگرانی‌های موجود برای به بهره‌برداری رسیدن اتومبیل‌های خودران در مقیاس بالا، از بین رفتن و یا دست‌کم کاهش برخی مشاغل مرتبط با اتومبیل‌ها است. گزارشی از سوی هیئت کنفرانس کانادا پیش‌بینی کرده است که اتومبیل‌های خودران به تنهایی می‌توانند منجر به از دست رفتن 77.400 شغل در این کشور شوند.