طی یک دهه آینده وسایل نقلیه خودران بهتر از انسان رانده می‌شوند

تردید و امید کاربران نسبت به آینده اتومیبل‌های خودران

تحقیقات نشان می‌دهد که مردم نسبت به قابلیت اطمینان اتومبیل‎های خودران در مقایسه با خودروهایی که به راننده نیاز دارند، نگران هستند و تنها 29 درصد از مردم معتقدند اتومبیل‌های خودران امروزی بهتر از انسان رانندگی می‌کنند.

طبق گزارشی که توسط ANSYS منتشر شده، بینش عمیقی درباره نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به وسایل نقلیه خودران (AV) و آینده آنها نشان داده شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که مردم نسبت به قابلیت اطمینان اتومبیل‎های خودران در مقایسه با خودروهایی که به راننده نیاز دارند، نگران هستند و تنها 29 درصد از مردم معتقدند اتومبیل‌های خودران امروزی بهتر از انسان رانندگی می‌کنند.

بااین‌حال جالب اینجاست که 71 درصد از مردم معتقدند وسایل نقلیه بدون راننده و خودران، طی یک دهه آینده عملکرد بهتری نسبت به انسان‌ها خواند داشت.

اریک بانتگنی معاون شرکت و مدیر واحد سیستم‌های تجاری در ANSYS در این باره گفت:

"ما در آستانه ورود به دوران تکونولوژی‌های خودران هستیم، دورانی که جهان را متحول می‌کند. این گزارش علاوه بر اینکه نگرش خوبی نسبت به آینده جهان دارد برخی نگرانی‌های اساسی در این رابطه را نیز عنوان می‌کند.

برای پیشبرد و تحقیق تجاری‌سازی اتومبیل‌های AV در سراسر جهان، تولیدکنندگان باید ثابت کنند که این فناوری ایمن و مطمئن‌تر از انسان است."

نگرش‌های متفاوتی نسبت به وسایل نقلیه بدون راننده در سطح جهان وجود دارد. 83 درصد افراد در ژاپن معتقد است كه طی یک دهه آینده خودورهای خودران نسبت به انسانها بهتر عمل خواهند كرد و 38 درصد دیگر نیز معتقدند كه این روند صعودی خواهد بود.

هنگام رانندگی در هر شهر بزرگی، اغلب احساس می‌شود که ماشین‌های بدون راننده در تحلیل فرمان‌های موردنیاز جهت انجام حرکتی خاص، سرعت پردازش لازمه را نخواهند داشت و بسیار طول می‌کشد تا یک کامپیوتر به سطح درک موقعیت مناسب برسد.

سام ابوالسامید، تحلیلگر Navigant Research در این باره می‌گوید:

رانندگی خودکار حداقل از دهه 50 رویای مهندسین و مسافران بوده است اما سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای تبدیل شدن به آن به یک واقعیت عملی و در یک دهه گذشته به یک سطح بلوغ کافی رسیده است. برای اینکه رانندگی خودکار به یک واقعیت تجاری مبدل شود و مردم به حمل‌ونقل ایمن اعتماد داشته باشند، مصرف‌کنندگان باید متقاعد شوند که الگوریتم‌ها همواره می‌توانند با اطمینان بیشتری نسبت به انسان پویا باشند، این امر به آزمایشات شبیه‌سازی زیادی جهت تحقق در دنیای واقعی نیاز دارد.

43 درصد از افراد بالای 65 سال می‌گویند که هرگز سوار اتومبیل بدون راننده نخواهند شد. این نگرش باید تغییر کند و در راستای تحقق آن تلاش شود. در مقابل 87 درصد از افراد 18-24 ساله - و 88 درصد از گروه سنی 25-34 ابزار کرده‌اند که مشتاقانه از وسایل نقلیه بدون راننده استقبال می‌کنند.

این اختلاف نگرش نسبت به اتومبیل‌های بدون راننده در سطح جهانی هم وجود دارد. 97 درصد از پاسخ‌دهندگان چینی می‌گویند که به هنگام استفاده از وسایل نقلیه خودران احساس راحتی بیشتری دارند همینطور در انگلستان به طور متوسط فقط 57 درصد از مردم موافق استفاده از آنها هستند.

در مورد اعتماد به برندهای تولیدکننده اتومبیل‌های خودران، اغلب پاسخ‌دهندگان معتقدند که برندهای لوکس خودروساز بیشترین میزان سهم بازار جهانی را با 24 درصد به خود اختصاص می‌دهند و 20 درصد معتقدند که ممکن است خودروسازان جدیدی وارد بازار شوند و 16 درصد نیز سهم خودروسازانی که برند لوکس محسوب نمی‌شوند، در جایگاه آخر قرار دارند.

علت اصلی تردید برای استفاده از وسایل نقلیه بدون راننده، مشکلات فنی در این تکنولوژی است. به‌طورکلی 59 درصد از پاسخ‌دهندگان نسبت به این اتومبیل‌ها ترس دارند و 65 درصد این نگرانی را در مورد هواپیماهای بدون راننده دارند.

مطالب مرتبط

مصرف‌کنندگان هنوز به اتومبیل‌های خودران و برقی اعتماد کافی ندارند

درحالی‌که صنعت خودروسازی همچنان با‌ سرعت بخشیدن به برنامه‌های خود در مورد اتومبیل‌های خودران و برقی ادامه می‌دهد اما مصرف‌کنندگان هنوز اقبال کافی نسبت به آنها را نشان نمی‌دهند.

تحلیل وضعیت جاده‌ها با استفاده از اتومبیل‌های خودران

شرکت تویوتا به دنبال ایجاد راهکاری برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های ارسالی اتومبیل‌های خودران به منظور اطلاع از وضعیت جاده‌ها است. قرار است این طرح به صورت پایلوت در شهر آکایوا ژاپن اجرا شود.

سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری تویوتا در خدمات حمل‌ونقل چین

شرکت تویوتا غول خودروساز ژاپنی مبلغ 600 میلیون دلار در شرکت حمل‌ونقل Didi Chuxing سرمایه‌گذاری می‌کند. شرکت Didi Chuxing در پکن مستقر است و ادعا می‌کند پیشروترین پلتفرم حمل‌ونقل موبایلی در جهان است.

کشورهای اروپایی مخالف استفاده از استاندارد WiFi در اتومبیل‌های خودران هستند

اتحادیه اروپا به طرح پیشنهادی در مورد استفاده از استاندارد C-ITS مبتنی بر WiFi در اتومبیل‌های خودران رأی مثبت داده است در حالی که کشورهای اروپایی خواستار تجدید نظر این اتحادیه در استفاده از تکنولوژی 5G بجای استاندارد WiFi در اتومبیل‌های خودران است.