تفاهم‌نامه چهارجانبه شهر هوشمند سنندج منعقد شد

تفاهم‌نامه چهارجانبه شهر هوشمند سنندج منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک و سرمایه‌گذاری در پیاده‌سازی پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند سنندج با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی در پارک علم و فناوری کردستان به امضا رسید.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک و سرمایه‌گذاری در پیاده‌سازی پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند سنندج با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی در پارک علم و فناوری کردستان به امضا رسید.

شهردار سنندج در آیین امضا این تفاهم‌نامه گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشارکت و سرمایه‌گذاری در پیاده‌سازی پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند سنندج در راستای طراحی، پیاده سازی و تامین مالی پروژه شهر هوشمند به منظور جهت دار کردن و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های صورت گرفته امضا شد.

صیدی اظهار داشت: شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها استفاده می‌کند که این اطلاعات برای مدیریت دارایی‌ها و منابع شهری کارآمد است.

او اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در این دوره اجرای پروژه هوشمند‌سازی در این شهر است. بر اساس این تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری در جهت ایجاد، توسعه و تامین مالی به منظور طراحی و پیاده‌سازی پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند سنندج و پروژه‌های مرتبط با شهر هوشمند شامل ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از قبیل فیبر نوری، LTE، ایجاد شبکه Wi Fi شهری و خدمات جانبی آن، کارت هوشمند شهروندی صورت خواهد گرفت.

شهردار سنندج یادآور شد: اساس و روش اجرای تفاهم‌نامه بر این است که سازمان‌ها و شرکت‌ها با استفاده از پتانسیل‌های مکمل می‌توانند موجبات هم‌افزایی و بالا بردن ضریب موفقیت خود در مناقصات را فراهم کنند. توسعه شهرهای هوشمند در جهت توسعه شهری، از اقدامات مهمی است که موجب هدایت و مدیریت تقاضا در راستای پاسخگویی، ذخیره سازی، مدل‌های جدید تجارت خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه این آیین از شرکت‌های دانش بنیان واقع در پارک علم و فناوری کردستان بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌ها و مشکلات آنان قرار گرفت.

مطالب مرتبط

پلیس ایران هوشمند می‌شود

سردار سعید منتظرالمهدی مشاور فرمانده ناجا با اشاره به روند هوشمندسازی نیروی انتظامی، اظهار داشت که بنا بر تأکید فرمانده نیروی انتظامی فرایند هوشمندسازی پلیس که از سال‌های قبل کلید خورده است، با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

وای‌فای رایگان برای شهروندان تهران

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از آغاز نصب کیوسک‌های هوشمند در پایتخت به عنوان یکی از پروژه‌های برنامه «تهران هوشمند» خبر داد.

بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند پایتخت تبدیل می‌شود

در تفاهم‌نامه میان سازمان فاوای شهرداری تهران و منطقه 13، بر اجرای پروژه‌هایی که در برنامه تهران هوشمند به صورت پایلوت در این منطقه اجرا خواهند شد از جمله تبدیل بوستان جنگلی سرخه حصار به اولین پارک هوشمند بررسی و تأکید شد.

تمرکز هند بر روی بالا بردن مهارت نیروی کار خود برای هماهنگی با تکنولوژی‌های نوظهور

دولت جدید هند در زمینه‌ی بازآموزی و بالا بردن مهارت نیروی کار برای هماهنگی با تکنولوژی‌هایی نظیر اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) و برای تبدیل شدن به یکی از رهبران جهانی در فناوری‌های نوظهور برنامه‌ریزی می‌کند.