تمرکز آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا بر روی خودروهای متصل

تمرکز آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا بر روی خودروهای متصل

گزارش جدیدی از سوی آژانس امنیت سایبری اتحادیه اروپا (ENISA) منتشر شده است که اهمیت امنیت سایبری اتومبیل‌های متصل را مورد تأکید قرار می‌دهد.

گزارش "اقدامات خوب برای امنیت اتومبیل‌های هوشمند"عمدتاً بر نگرانی‌های رو به رشد در مورد اکوسیستم اتومبیل‌های هوشمند، شناسایی دارایی‌های مربوطه و همچنین اقدامات امنیتی بالقوه و شیوه‌های خوب برای کاهش آنها متمرکز است.

این مطالعه همچنین اطلاعاتی از قبیل یک طبقه‌بندی دقیق از دارایی‌ها، نقشه‌برداری از اقدامات قانونی، استانداردسازی سیاست‌های موجود برای تقویت هماهنگی و اقدامات خاص برای بهبود امنیت سایبری و کاهش تهدیدات امنیت سایبری را برای اکوسیستم اتومبیل‌های متصل و خودران فراهم می‌کند.

جوهان لوپاسار مدیر اجرایی ENISA در این باره می‌گوید: "حمل‌ونقل متصل و خودکار یک اولویت استراتژیک برای اتحادیه اروپا است و فرصت‌های بی‌شماری را برای شهروندانش به ارمغان می‌آورد. این گزارش اطمینان می‌دهد كه نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری موردتوجه قرار گرفته است و با کنار هم قرار دادن همه بازیگران و انعکاس پیشرفت‌های سیاسی در حال پیشرفت قصد دارد تا به عنوان مرجع امنیت سایبری خودرو باشد."

همچنین در اوایل این ماه ENISA گزارش "اقدامات خوب برای امنیت IoT" را به منظور ارتقاء امنیت از طریق طراحی اختصاصی برای اینترنت اشیا (IoT) منتشر کرد. این گزارش بطور خاص بر روی دستورالعمل‌های توسعه نرم‌افزار متمرکز شده است که یکی از مهمترین جنبه‌های دستیابی به امنیت از طریق طراحی است. برخی از نکات مهم شامل تجزیه‌وتحلیل تهدیدات امنیتی در کلیه مراحل چرخه توسعه نرم‌افزار (IoT (SDLC ، شیوه‌های خاص و عملی برای ارتقاء امنیت سایبری (IoT (SDLC، طبقه‌بندی دقیق دارایی‌ها، کاهش تهدیدات امنیتی مربوط به (IoT (SDLC، نقشه‌برداری از استانداردها، دستورالعمل‌ها و طرح‌های موجود می‌شود.

اپراتور KT کره جنوبی نیز در اوایل ماه جاری اعلام کرد که یک برج کنترل 5G را در شهر مرکزی Sejong اجرا خواهد کرد. این یک پروژه آزمایشی برای نشان دادن تجاری‌سازی اتوبوس‌های خودران خواهد بود.

مطالب مرتبط

حریم خصوصی بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل

مطالعه جدید صورت گرفته توسط ENGINE Insights نشان می‌دهد که قابلیت اطمینان و حفظ حریم خصوصی داده‌ها بزرگترین نگرانی کاربران اتومبیل‌های متصل هستند.

هیوندای فناوری هوشمند خودران خود را روانه بازار می‌کند

این فناوری از الگوهای رانندگی تبعیت می‌کند و تا حد امکان ایمن است. استفاده از هوش مصنوعی خودآموز به معنای این است که ویژگی‌های خودران دقیق‌تر تکرار و کنترل می‌شوند و رانندگی به طور کامل در اختیار وسیله نقلیه خواهد بود.

همکاری دو شرکت بزرگ در زمینه راه‌اندازی سیستم اتومبیل‌های متصل

شرکت‌های Tesla Motors و AT&T در زمینه ارائه سیستم اتومبیل‌های متصل به همراه خدمات ایمنی، امنیتی، سرگرمی و تشخیص عیوب و مشکلات همکاری می‌کنند.

شرکت Lilium فیلم پرواز آزمایشی اولین تاکسی هوایی خود را منتشر کرد

هواپیمای لیلیوم نخستین جت عمودپرواز الکتریکی در جهان است، این جت با داشتن پنج صندلی چشم‌اندازی در مورد آینده حمل‌ونقل شهری را به تصویر می‌کشد.