shutterstock_1164605803-861x484.jpg

تهدید گوگل به تعطیلی سرویس های خود در استرالیا

گوگل و دولت استرالیا در رابطه با یک پرونده قضایی "باج خواهی" پر حاشیه به بن بست رسیده اند. * در پاسخ به قوانین مورد نظر دولت استرالیا برای محافظت از صنایع رسانه ای بومی، Google تهدید کرده است که به ارائه خدمات خود در استرالیا پایان خواهد داد. * این مهم، برای کسب و کارهای بومی ویرانگر خواهد بود ولی دولت استرالیا می گوید غول های فناوری باید حقوق از دست رفته تولیدکنندگان محتوا و ناشران را به صورتی عادلانه جبران کند.

گوگل و دولت استرالیا در رابطه با یک پرونده قضایی "باج خواهی" پر حاشیه به بن بست رسیده اند.

* در پاسخ به قوانین مورد نظر دولت استرالیا برای محافظت از صنایع رسانه ای بومی، Google تهدید کرده است که به ارائه خدمات خود در استرالیا پایان خواهد داد.

* این مهم، برای کسب و کارهای بومی ویرانگر خواهد بود ولی دولت استرالیا می گوید غول های فناوری باید حقوق از دست رفته تولیدکنندگان محتوا و ناشران را به صورتی عادلانه جبران کند.

در پاسخ به تلاش دولت استرالیا برای ملزم کردن گوگل و فیسبوک به پرداخت مالی به تهیهکنندگان و ناشران خبر، تهدید کرده است که فعالیت موتور جستجوی خود را در استرالیا متوقف خواهد کرد. در صورت نتیجه دادن این تلاش، برای اولین بار است که قوانین جدیدی در استرالیا برای حمایت از بومیسازی تکنولوژی وضع شده است. و این مسئله می تواند بر چگونگی قانونگذاری شرکت های بزرگ فناوری توسط دولت های سراسر جهان نیز تأثیر بگذارد. طبق قوانین پیشنهادی ، گوگل و فیس بوک - احتمالاً در میان سایر شرکت های فناوری -  مجبورند خسارت تهیهکنندگان اخبار را به صورت عادلانه جبران کنند. دولت استدلال می کند که این بودجه برای سرپا ماندن رسانهای قوی که البته برای دموکراسی امری حیاتی میباشد، بسیار مهم است و هشدار داده است که سایر بازارها نیز همین روند را دنبال می کنند. طبق گفته دولت ، رسانه های چاپی استرالیا از سال 2005 شاهد کاهش 75 درصدی درآمد تبلیغات بوده اند. اما مدیر عامل استرالیایی گوگل، مل سیلوا گفته است که این قوانین "غیرقابل اجرا" هستند - علی رغم اینکه اخبار فقط 12.5٪ از کاربرد موتور جستجوی گوکل را در بازار تشکیل می دهد – و هیچ انتخاب واقعی به ما نمی دهد جز اینکه ارائه خدمات موتور جستجوی گوگل را در استرالیا متوقف کنیم.

به گفته مرجع معتبر آماری استاتیستا ، استرالیا به گرد پای گوگل هم نمیرسد! تقریباً 90٪ جستجوهای انجام شده با رایانه های شخصی در این کشور از طریق خدمات جستجوی گوگل انجام میشود. نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون گفته است که قانونگذاران این کشور در مقابل "تهدیدهای" خروج غول جستجوی جهان، تسلیم نخواهند شد. به گفته بی بی سی ، از هر 100 دلار استرالیا هزینه شده برای تبلیغات دیجیتال ، 81 دلار به گوگل یا فیس بوک میرسد، در حالی که کاهش هزینه های مرتبط با تبلیغات در هنگام شیوع بیماری کرونا، باعث بسته شدن برخی از پلتفرم های خبری بومی در استرالیا شده است، اما گوگل با درآمد تقریباً 4 میلیارد دلار ، تنها 45 میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است و در سال 2020 عملکرد خوبی را در بازار داشته است. تقریباً در هرجای دیگر دنیا، کاربران از گوگل به عنوان دستیار خدمات دیجیتال ضروری خود استفاده می‌کنند و مشخص نیست که آیا گوگل واقعا میخواهد Maps ، Gmail و Google Home را تعطیل کند.

خروج از استرالیا می تواند برای مشاغل محلی، که از سرویس‌های مسیریابی و ترافیک این موتور جستجو و نتایج و فهرست مشاغل روی گوگل مپ استفاده می‌کنند ، ویرانگر باشد. از یک طرف ، با توجه به پتانسیل سایر بازارها که به سرعت از این روش پیروی می‌کنند، گوگل توانایی مقابله با شکست خود را در استرالیا ندارد و در نتیجه درآمد جهانی این شرکت بسیار کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، خروج گوگل فضای ورود یک رقیب جدید را با ارائه یک مدل تجاری مناسب‌تر فراهم خواهد کرد. راه حل احتمالی برای بن بست فعلی می تواند استفاده از سرویس News Showcase گوگل باشد، جایی که این شرکت برای نمایش محتوا به رسانه های انتخابی پول پرداخت می‌کند، با این وجود این سرویس در استرالیا در دسترس نیست، بنابراین دولت قادر به ایجاد درآمدی از طریق آن نیست. 

 

مطالب مرتبط

رشد بی‌سابقه استخدام در فروشگاه‌های آنلاین در سال 2020؛ مطالعه موردی آمازون

سال 2020 رو به پایان است اما موج عظیم استخدامی آمازون ظاهراً هنوز تمام نشده است. در حال حاضر ، این غول آنلاین بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در سراسر جهان نیروی کار دارد که 50 درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. (پس از اضافه شدن 427،300 کارمند در 10 ماه اول سال 2020)

گوگل در حال ساخت یک شهر هوشمند زیر زمینی است

اتصال زیرساخت‌های محلی شهرها به منظور هوشمند سازی آن‌ها برای اهداف بلند پروازانه‌ی گوگل کافی نیست. در این راستا به نظر می‌رسد گوگل در پی احداث یک شهر هوشمند زیر زمینی تمام عیار باشد.

نرم‌افزار ناوبری Android Auto گوگل ایمن‌تر و هوشمندتر می‌شود

گوگل در کنفرانس I/O 2019 اعلام کرده است که جزئیات جدیدی از Android Auto را به عنوان پیش‌نمایش در تابستان امسال همراه با امنیت بیشتر و هوشمندی بیشتر در هنگام رانندگی ارائه خواهد شد.

کوالکام چیپست جدید خود را معرفی کرد

کوالکام که از بزرگترین سازندگان پردازنده در جهان است از پردازنده جدید خود موسوم به Snapdragon 855 Plus که به‌طور طور اختصاصی برای بازی‌های رایانه‌ای و پشتیبانی از فناوری‌های واقعیت مجازی (VR)، هوش مصنوعی (AI) و شبکه 5G بهینه‌شده است را رونمایی کرد.