تولید تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم برای دستگاه‌های اینترنت اشیا

تولید تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم برای دستگاه‌های اینترنت اشیا

شرکت بریتانیایی Crypto Quantique اولین تراشه امنیتی مبتنی بر کوانتوم را برای استفاده در دستگاه‌های IoT معرفی کرد.

این شرکت بریتانیایی اعلام کرده است که اولین تراشه امنیتی مبتنی بر لبه کوانتومی را برای دستگاه‌های IoT تولید کرده است. تکنولوژی بکار رفته در تراشه امنیتی مبتنی بر لبه کوانتوم (QDSC) بر روی سیلیکون است که در ترکیب با API های رمزنگاری، امنیت بسیار بالا، قابل برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی آسان برای هر دستگاه متصل را فراهم می کند.

رایانش کوانتومی از محاسبات کلاسیک متفاوت است، زیرا این پتانسیل را دارد که الگوها و بینش‌ها را بر مبنای داده‌هایی که وجود ندارد را به جای یافتن در مقادیر زیاد داده‌های موجود، پیدا کند و کاربردهای بالقوه آن شامل بهبود امنیت از طریق فیزیک کوانتومی و بهبود یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی می‌شود.

این راهکار می‌تواند انواع تجهیزات امنیتی را در بازار پشتیبانی کند. به گفته این شرکت، تراشه (QDSC) برای هر وسیله‌ای منحصربه‌فرد است و از شبیه‌سازی این دستگاه ها را با ایجاد کلیدهای رمزنگاری نامتقارن با استفاده از فرایندهای کوانتومی در نانو دستگاه های سیلیکون جلوگیری می‌کند. این کار ترکیبی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های رمزنگاری و فیزیک کوانتومی است که باعث می‌شود هک کردن این دستگاه‌ها تقریبا غیر ممکن شود.

به همین دلیل لازم نیست که کلیدها را در دستگاه ذخیره کنید زیرا کلیدها می‌توانند براساس تقاضا بازیابی شوند. این موارد نیازهای ذخیره‌سازی امن و نشت اطلاعات حساس را برطرف می کند. به گفته گارتنر، ایمن‌سازی اینترنت اشیا چالشی قابل ملاحظه در جهانی روبه رشد است. در سال 2015، شش میلیارد دستگاه IoT وجود داشت که انتظار می‌رود تا سال 2030 به 150 میلیارد افزایش یابد.

ظهور رایانش کوانتومی هنوز دور از انتظار است اما سازمان های مراقبتی در حال اقدام برای تحقیق در مورد مزایا و چالش های آن هستند. در ماه ژانویه، (Cloud Security Alliance (CSA استدلال کرد که شرکت ها از خطر رایانش کوانتومی آگاهی دارند، اما هنوز آماده اقدام به آن نیستند.

براساس این گزارش، بیش از 100 عضو CSA که 90 درصد آنها تجربه کار در هر دو زمینه فناوری اطلاعات یا امنیت اطلاعات را داشتند مورد بررسی قرار گرفت، تنها 14 درصد از آنها گفتند که از رایانش کوانتومی و تأثیر آن بر امنیت اطلاعات آگاهی ندارند.

مطالب مرتبط

شرکت AG Software و Eurotech برای ارائه راهکارهای جدید اینترنت اشیا باهم همکاری می‌کنند

شرکت Software AG و شرکت طراحی و توسعه Eurotech برای ادغام پلتفرم Everyware Software Framework با نرم‌افزار Cumulocity IoT همکاری می‌کند.

معرفی سیم‌کارت‌های جدید اینترنت اشیا

شرکت Twilio سیم‌کارت جدیدی را با نام "super SIM" معرفی کرده است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد با اطمینان بیشتری دستگاه‌های IoT را در سطح جهانی به‌کار گیرند.

چالش‌های پیش روی شرکت‌ها برای اجرای اینترنت اشیا

استقرار IoT به عنوان یکی از مهمترین اقدامات شرکت جهانی Fortune 2000 محسوب می‌شود؛ بااین‌حال، در 90 درصد موارد، این شرکت در مواجهه با اجرا و گسترش اینترنت اشیا در سازمان‌هایش به علت کمبود مهارت نیروی متخصص در این زمینه با مشکل مواجه می‌شود.

اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در جهت پیشبرد منابع درآمدی شرکت‌های نیمه هادی

به گزارش Accenture با ادغام تکنولوژی بلاک چین و هوش مصنوعی، صنعت نیمه رسانا از پیشروترین صنایع در جهان به شمار می‌آید.

سرمایه گذاری IoTium در زمینه اینترنت اشیا صنعتی (IIoT)

IoTium یکی از شرکت‌های ارائه دهنده نرم‌افزارهای مبتنی بر وب در زمینه اینترنت اشیا صنعتی (IIoT)، مبلغ ۱۳.۶ میلیون دلار برای توسعه بازار اینترنت اشیا در ایالات متحده و خارج از آن را تامین می‌کند.

همکاری Sprint و Ericsson برای ساخت شبکه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا

اخیراً اپراتور آمریکایی Sprint به همراه شرکت Ericsson از شروع روابط جدید خود مبتنی بر ساخت شبکه‌های مجازی توزیع شده اینترنت اشیا با سیستم عامل اختصاصی (IoT) خبر داده‌اند.