حمایت از ایده‌های فناورانه حمل و نقل هوشمند

حمایت از ایده‌های فناورانه حمل و نقل هوشمند

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از حمایت از ایده‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی در حوزه حمل و نقل هوشمند خبر داد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از حمایت از ایده‌های فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی در حوزه حمل و نقل هوشمند خبر داد.

مهدی محمدی ضمن اشاره به برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی در حوزه حمل و نقل هوشمند گفت: این بحث توسط این ستاد و با همکاری ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی انجام می‌شود، به نحوی که موضوع حمایت از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها و ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند توسط ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمدی تصریح کرد: تجهیزات الکترونیکی که قابلیت نصب روی خودروها را داشته باشند، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته حمایت خواهند شد و برای نصب این تجهیزات با خودروسازان وارد مذاکره می‌شویم.این حمایت از طریق اعلام فراخوان به فعالان دانش بنیان و استارتاپی که دارای ایده‌های فناورانه در حوزه حمل و نقل هوشمند هستند، آغاز شده است.

او در ادامه افزود: این برنامه بر اساس دو محور ساخت تجهیزات الکترونیکی، نرم افزارهای کاربردی و راه حل‌ها و ایده‌های نرم‌افزاری پیگیری می‌شود به نحوی که تجهیزات الکترونیکی و سیستم‌های دیجیتال که به خودرو متصل شوند، از سوی ستاد حمل و نقل پیشرفته و با همکاری خودروسازان کشور در جهت بازارسازی حمایت می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: در حوزه اپلیکیشن‌ها و ایده‌های نرم افزاری نیز راهکارهایی که مربوط به اینترنت هوشمند و فناورهای هوشمندسازی است مورد حمایت قرار می‌گیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی تأکید کرد: این حمایت مبتنی بر تسهیلات مالی برای توسعه اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا و بازارسازی فرآیندهای مربوط به حمل و نقل هوشمند خواهد بود.تاکنون ۱۴۰ شرکت و استارتاپ فعال در سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیا و فناوری خودرو در این فراخوان شرکت کرده‌اند و در مرحله ارزیابی قرار دارند. تعیین نوع حمایت‌ها و مدل همکاری در دست انجام است.

مطالب مرتبط

وسایل نقلیه خودران راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

کلینیک Mayo استفاده آزمایشی از وسایل نقلیه خودران برای انتقال آزمایشات بیماران کرونا را آغاز کرده است.

آینده حمل و نقل وسایل نقلیه متصل با استفاده از فناوری platooning

رانندگی خودکار وسایل نقلیه برای مصرف کنندگان امن‌تر و راحت‌تر خواهد بود. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات ABI Research نشان می‌دهد که استراتژی platooning می‌تواند به عنوان یک فناوری کارآمد در هدایت و اتصال وسایل نقلیه به کار گرفته شود.

فولکس‌واگن ربات سیار شارژ راه‌اندازی می‌کند

با وجود بیش از 5.1 میلیون اتومبیل برقی در سطح جهان در جاده‌ها نیاز به ایستگاه‌های زیربنایی و شارژ برای ادامه حرکت این خودروها وجود دارد. بااین‌حال، به نظر می‌رسد فولکس استفاده از واگن شارژ را به عنوان یک راهکار نوین در نظر گرفته است.

سنسورهای LIDAR به روند رو به رشد بازار اتومبیل‌های خودران سرعت می‌بخشد

شرکت Yandex که یک شرکت خدمات اینترنت در روسیه است اخیراً اعلام کرد که در حال آزمایش تکنولوژی تشخیص نور و فاصله (LIDAR) و دوربین‌های لیزری ‌است. این شرکت قصد دارد از این تکنولوژی در ربات‌های جدید این شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.