درآمد حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا بطور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت

درآمد حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا بطور قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت

بر اساس آخرین گزارش شرکت Navigant پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا تا سال 2028 به 35.6 میلیارد دلار برسد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 28 درصد افزایش یابد.

بر اساس آخرین گزارش شرکت Navigant پیش‌بینی می‌شود درآمد سالانه حاصل از فروش تجهیزات اینترنت اشیا تا سال 2028 به 35.6 میلیارد دلار برسد و شاخص نرخ رشد ترکیبی سالیانه (CAGR) به میزان 28 درصد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش (IoT for Multifamily New Construction and Retrofit Markets)، سازندگان ساختمان‌ها و مدیران املاک آگاهی بیشتری نسبت به مزایای خانه هوشمند پیدا کردند و ذینفعان شروع به توسعه بازار در مورد فرصت‌های فروش این محصولات کرده‌اند.

ساشا ویدکایند تحلیلگر شرکت Navigant در این باره گفت: "راهکارهای نرم‌افزاری و پلتفرم‌ها برای تأمین نیازهای خاص چند بخشی ، ورود به بازار را شروع می‌کنند تا به بطور یکسان به جوانب قابل بهبود سازندگان ساختمان، مدیران املاک و ساکنان بپردازند. همچنین روند افزایشی میزان علاقمندی می‌تواند به اندازه قابل توجه این بازار در سطح جهان، گسترش و قابلیت رشد دستگاه‌های هوشمند خانگی نسبت داده شود."

این شرکت در گزارش ماه گذشته خود استدلال کرده بود که بازار شبکه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های مرتبط با شبکه‌های آبرسانی و گاز در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱.۹۷ میلیارد پوند رسیده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به ۲.۲۲ میلیارد پوند برسد. همچنین این گزارش نشان می‌دهد پس از سال ۲۰۲۴ سهم بازار راهکارهای LPWA (شبکه‌های دوربرد و کم مصرف) افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود با وجود افزایش تجهیزات و حمل‌ونقل نودها در سطح جهان، درآمد زیرساخت‌های ارتباطی کاهش یابد.

در مطالعه‌ای دیگر این شرکت گزارش داد که شرکت سوئدی و چندملیتی IKEA که در زمینه فروش تخت‌خواب، میز و سایر لوازم اصلی و فرعی منزل فعالیت می‌کند به تازگی یک واحد تجاری مستقل به نام Home Smart را برای کمک به توسعه تجهیزات جدید برای ۷۸۰ میلیون مشتری که هر ساله از این خرده‌فروشی دیدن می‌کنند، تأسیس کرده است. پیش‌تر ، این خرده‌فروش مبلمان  از برنامه‌های خود برای عرضه پرده هوشمند در ایالات‌ متحده و در ماه اکتبر خبر داده بود.

مطالب مرتبط

آمبولانس‌های انگلستان هوشمند ‌می‌شوند

سامسونگ و O2 در حال ساخت آمبولانس‌های مجهز به تکنولوژی 5G برای در زمینه خدمات بهداشت و سلامت ملی انگلستان هستند.

امکانات رفاهی پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس هوشمند می‌شوند

پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس به نیمکت‌ها و امکانات رفاهی هوشمند مجهز خواهند شد تا مقامات شهری بتوانند انتقال یا جابجایی اموال عمومی را بین پارک‌ها و مکان‌های مختلف رهگیری کنند.

Palo Alto Networks شرکت Zingbox را با هدف بهبود امنیت اینترنت اشیا خریداری می‌کند

شرکت Palo Alto Networks اعلام کرده است که شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای امنیتی اینترنت اشیا، Zingbox را به برای بهبود امنیت IoT و به مبلغ 75 میلیون دلار خریداری می‌کند.

گارتنر پیش‌بینی می‌کند در سال 2020 بازار شرکت‌ها و صنایع خودروسازی حوزه اینترنت اشیا برابر 5.8 میلیارد دستگاه خواهد شد

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که بازار شرکت‌ها و صنایع خودروسازی حوزه اینترنت اشیا (IoT) در سال ۲۰۲۰ تا میزان ۵.۸ میلیارد نقطه پایانی افزایش خواهد یافت که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.