Nobka_Google_Duplex_AI.jpg

دستیار صوتی گوگل به زودی میتواند برای رزرو قرار ملاقات با شما تماس بگیرد

دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) به زودی قادر خواهد بود با کسب‌و‌کارهای مختتلف تماس بگیرد، قرار ملاقات را رزرو کند و زمانی که این کار انجام می‌شود به شما اطلاع‌رسانی کند.

دستیار صوتی گوگل به زودی قادر خواهد بود با کسب‌و‌کارهای مختتلف تماس بگیرد، قرار ملاقات را رزرو کند و زمانی که این کار انجام می‌شود به شما اطلاع‌رسانی کند.

گوگل در جریان کنفرانس Google IO 2018، از توانایی‌های جدید دستیار صوتی خود رونمایی کرد. یکی از قابلیت‌های جدید گوگل اسیستنت (Google Assistant) امکان برقراری تماس تلفنی با اشخاص حقیقی در کسب‌وکار‌های مختلف برای رزرو کردن زمان خاصی را دارد. این قابلیت به لطف فناوری جدید گوگل با نام Google Duplex ممکن شده است که به زودی و به صورت آزمایشی عرضه خواهد شد.

گوگل در نمایش قابلیت‌های این فناوری، از تماس تلفنی دستیار صوتی خود با یک آرایشگاه برای تعیین وقت را به نمایش گذاشت. در اولین گام کاربر زمان مورد نظر خود را به دستیار صوتی اعلام می‌کند و در ادامه گوگل اسیستنت با جستجو و یافتن آرایشگاه‌های نزدیک، اقدام به تماس با آن‌ها و رزرو زمان مناسب را انجام می‌دهد. نکته‌ی جالب توانایی‌ دستیار صوتی، گفتن واژه‌هایی مانند «امممم» پیش از پاسخ به شخص بود.

اما در نمایش دوم، دستیار صوتی گوگل اقدام به تماس با رستوران برای رزرو یک میز کرد. نکته‌ی جالب توانایی‌ دستیار صوتی گوگل توانایی به پاسخگویی به چندین سوال پیچیده بود که دور از حد انتظار بود.

گوگل در توصیف سیستم  Duplex AI، آن را فناوری لازم برای داشتن مکالمه‌های طبیعی جهت انجام امور دنیای واقعی از طریق گوشی‌های هوشمند، اعلام کرد.

گوگل در ادامه اعلام کرد: برای وظایفی مانند رزرو کردن خدمات یا مکان‌های خاص، سیستم ما تجربه‌ی ایجاد شده از مکالمه را تا حد ممکن طبیعی خواهد کرد تا طرف مقابل بتواند به راحتی و به صورت طبیعی به گفت‌و‌گو همانند مکالمه با انسان‌ها بپردازد. 

گوگل هنوز مشغول بهینه کردن الگوریتم و فناوری جدید خود است. اما طبق گفته‌ی مدیران این شرکت طی هفته‌های آینده امکان آزمایش میدانی آن فراهم خواهد شد.