راه‌اندازی تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا توسط Waymo

راه‌اندازی تاکسی‌های خودران در کالیفرنیا توسط Waymo

شرکت Waymo اعلام کرده است که مجوز راه‌اندازی تاکسی‌های خودران را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرده ‌است. این مجوز اجازه مشارکت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالیفرنیا را به این شرکت متعلق به کمپانی Alphabet می‌دهد.

شرکت Waymo اعلام کرده است که مجوز راه‌اندازی تاکسی‌های خودران را از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) دریافت کرده ‌است. این مجوز که اجازه مشارکت در ناوگان حمل‌ونقل عمومی کالیفرنیا را به این شرکت متعلق به کمپانی Alphabet می‌دهد برای Waymo بسیار حائز اهمیت است چرا که شروع تاکسی‌های خودران این شرکت در سطح تجاری ‌است.

بیانیه‌ای که از سوی شرکت Waymo صادر شده است نشان می‌دهد که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از این مجوز در کسب‌وکارها است. در این بیانیه آمده‌است: "CPUC به ما اجازه مشارکت در برنامه آزمایشی خود را می‌دهد که به کارکنان Waymo توانایی کار با وسایل نقلیه‌مان را بدهیم و سفری ایمن را برای مسافران به ارمغان بیاوریم. این گام بعدی در مسیر ما برای دسترسی به فناوری خودران است، درست همان‌طور که در مترو فینیکس مشغول بکار شدیم."

تأییدیه CPUC متفاوت از مجوز وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا است که اجازه آزمایش وسایل نقلیه خودران را در جاده‌ها می‌دهد. بیش از ۶۰ شرکت دارای مجوز آزمایش وسایل نقلیه خودران هستند. اگرچه Waymo اجازه استفاده از تاکسی ربات‌ها را برای حمل‌ونقل مردم دارد اما همچنان باید راننده قابل اعتمادی را پشت فرمان قرار دهد و نباید مسافران را وادار به این نوع سواری کند.

در ماه می اعلام شد که Waymo همکاری خود را با Lyft برای گسترش تاکسی‌های خودران در شهر فینیکس در ایالت آریزونا شروع کرده است. این شرکت طی چند ماه آینده تعداد ۱۰ وسیله نقلیه خودران را به ناوگان حمل‌ونقل Lyft اضافه خواهد کرد تا کاربران Lyft برای انتخاب Waymo بتوانند به طور مستقیم از این اپلیکیشن استفاده کنند.

مطالب مرتبط

رهبران تجاری اروپا خواستار اولویت‌بندی فناوری‌های مرتبط با اتوماسیون هستند

در نظرسنجی صورت گرفته از شرکت‌های قدرتمند اروپایی، رهبران این شرکت‌ها از اتحادیه اروپا درخواست کردند که فناوری‌های مرتبط با اتوماسیون نظیر شبکه (5G) و هوش مصنوعی (AI) را اولویت‌بندی و پشتیبانی کند.

شرکت Lilium به دنبال راه‌اندازی تاکسی هوائی خود در بریتانیا است

شرکت آلمانی Lilium اعلام کرده‌است که لندن را در راستای توسعه تیم نرم‌افزاری خود و ایجاد صدها شغل در سطح جهان انتخاب کرده است.

رونمایی نیسان از تکنولوژی جدید حمل‌ونقل خود در نمایشگاه CES Asia 2019

نیسان غول خودروساز ژاپنی قرار است تکنولوژی جدید خود «مغز به اتومبیل» را در نمایشگاه CES Asia 2019 شانگ‌های به نمایش بگذارد.

اتومبیل‌های خودران ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشند

محققان دانشگاه کمبریج در یک پژوهش نشان دادند که ظهور اتومبیل‌های خودران جریان ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشد.