روند رو به رشد بازار جهانی اینترنت اشیا و ظهور فناوری‌های جدید

روند رو به رشد بازار جهانی اینترنت اشیا و ظهور فناوری‌های جدید

صنعت الکترونیک در این ایام دشوار به نوآوری خود ادامه می دهد. طی ماه گذشته ما گزارش مثبتی را در ارتباط بازار جهانی اینترنت اشیا و همچنین فناوری‌های جدید معرفی شده از سوی شرکت‎‌های مایکروسافت و انویدیا دریافته‌ایم که به طور مختصر در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

صنعت الکترونیک در این ایام دشوار به نوآوری خود ادامه می دهد. طی ماه گذشته ما گزارش مثبتی را در ارتباط بازار جهانی اینترنت اشیا و همچنین فناوری‌های جدید معرفی شده از سوی شرکت‎‌های مایکروسافت و انویدیا دریافته‌ایم که به طور مختصر در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

• بازار اینترنت اشیا(IoT) رو به افزایش است: مؤسسه Transforma Insights پیش‌بینی می‌کند که بازار جهانی اینترنت اشیا تا سال 2030 به 1.5 تریلیون دلار درآمد سالانه برسد. در حال حاضر حدود 7.6 میلیارد دستگاه IoT در حال اجرا هستند. این شرکت 24.1 میلیارد دستگاه فعال را در سال 2030 پیش‌بینی می‌کند. این شرکت همچنین گزارش می‌دهد که فناوری های بی‌سیم نظیر WiFi ، Bluetooth و Zigbee بر ارتباطات مسلط خواهند شد که میزان بهره‌وری از آنها به 72 درصد در سال 2030 خواهد رسید.

• ابر رایانه هوش مصنوعی (AI) مایکروسافت: مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد که یکی از قدرتمندترین ابر رایانه‌های جهان را با همکاری OpenAI توسعه داده است. ابر رایانه‌ای که گفته می‌شود دارای بیش از "285،000 هسته پردازنده ، 10،000 GPU و 400 گیگابیت در ثانیه سرعت اتصال به شبکه برای هر سرور GPU" است.

• سنسور Vision Sensor هوش مصنوعی (AI) سونی: کمپانی سونی اولین مدل سنسور بینایی هوشمند جهان را مجهز به قابلیت هوش مصنوعی (AI) اعلام کرد. این محصولات فرصت‌های توسعه دوربین‌های مجهز به هوش مصنوعی (AI) را گسترش می‌دهند.

•انویدیا از تراشه قدرتمند خود رونمایی کرد: ماه گذشته NVIDIA تراشه Ampere A100 GPU که بزرگترین پردازنده 7 نانومتری جهان است رونمایی کرد. ویژگی‌های اصلی آن عبارتند از: 54 میلیارد ترانزیستور، نسل سوم هسته Tensor و TF32 همراه با . Jensen Huang مدیرعامل NVIDIA در اینباره گفت: " A100 GPU یک جهش عملکردی 20 برابری در هوش مصنوعی (AI) و یک تسریع کننده یادگیری ماشین (ML) از تجزیه و تحلیل داده‌ها گرفته تا آموزش و نتیجه‌گیری محسوب می‌شود."

•Raspberry Pi 4 USB Beta : ماه گذشته ، Raspberry Pi اعلام کرد: "فیرم‌ور نسخه بتا و bootloader در مدل Pi 4 اکنون در دسترس است."

• محفظه آلومینیوم اکسترود شده فلنچ شده 1455F برای نصب روی سطح: محفظه‌های جدید آلومینیومی اکسترود شده فلنج 1455F نوع دیگری را به خانواده استاندارد 1455 اضافه می‌کند. این اکستروژن جدید دارای یک پایه مسطح با فلنج‌های نصب شده است. فلنج‌ها که از قسمت بدنه خارج شده‌اند، دارای چهار شکاف هستند که می‌توانند پیچ‌های ایمنی را برای نصب واحدها بر روی سطح صاف مانند دیوار، فله یا دستگاه بپذیرند.

مطالب مرتبط

مایکروسافت و سامسونگ با همکاری هم دنیای املاک را متحول می‌کنند

غول‌های تکنولوژی خانه هوشمند سامسونگ و مایکروسافت، پلتفرم اینترنت اشیا Azure Digital Twins IoT و پلتفرم SmartThings را به منظور ایجاد تجربیات بهتر برای کاربران ادغام می‌کنند.

بازار جهانی گجت‌های پوشیدنی حوزه پزشکی در حال رشد است

بنا بر گزارش مؤسسه تحقیقات بازار Absolute Market Insights ، بازار جهانی گجت‌ پوشیدنی در حوزه پزشکی با رشد 13.8 مواجه بوده است و پیش‌بینی می‌شود با علاقه روز افزون مردم به استفاده از تجهیزات پوشیدنی افزایش یابد.

هوش مصنوعی از راه دور به کاربران در غلبه بر مشکلات فنی کمک می‌کند

ویروس کرونا در سراسر جهان تمامی مشاغل را درگیر خود کرده است. بسیاری از افراد بی‌کار شده‌اند و برخی در محیط منزل دورکاری می‌کنند. تجهیزات در دسترس کارمندان وجود ندارد و همین مسئله موانع بسیاری را به وجود آورده است که شرکتها مجبور هستند بر آن غلبه کنند.

‌شرکت‌های بزرگ ارائه فناوری تشخیص چهره را متوقف کرده‌اند

بحث در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره به دلیل اینکه کاربردهای آن منجر به ایجاد مشکلاتی شده است، شدیدتر شده است.