روند صعودی بهره‌برداری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده‌فروشی

روند صعودی بهره‌برداری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده‌فروشی

شرکت Khronos توسعه‌دهنده استانداردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (OpenXR) اعلام کرده‌است با گروه قابل‌توجهی از خرده‌فروشان و شرکت‌های فناور برای ایجاد نسخه‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات و مناسب برای برنامه‌های کاربردی AR و VR و همچنین دیگر پلتفرم‌های خرید آنلاین سه‌بعدی همکاری خواهد کرد.

پیدا کردن تصاویر دوبعدی از هر محصولی که بخواهید آن را به صورت آنلاین خریداری نمایید، آسان است اما نمایش‌های سه‌بعدی (3D) از محصول موضوع دیگریست. تعداد کمی از خرده‌فروشان مدل‌های سه‌بعدی از محصولات خود ارائه می‌کنند، اما این امر می‌تواند در آینده نزدیک تغییر کند. چنانچه که شرکت Khronos توسعه‌دهنده استانداردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (OpenXR) اعلام کرده‌است با گروه قابل‌توجهی از خرده‌فروشان و شرکت‌های فناور برای ایجاد نسخه‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات و مناسب برای برنامه‌های کاربردی AR و VR و همچنین دیگر پلتفرم‌های خرید آنلاین سه‌بعدی همکاری خواهد کرد.

هدف این است که اشیا و وسایل به صورت سه‌بعدی و با جزئیات دقیق طراحی شوند، بدین ترتیب خریداران می‌توانند به طرح‌های مجازی اعتماد کنند و از محصولات پوشیدنی مانند لباس‌ها در واقعیت مجازی (VR) استفاده نموده یا چیدمان مبلمان را با استفاده از واقعیت مجازی (AR) در خانه‌هایشان امتحان ‌کنند. خرده‌فروشان و تولیدکنندگان به طور یکسان برای فروش بیشتر در حال آماده‌سازی طرح‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات خود هستند. شرکت‌هایی نظیر Khronos در حال کمک به توسعه و تجاری‌سازی راهکارهای سه‌بعدی (3D) که می‌توانند توسط خرده‌فروشان، تبلیغ‌کنندگان و مشتریان به اشتراک گذاشته شوند، هستند.

بخشی از این کار سازگاری مدل‌های سه‌بعدی (3D) محصولات است اما بخش دیگری درحال‌توسعه ویژگی‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به ایجاد و استفاده از آن مدل‌ها است. Khronos پیش‌بینی می‌کند که پروژه‌های تجاری تخصصی بر استانداردهای قبلی، از جمله glTF، OpenXR، Vulkan، و WebGL تأثیر بگذارد، که همه آنها برای ایجاد و طراحی اشیاء سه‌بعدی (3D) واقع‌گرایانه مبتنی بر platform-agnostic (سازگار با انواع سیستم‌عامل‌ها) طراحی شده‌اند.

اولین گام شرکت Khronos ایجاد یک گروه تحقیقاتی بازرگانی سه‌بعدی (3D) است که توسط Shrenik Sadalgi Wayfair هدایت می‌شود و امیدوار است که بتواند به پشتیبانی این صنعت گسترده دست یابد. به نظر می‌رسد که این سطح پشتیبانی کاملاً محتمل باشد، برخی خرده‌فروشان نظیر Brick-and-mortar، Ikea، Lowe’s، Target و Williams-Sonoma این مسیر را آغاز کرده‌اند. همچنین کسب‌وکارهای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی از جمله Houzz، JD.com، Pinterest، Shopify و Wayfair بر این موضوعات متمرکز شده‌اند. سازندگان برتر سخت‌افزار و نرم‌افزار سه‌بعدی (3D) از جمله Adobe، Autodesk، Nvidia، Qualcomm، Samsung و Unity در این بازی وارده شده و در نهایت مثل غول‌های تکنولوژی یعنی فیسبوک، گوگل و مایکروسافت که همگی آن‌ها لوازم VR یا AR را تولید کرده‌اند.

Mike Fest مدیرعامل 3XR در این باره می‌گوید: "قابلیت تجسم محصولات در خانه مصرف‌کنندگان درست به اندازه واقعی آن‌ها، باعث افزایش اعتماد و اطمینان در خرید آنلاین می‌شود، محتوای سه‌بعدی (3D) با کیفیت بالا پایه و اساس تجربه واقعیت بسط یافته (XR) است و مهم است که رهبران صنعت بر روی استانداردسازی برای به حداکثر رساندن این فناوری همکاری کنند. ما از شرکت در این چالش به عنوان بخشی از کمیته تحقق تجاری‌سازی صنعت سه‌بعدی (3D) هیجان‌زده هستیم و شما را به پیوستن به آن تشویق می‌کنیم."

پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده هر دو تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به عنوان مهمترین ابزار در خرده‌فروشی باشند. تحقیقات اخیر گارتنر نشان می‌دهد که ۱۰۰ میلیون مصرف‌کننده تا سال ۲۰۲۰ از AR برای خرید استفاده خواهند کرد. در حال حاضر خرده‌فروشان بزرگی مانند Amazon، Nike، و Walmart از VR و AR برای مشتریان خود استفاده می‌کنند و Walmart برای آموزش نیروهای خود از هدست‌های Oculus Go فیسبوک استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط

مایکروسافت اپلیکیشن‌های AR جدید خود را برای کمک به کسب‌و‌کارها معرفی کرد

مایکروسافت در رویداد پاریس، اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده جدید خود را برای کمک به کسب و کارها معرفی کرد. در این رویداد نسخه پیش نمایش اپلیکیشن‌های Remote Assist و Product Visualize 365 بر روی iOS و Android در معرض نمایش عمومی قرار گرفت.

شرکت Vtime از قابلیت واقعیت افزوده در شبکه اجتماعی VR خود رونمایی کرد

Vtime یک شبکه اجتماعی تعاملی واقعیت مجازی است که از طریق VR یا از طریق واقعیت افزوده (AR) بر روی گوشی‌های هوشمند قابل مشاهده است و در حال حاضر حالت AR این شبکه اجتماعی بر روی سیستم‌عامل‌های iOS و Android قابل استفاده می‌باشد.

توسعه یک راهکار واقعیت مجازی مبتنی بر ردیابی چشم برای خرده‌فروشان

شرکت‌های Accenture، Qualcomm و Kellogg از تکنولوژی ردیابی چشم در هدست واقعیت مجازی برای تعیین بهترین راه برای قفسه‌بندی برای خرده‌فروشان استفاده می‌کند.

بلوغ فناوری AR با توسعه زیرساخت های واقعیت افزوده ابری (AR Cloud)

به زودی شما قادر خواهید بود که گوشی هوشمند خود را در مقابل پنجره یک رستوران قرار دهید و زمان و میزهای مناسب رزرو در دسترس شما ظاهر قرار خواهد گرفت.