سخت‌افزار هوش مصنوعی کارآمدتر از هوش مصنوعی مبتنی بر نرم‌افزار است

سخت‌افزار هوش مصنوعی کارآمدتر از هوش مصنوعی مبتنی بر نرم‌افزار است

گروهی از محققان دانشگاه پوردو، دانشگاه‌های ایلینویز، لوئیزویل ، آیووا و کالیفرنیا سن دیگو ادعا کرده‌اند که سخت‌افزاری را طراحی کرده‌اند که می‌تواند جایگزین نرم‌افزار هوش مصنوعی در پلتفرم‌های عمومی باشد به طرز چشمگیری مصرف برق را کاهش می‌دهد.

گروهی از محققان دانشگاه پوردو، دانشگاه‌های ایلینویز، لوئیزویل ، آیووا و کالیفرنیا سن دیگو ادعا کرده‌اند که سخت‌افزاری را طراحی کرده‌اند که می‌تواند جایگزین نرم‌افزار هوش مصنوعی در پلتفرم‌های عمومی باشد به طرز چشمگیری مصرف برق را کاهش می‌دهد.

پروفسور شیرام راماتان استاد دانشگاه پوردو با اشاره به مقاله‌ای که در اوایل سال جاری در مجله Wired منتشر شد ادعا می‌کند که یک الگوریتم هوش مصنوعی برای حل مکعب روبیک می‌تواند خروجی سه نیروگاه هسته‌ای را کنترل کند. او در ادامه توضیح میدهد اگر بتوانید علاوه بر آنچه در نرم‌افزار اتفاق می‌افتد، هوش را در اجزای مدار وارد کنید، می‌توانید کارهایی را انجام دهید که امروزه به سادگی امکان‌پذیر نیست."

به گفته‌های تایی ژانگ نویسنده اصلی مقاله "انسانها چیزهایی را در ساختار درختی دسته‌ها به یاد می‌آورند" می‌گوید: ما سیب را در دسته میوه و فیل در زیر دسته حیوانات به خاطر می‌آوریم. "تقلید از این ویژگی‌ها در سخت‌افزار برای محاسبات با محوریت مغز بسیار جالب است."

ژانگ و تیم او ماده کوانتومی را بر اساس پروسکایت‌ها توسعه داده‌اند. ماده‌ای که برای افزایش کارایی سلول‌های خورشیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما از همان ماده برای تولید سلول‌های حافظه مانند درخت استفاده شده است که قادر به کار در دمای اتاق است.


 

نکته اصلی در مورد این حافظه انتقال یک پروتون به اکسید نیکل نئودیمیوم است. استفاده از پالس الکتریکی پروتون را به حرکت در می‌آورد و مقاومت ماده را تنظیم می‌کند و امکان ایجاد یک حالت حافظه را فراهم می‌کند و پالس‌های متعدد و حالت‌های حافظه متعددی را ایجاد می‌کنند.

راماناتان می‌گوید: "ما می‌توانیم با استفاده از اثرات مکانیکی کوانتومی، هزاران حالت حافظه را ایجاد کنیم. این مواد به همین صورت باقی می‌مانند و ما به سادگی در اطراف پروتون‌ها در حال چرخش هستیم."

در شبیه‌سازی ، این ماده قادر به یادگیری اعداد 0 تا 9 بود که یک آزمایش پایه برای هوش مصنوعی محسوب می‌شود. پروتون‌ها نیز انتقال دهنده اطلاعات طبیعی در انسان هستند. دستگاهی که بتواند پروتون را انتقال دهد یک عنصر اصلی برای دستیابی به ارتباط مستقیم با ارگانیسم‌ها از جمله ایمپلنت مغزی محسوب می‌شود."

ابزاره تصویر

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی خطر ابتلا افراد به کرونا ویروس را ارزیابی می‌کند

محققان به زودی اپلیکیشن هوشمندی را تولید می‌کنند که خطر ابتلا به ویروس کرونا را بر اساس احساس و مکانی که در آن قرار گرفته‌اید، ارزیابی می‌کند و افراد مورد نظر را به نزدیکترین مرکز آزمایش، هدایت می‌کند.

محققان می‌گویند محاسبات عصبی باید مبتنی بر مغز حشرات باشد نه انسان

دانشمندان می‌گویند مغز حشرات الگوی بهتری نسبت به مغز انسان برای هوش مصنوعی (AI) و اینترنت اشیا (IoT) است زیرا ساده‌تر هستند و روی فرایندهای کلیدی تمرکز می‌کنند.

هوش مصنوعی ابزار اندازه‌گیری و نظارت بر شهرهای هوشمند

آخرین گزارش منتشر شده توسط ABI Research ، پیش‌بینی کرده است که هوش مصنوعی بخش قابل‌توجهی از شهر هوشمند را تحت نظارت خود در آورده است و تعداد ارتباطات در سال 2026 به 87 درصد می‌رسد.

شرکت brezzl در حال توسعه محصولات هوشمندمدرن و پایدار است و اخیراً یک کمپینی با عنوان Indiegogo برای تأمین بودجه چشم یخچال (Fridge Eye) ایجاد کرده است که باعث می‌شود محتویات یخچال و فریزر در زمان واقعی قابل مشاهده باشد. خریداران از طریق اپلیکیشن تلفن‌های هوشمند می‌توانند هنگام خرید مواد غذایی به میزان مواد غذایی موجود در یخچال خود نیز دسترسی داشته باشند.