سرمایه‌گذاری در blockchain و IoT تا سال 2024 به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد

سرمایه‌گذاری در بازار اینترنت اشیا و بلاک چین تا سال 2024 به بیش از 2 میلیارد پوند می‌رسد

اخیراً گزارشی از موسسه MarketsAndMarkets منتشر شده است که پیش‌بینی می‌کند تا سال 2024 سرمایه گذاری در بازار اینترنت اشیا مبتنی بر بلاک چین (blockchain IoT market) به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد.

اخیراً گزارشی از موسسه MarketsAndMarkets منتشر شده است که پیش‌بینی می‌کند تا سال 2024 سرمایه گذاری در بازار اینترنت اشیا مبتنی بر بلاک چین (blockchain IoT market) به بیش از 2.31 میلیارد پوند می‌رسد. Blockchain و IoT یکی از پرطرفدارترین کلیدواژه‌های حال حاضر دنیا هستند. همانطور که به طور کامل توسط شرکت Blockchain Long Island ثابت شده است، اگر کسی از این واژه‌ها استفاده کند به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای کسب‌وکار خود است.

این گزارش پیش بینی می کند که در سال جاری بازار به ۱۱۳.۱ میلیون دلار (۸۶.۳۶ میلیون پوند) برسد و تا سال ۲۰۲۴ انتظار می‌رود این رقم به ۳.۰۲۱ میلیارد دلار (۲.۳۱ میلیارد پوند) افزایش یابد.

اکثر مردم از فرصت‌های باورنکردنی و خطرات اینترنت اشیا (IoT) آگاه هستند. امنیت ضعیف تجهیزات نامعتبر، IoT را یک هدف کلیدی برای هکرها تبدیل کرده است. انتظار می‌رود که رفع برخی از مشکلات امنیتی IoT در گرو blockchain باشد. یکی دیگر از کاربردهای کلیدی blockchain، شفافیت و غیرقابل تغییر بودن است. در برخی از توسعه‌های IoT، حفظ اعتماد و امنیت حیاتی است.

به طور خاص انتظار می‌رود حمل و نقل و لجستیک بزرگ‌ترین حجم سرمایه‌گذاری را در بازار blockchain و IoT به خود اختصاص دهند. توانایی ردیابی چیزهایی مانند غذا و مدارک پزشکی مدت‌ها است که به عنوان یک مزیت کلیدی blockchain و IoT مورد توجه قرار گرفته است.

مطالب مرتبط

راه‌اندازی پوشش سراسری شبکه اینترنت اشیا در کشور دانمارک

کشور دانمارک با مشارکت شرکت مخابراتی Teracom و شرکت Loriot متخصص در راه‌اندازی شبکه LoRaWAN، پوشش سراسری IoT را دریافت خواهد کرد.

راه اندازی بزرگترین شبکه اینترنت اشیا در جهان توسط Sigfox کانادا

شرکت Sigfox کانادا ادعا می‌کند که وسیع ترین شبکه IoT در جهان را با قابلیت دسترسی سراسری در کشور کانادا راه‌اندازی می‌کند.

ارائه راهکار جدید هویت دیجیتال در اینترنت اشیا و بلاک‌چین

بر اساس آخرین گزارشات شرکت WISeKey International Holding یک قطعه سخت‌افزاری به نام SensorsID عرضه می‌کند که هدف آن ارائه هویت دیجیتالی است و محافظت از هویت دستگاه‌ها و داده‌های آنها است.

راه‌اندازی یک ابزار جدید برای قیمت‌گذاری راهکارهای IoT برای کسب‌وکارها

اخیراً کمپانی Sprint اعلام کرده است که یک ابزار جدید برای راهکارهای IoT و به منظور ارزیابی و برآورد قیمت با عنوان Curiosity IoT Estimation Tool را برای مشتریان کسب‌وکارها راه‌اندازی کرده است که دسترسی سریع به داده‌ها و قیمت‌گذاری راهکارهای مبتنی بر IoT را برای مشتریان فراهم می‌کند.