سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و خدمات عمومی ابری تا سال 2023 به ۳۹۸ میلیارد پوند می‌رسد

سرمایه‌گذاری در زیرساخت و خدمات عمومی ابری تا سال 2023 به 398 میلیارد پوند می‌رسد

آخرین مطالعه IDC نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و سرویس‌های عمومی ابری و تا سال 2023 بیش از دو برابر خواهد بود که عمدتاً به دلیل تحول دیجیتال است.

آخرین مطالعه IDC نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و سرویس‌های عمومی ابری و تا سال 2023 بیش از دو برابر خواهد بود که عمدتاً به دلیل تحول دیجیتال است. طبق گفته محققان بازار، تا سال 2023 سرمایه‌گذاری در این بازار به میزان 22.3 درصد افزایش یافته و از 229 دلار (182 میلیارد پوند) در سال 2019 به حدود 500 میلیارد دلار (398 میلیارد پوند) خواهد رسید.

ایلین اسمیت از مدیران IDC در این باره گفت: "پذیرش خدمات ابری عمومی (مشترک) همچنان به سرعت در حال رشد است. شرکت‌ها به ویژه در ارائه خدمات تخصصی، ارتباطات مخابراتی و خرده‌فروشی همچنان به تغییر از نرم‌افزارهای کاربردی سنتی به یک سرویس (SaaS) و از زیرساخت‌های سنتی به یک سرویس (IaaS) در جهت توانمندسازی تجربه مشتری و ابتکارات تبدیل دیجیتال ادامه خواهند داد.

طبق گزارش IDC سرویس (SaaS) بیش از نیمی از کل هزینه‌های عمومی را در طول این دوره پیش‌بینی شده حفظ خواهد کرد و بخش بازار شامل برنامه‌های کاربردی و نرم‌افزار زیرساخت سیستم (SIS) با خرید برنامه‌های کاربردی تحت سلطه قرار خواهد گرفت. این گزارش همچنین می‌گوید که برنامه‌های (SaaS) نظیر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مدیریت منابع سازمانی (ERM) پیشگام خواهند بود و هزینه‌های SIS با خرید نرم‌افزار امنیتی و سیستم‌ها و نرم‌افزار مدیریت سیستم هدایت خواهد شد.

در این گزارش آمده‌است که خدمات زیرساخت (IaaS) دومین دسته از سرمایه‌گذاری مربوط به خدمات عمومی ابری در طول این دوره پیش‌بینی می‌شود که پس از آن سرویس‌های مبتنی بر پلتفرم (PaaS) در رتبه بعدی قرار خواهد گرفت. سرمایه‌گذاری در سرویس (IaaS)، سرورها و تجهیزات ذخیره‌سازی نیز به رشد ۳۲ درصدی در خدمات ابری خواهد رسید.

این شرکت تحقیقات بازار اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در سرویس (PaaS) تقریباً به همان سرعت 29.9 درصدی خواهند بود که با خرید نرم‌افزارهای مدیریت داده‌ها، پلتفرم‌های کاربردی، یکپارچه‌سازی و هماهنگی میان‌افزار تأمین می‌شوند. و سه صنعت خدمات تخصصی، تولیدات گسسته و بانکداری بیش از یک‌سوم کل سرمایه‌گذاری خدمات ابری در طول دوره پیش‌بینی‌شده را بر عهده خواهند داشت.

این گزارش همچنین می‌گوید در حالی که سرویس (SaaS) مقوله پیشرو سرمایه‌گذاری برای همه صنایع خواهد بود، سرویس (IaaS) نیز سهم قابل‌توجهی از سرمایه‌گذاری در صنایعی نظیر مدیریت داده‌ها و خدمات محاسباتی به خود اختصاص خواهد داد. به طور مثال، سرمایه‌گذاری صنعت خدمات تخصصی در سرویس (IaaS) بیش از ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری در خدمات رایانش ابری را در مقایسه با کمتر از ۳۰ درصد برای دیگر صنایع در سال 2023 نشان می‌دهد. صنایع خدمات تخصصی نیز با 25.6 درصد شاهد سریع‌ترین رشد سرمایه‌گذاری در خدمات ابری عمومی CAGR در پنج سال است.

مطالب مرتبط

گزارشات اخیر روند رو به رشد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه دیجیتال‌سازی را نشان می‌دهد

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیش ۳۷ درصد از شرکت‌ها با اندازه متوسط با بازدهی بالاتر از میانگین، تکنولوژی‌های اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) را به عنوان بخش مهمی از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری خود در نظر دارند.

هزینه‌های جهانی اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۳ از ۱ تریلیون دلار عبور خواهد کرد

آخرین گزارش IDC پیش‌بینی می‌کند که سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2022 از 1 تریلیون دلار عبور می‌کند و تا سال 2023 به 1.1 تریلیون دلار خواهد رسید.

گزارشات اخیر روند رو به رشد استفاده از رایانش لبه را نشان می‌دهد

گزارش جدیدی از Strategy Analytics ادعا می‌کند که استفاده از رایانش لبه (edge computing) در توسعه اینترنت اشیا (IoT) در حال افزایش بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

گزارش گارتنر از روند رو به رشد صنایع نیمه‌هادی در جهان

موسسه تحقیقاتی گارتنر می‌گوید که درآمد صنایع نیمه‌هادی در سال 2018 ، ۱۲.۵ درصد افزایش داشته‌است.