سرمایه‌گذاری دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی چین در بخش لجستیک

سرمایه‌گذاری دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی چین در بخش لجستیک

JD، دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی چین ۵۵ میلیون دلار بر روی ناوگان متصل‌به‌هم سرمایه‌گذاری می‌کند تا رهبری خود را در بخش لجستیک افزایش دهد.

JD، دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی چین ۵۵ میلیون دلار بر روی ناوگان متصل‌به‌هم سرمایه‌گذاری می‌کند تا رهبری خود را در بخش لجستیک افزایش دهد. این شرکت، در زمینه فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی (AI) از طریق پهپادها (Drone)، فناوری‌های خودکار و ربات‌ها پیشرو در جهان است. JD دارای بزرگترین زیرساخت‌ سیستم‌های موجود تحویل بسته از طریق پهپادها (Drone)، در جهان است.

طبق گزارش ارائه شده توسط شرکت Jiangsu Xinning Modern Logistics، این شرکت موافقت کرده است 376 میلیون یوآن (تقریباً 55 میلیون دلار) در شرکت Jiangsu Xinning Modern Logistics سرمایه‌گذاری کند و سهام خود را 10 درصد افزایش دهد.

بررسی سابقه همکاری دو شرکت نشان می‌دهد که JD Logistics و Jiangsu Xinning Modern Logistics در یک همکاری استراتژیک برای ایجاد یک سیستم کلان داده‌ها (big data)، سیستم را برای بهینه‌سازی ارتباط بین محموله‌ها و ناوگان حمل‌ونقل در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها طراحی کرده‌اند

این شرکت که بزرگترین رقیب Alibaba است، وجه تمایز خود را در داشتن بازوی لجستیکی می‌بیند که به کنترل کیفیت و تجربه کاربری بهتر کمک می‌کند. بخش لجستیک JD روند نزولی داشت و اغلب توسط سرمایه‌گذاران مورد انتقاد قرار می‌گرفت. اما این شرکت شروع به بازسازی زیرساخت‌ها نمود و اجازه داد دیگر بازرگانان برای ارسال بسته‌ها از بخش لجستیک این شرکت استفاده نمایند

سیدنی هوانگ مدیر اجرایی مالی JD در فصل اول 2019 نسبت به رشد 0.5 درصدی این شرکت، گفت: "استفاده از زیرساخت‌های لجستیک و بهبود وضعیت تجاری، نتیجه کسب‌وکار خدمات لجستیک به عنوان شخص ثالث است که رضایت‌بخش بود."

JD به تازگی شروع به آزمایش خدمات تحویل رباتیک و ساخت فرودگاه‌های تحویل برای پهپادها (Drone) و همچنین راه‌اندازی سیستم تحویل خودکار با پرده‌برداری از اولین کامیون خودران خود کرده است. این شرکت علاوه بر بهینه‌سازی و تقویت لجستیک خود با استفاده از کلان داده‌ها (big data) و وسایل نقلیه خودران و متصل‌به‌هم، پتانسیل – جذابی را در ارائه تفاوت کلیدی نسبت به Alibaba دارد.

با وجود رکود در بازار چین، درآمد این شرکت 20.9 درصد افزایش‌یافته و به 18 میلیارد دلار رسیده است.

مطالب مرتبط

ارائه سیستم نظارتی مبتنی بر اینترنت اشیا برای ناوگان دریایی

شرکت حمل‌ونقل دریایی Topaz Energy and Marine قرارداد بلندمدتی را با شرکت نفت GE-owned امضا کرده است تا سیستم نظارت بر وضعیت روانکارها (VitalyX) را برای افزایش زمان نگهداری نفت و مواد روانکار در کشتی و زمانبندی برنامه حرکت ناوگان این شرکت مستقر نماید.

راه‌اندازی یک مدرسه کسب‌وکار تخصصی برای هوش مصنوعی توسط مایکروسافت

مایکروسافت مدرسه کسب و کار هوش مصنوعی (AI Business School) خود را که مجموعه‌ای از مطالعات موردی و فیلم‌های آموزشی رایگان را برای کمک به اجرای موفقیت‌آمیز راهبرد AI برای مدیران در سازمان‌ها ارائه می‌دهد، راه‌اندازی نمود.

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به بازاریابان کمک کند

برای متخصصان بازاریابی امروز، همه‌چیز در مورد داده‌ها تمایز است. بینش درست و ترکیب اطلاعات باهم، وجه تمایز از جمعیت است. هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) می‌تواند در این مورد کمک کند اما این به همان اندازه ساده نیست.

تحویل کالا با ربات‌های جدید مجهز به هوش مصنوعی

JD، دومین شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چین، در ماه نوامبر 2018 ربات مجهز به هوش مصنوعی را معرفی کرد که می‌تواند تا فاصله 5 کیلومتری کالاها را تحویل دهد.