سه بخش از صنایع که با ظهور 5G متحول خواهند شد

سه بخش از صنایع که با ظهور 5G متحول خواهند شد

5G اینجاست، در حال حاضر چیپ‌ست‌، مودم و دیگر دستگاه‌های 5G وجود دارند. این تغییر پارادایم در فناوری و نحوه زندگی ما است که یک سطح قابل‌توجهی از منافع اقتصادی و اجتماعی در ارائه خدمات را فراهم می‌کند و مدل‌های تجاری کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

5G اینجاست، در حال حاضر چیپ‌ست‌، مودم و دیگر دستگاه‌های 5G وجود دارند. این تغییر پارادایم در فناوری و نحوه زندگی ما است که یک سطح قابل‌توجهی از منافع اقتصادی و اجتماعی در ارائه خدمات را فراهم می‌کند و مدل‌های تجاری کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کند و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

قدرت ذاتی 5G این است که یک پلتفرم را ارائه می‌دهد و می‌تواند مجموعه متنوعی از خدمات را مدیریت کند. فرصت‌ها بی‌نهایت هستند و به همین دلیل بسیاری از گزینه‌های مختلف برای مدل‌های کسب و کار جدید را با خود به همراه خواهد آورد. این یک اکوسیستم کاملاً جدید خواهد بود اما چون Qualcomm دارای شرکای تجاری بسیاری است و ما توانستم بخشی از نوآوری‌هایی را که در حال ظهور هستند را ببینم، این بخش‌ها احتمالاً موج جدیدی از اختراعات را خواهند دید.

خودروسازی و حمل و نقل

بخش خودروسازی از افزایش پهنای باند تلفن همراه بهره‌مند خواهد شد. همه چیز از وسایل نقلیه خودران تا سنسورهای ارزان قیمت اجازه می‌دهند تا انواع جدید مدیریت ناوگان و پیشرفت در این صنایع، محاسبات با کارایی بالا و هوش مصنوعی را به وسیله اتصال به این شبکه فراهم کند. وسایل نقلیه بیش از پیش قادر به برقراری ارتباط با همه‌چیز در اطراف خود از جمله خودروها، مردم، زیرساخت و یا شبکه‌های دیگر هستند. جاده‌ها به هم متصل هستند، ماشین‌ها خواهند دانست که چه چیزی در اطراف آن‌ها قرار دارد و این امر به امن‌تر شدن جاده‌ها کمک خواهد کرد.

ساخت و تولید

شبکه 5G بخش تولید را پیکربندی مجدد خواهد کرد، ربات‌های متحرک و وسایل نقلیه خودران را فعال می‌سازد، قطعات متحرک را به هم متصل می‌کند و این امکان را فراهم می‌آورد تا از تجهیزات در مقیاس بیشتری استفاده کرد و هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش داد. اینترنت اشیا صنعتی ماشین‌ها و دستگاه‌ها را در یک بستر قابل اطمینان و با کیفیت بالا به هم متصل خواهد کرد که در آن شکست‌ و خرابی سیستم دیگر یک گزینه خواهد بود. 5G صنعت (Industry 4.0) را متحول خواهد داد.

این قابلیت اطمینان و زمان تأخیر پایین 5G است که بازی را تغییر خواهد داد. وقتی تکنولوژی ارتباطی اعتماد عمومی را به دست آورد، در کارخانه‌های تولیدی چند میلیون دلاری خود اعمال می‌شود و نوآوری واقعی آغاز خواهد شد.

گجت‌های پوشیدنی

واقعیت بسط‌یافته (Extended reality) یا (XR) یک عبارت چتری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است که همه چیز را در بر می‌گیرد. اگر چه بسیاری از این تکنولوژی‌ها در حال حاضر وجود دارد و با 5G به مراتب بهتر نیز خواهد شد. 5G همگرایی گوشی‌های هوشمند، هدست‌های VR و عینک‌های AR را به یک واقعیت تسریع پذیر تبدیل می‌کند. واقعیت بسط‌یافته پتانسیل تبدیل شدن به یکی از پلتفرم‌های رایج در سراسر جهان که امروزه مشابه گوشی‌های هوشمند است را دارد.

پیش‌بینی می‌شود شبکه 5G تا سال ۲۰۳۵، حدود ۳.۵ تریلیون دلار درآمد ایجاد کند. این کار یک مجموعه وسیعی از صنایع را قادر خواهد ساخت که از طریق کالا و خدمات ایجاد شده، به رشد واقعی تولید ناخالص داخلی جهانی کمک کنند. بنابراین ورود و سرمایه گذاری بخش‌های مخابرات به عنوان زیر مجموعه‌ای از بخش بزرگ فناوری بر روی 5G در سال‌های نزدیک هوشمندانه خواهد بود.

در حال حاضر بزرگترین چالش زنجیره ارزش موبایل برای حل مسئله این است که آیا 5G می‌تواند در به حداکثر رساندن پتانسیل کسب و کارها و مصرف کنندگان ارتباط داشته باشد؟

گفت و شنیدها تاکنون نشان داده ‌است که چگونه به سرعت می‌توانیم فیلم را در کیفیت 4K دانلود کنیم. اما قابلیت‌های 5G بسیار بیشتر از این است و کاربردهای گوشی هوشمند می‌بایست با دقت در صنایع مورد توجه قرار بگیرد.

مطالب مرتبط

کمپانی سیسکو یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرد

کمپانی Cisco یک مزرعه هوشمند IoT را با استفاده از شبکه 5G راه‌اندازی کرده است که کاربر می‌تواند از طریق گوشی هوشمند و انتخاب زبانه مورد نظر موقعیت دام را آنلاین پیگیری کند.

هوآوی با وجود فشار آمریکا، شبکه 5G خود را در MWC 2019 به نمایش عموم گذاشت

ایالات‌متحده در سال 2018 میلادی تمام تلاش خود را برای متوقف‌کردن شرکت‌های تلفن همراه برای استفاده از سخت‌افزارهای 5G شرکت Huawei انجام داد، اما این شرکت‌ها در کنگره جهانی موبایل امسال در بارسلونا این پیام را فرستادند: در حال حاضر Huawei اینجاست و اینجا می‌ماند.

Gemalto نخستین سیم‌کارت 5G جهان را برای نیمه اول سال 2019 عرضه می‌کند

دو ماه پس‌ازآنکه انجمن صنایع سلولی SIMalliance خواستار استاندارد جدید و امن سیم‌کارت‌های 5G شده بود، شرکت Gemalto اعلام کرد که اولین سیم‌کارت 5G جهان که با استفاده از یک راهکار امن توسعه داده شده است را در نیمه اول سال جاری عرضه خواهد کرد.

تحقیقات جدید وجود نقص امنیتی در شبکه 5G را نشان می‌دهد

محققان یک نقص امنیتی حیاتی در پروتکل شبکه 5G کشف کرده‌اند که می‌تواند استراق‌سمع تماس‌ها و حملات را تسهیل کند. این نقص امنیتی همچنین بر روی پروتکل‌های 3G و 4G تأثیر می‌گذارد.