سونی تراشه جدید اینترنت اشیا خود را با برد 60 مایل معرفی کرد

سونی تراشه جدید اینترنت اشیا خود را با برد 60 مایل معرفی کرد

شرکت سونی در نمایشگاه کامپیوتکس از تراشه جدید IoT با قابلیت استفاده در وسایل نقلیه پر سرعت و با دامنه گسترده 60 مایل (96 کیلومتر) پرده‌برداری کرد.

شرکت سونی در نمایشگاه کامپیوتکس از تراشه جدید IoT با قابلیت استفاده در وسایل نقلیه پر سرعت و با دامنه گسترده 60 مایل (96 کیلومتر) پرده‌برداری کرد. در هفته گذشته اعلام شد که این تراشه از شبکه Eltres LPWA (شبکه گسترده با توان پایین) سونی استفاده می‌کند و قرار است در سال جاری در ژاپن راه‌اندازی شود. در این شبکه میکروچیپ‌ها به صورت سری بر روی آنتن‌ها نصب می‌شوند تا سیگنال را به سمت ایستگاه اصلی هدایت کنند و می‌توانند بیش از 60 مایل (96 کیلومتر) برد داشته باشند.

در نمونه ارائه شده توسط شرکت سونی، یک پهباد (drone) مجهز به تراشه نظارت بر سایت‌های توبین بادی از شبکه Eltres برای انتقال اطلاعات سنسورها و موقعیت مکانی استفاده می‌کند:

تراشه سونی که CXM1501GR نام‌گذاری شده است، سیگنال‌های ارسالی را ادغام و مطابق با استاندارد Eltres در فرکانس 920 مگاهرتز می‌فرستد. این تراشه همچنین دارای یک مدار برای تطبیق امپدانس با یک آنتن خارجی و گیرنده GNSS برای ارسال اطلاعات زمان و موقعیت مکانی است.

شرکت سونی یکی از موارد استفاده از این تراشه را در استراحت‌گاه‌های پیست‌های اسکی پیش‌بینی می‌کند. اسکی‌بازان می‌توانند اطلاعات مکانی هر یک از دوستان خود را داشته باشند. علاوه بر این عملیات نجات را می‌توان در موقعیت دقیق حادثه انجام داد. این تراشه برای رفع مشکلات تداخل بین سیگنال‌ها، هر کدام را چهار بار و با بیت‌های همگام‌سازی تکرار می‌کند تا گیرنده بتواند تغییرات ایجاد شده ناشی از جهت حرکت را حساب کند.

سونی اعلام کرده است که نمونه اولیه این تراشه در ماه ژوئن به بازار عرضه خواهد شد. اندازه این تراشه 16mm×16mm×2.0mm میلی‌متر است و باید چندین ماه با استفاده از یک باتری دکمه‌ای کار کند.

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا تغییرات اقلیمی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد

دبیرستانی در شهر شفیلد انگلستان یک شبکه‌ی IoT ایجاد کرده است تا دانش آموزان را در زمینه فناوری‌های نوظهور و تغییرات اقلیمی آموزش دهد.

شرکت‌ها به ارزیابی اثرات IoT در محصولات خود نیاز دارند

آخرین مطالعه شرکت امنیتی Zscaler حاکی از آن است که بیش از هزار سازمان در سراسر جهان برای انتقال اطلاعات تجهیزات IoT از شبکه داخلی خود به اینترنت، از پلتفرم اختصاصی ابری این شرکت استفاده می‌کنند.

اتومبیل‌های خودران ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشند

محققان دانشگاه کمبریج در یک پژوهش نشان دادند که ظهور اتومبیل‌های خودران جریان ترافیک را حداقل ۳۵ درصد بهبود می‌بخشد.

حملات IoT می‌تواند 1 میلیارد پوند به اقتصاد بریتانیا ضربه وارد کند

تحقیقات اخیر شرکت Irdeto حاکی از آن است که حملات IoT ممکن است برای اقتصاد بریتانیا بیش از ۱ میلیارد پوند در سال به علت ضعف امنیتی هزینه داشته باشد.