شانگهای اولین شهر چین در اعطای مجوز حمل‌ونقل مسافر برای اتومبیل‌های خودران است

شانگهای اولین شهر چین در اعطای مجوز حمل‌ونقل مسافر برای اتومبیل‌های خودران است

شانگهای اولین شهر در چین است که به اتومبیل‌های خودران اجازه حمل‌ونقل مسافر را در خیابان‌ها این شهر می‌دهد.

شانگهای اولین شهر در چین است که به اتومبیل‌های خودران اجازه حمل‌ونقل مسافر در خیابان‌های این شهر را می‌دهد. این مجوزها به شرکت‌های خودروساز SAIC چین، BMW آلمان و کمپانی Didi Chuxing اعطا شده است. بر این اساس شرکتها مجاز به استقرار 50 وسیله نقلیه خودران در سطح شهر می‌باشند. در صورت اینکه بعد از گذشت 6 ماه هیچ حادثه‌ای رخ ندهد، شرکت‌ها می‌توانند ناوگان خود را توسعه دهند. یک راننده نیز باید در وسایل نقلیه وجود داشته باشد تا در صورت نیاز کنترل اتومبیل را به دست گیرد.

بر اساس مقررات مصوب هفته گذشته توسط دولت محلی شانگهای مردمی که برای آزمایش این خودروها داوطلب می‌شوند باید از سلامت جسمی مناسبی برخوردار باشند و بین ۱۸ تا ۷۰ سال سن داشته باشند. شرکت‌ها نیز باید مسافران را بیمه کنند.است.

در ابتدا تعداد نسبتاً کمی از جاده‌ها برای اتومبیل‌های خودران در شانگهای در دسترس خواهد بود. در این طرح آزمایشی اتومبیل‌های خودران می‌توانند در جاده‌های حداکثر 54 کیلومتری مورد استفاده قرار گیرند.

برای سوار شدن به یک اتومبیل خودران که نظیر یک سرویس تاکسی واقعی است هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود با این حال شرکت Didi Chuxing گفته است که مسافران می‌توانند از طریق اپلیکیشن این شرکت از این سرویس استفاده کنند.

هر شرکتی که به دنبال دریافت مجوز است باید بیش از 24،000 کیلومتر و 1200 ساعت آزمایش بدون مسافر و بدون حادثه‌ در منطقه جیانگ شهر شانگهای داشته باشد.

این پیشرفت نقطه عطفی در جاده چین برای استقرار اتومبیل‌های خودران است. اکنون شرکت‌هایی که به دنبال شروع به کسب درآمد از فناوری خودران در پرجمعیت‌ترین کشور جهان هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

سایر شهرهای چین نیز به دنبال راه‌اندازی این فناوری هستند. پروژه خودروهای خودران Baidu شامل 100 تاکسی بدون راننده است که تا پایان سال 2019 در شهر چانگشا شروع می‌شود. در همین حال شرکت Pony.ai نیز کارمندان خود و گروهی از داوطلبان استفاده از اتومبیل‌های خودران در شهر گوانگژو را از ماه دسامبر را با این خودروها منتقل خواهد کرد.

در سطح جهانی، چین پس از ایالات‌متحده در زمینه صدور مجوز برای اتومبیل‌های خودران قرار دارد. مجوزهای سرمایه‌گذاری در آمریکا برای آزمایش‌ها اتومبیل‌های خودران در شهرهایی از جمله سان‌فرانسیسکو، دیترویت، پالو آلتو، پیتسبورگ و فونیکس اعطا شده ‌است.

مطالب مرتبط

تحقیقات جدید شرکت ارزیابی مستقل امنیتی (ISE) نشان می‌دهد که 125مورد آسیب پذیری در 13 دستگاه IoT مختلف وجود دارد.

آمبولانس‌های انگلستان هوشمند ‌می‌شوند

سامسونگ و O2 در حال ساخت آمبولانس‌های مجهز به تکنولوژی 5G برای در زمینه خدمات بهداشت و سلامت ملی انگلستان هستند.

امکانات رفاهی پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس هوشمند می‌شوند

پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو پاریس به نیمکت‌ها و امکانات رفاهی هوشمند مجهز خواهند شد تا مقامات شهری بتوانند انتقال یا جابجایی اموال عمومی را بین پارک‌ها و مکان‌های مختلف رهگیری کنند.

هشدارهای امنیتی شرکت ABI Research در مورد آسیب‌پذیری‌های شهرهای هوشمند

شرکت تحلیلگر ABI Research جدیدترین گزارش خود را با یک لحن هشدار آمیز در مورد امنیت شهرهای هوشمند منتشر کرده ‌است و استدلال می‌کند که با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا (IoT)، برخی صنایع خاص به دلیل کم اهمیت دانستن مسائل امنیتی و کمبود منابع مالی در برابر حملات سایبری بسیار آسیب‌پذیر هستند.