شبیه‌سازهای واقعیت مجازی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به جراحان مغز و اعصاب کمک می‌کنند

شبیه‌سازهای واقعیت مجازی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به جراحان مغز و اعصاب کمک می‌کنند

مطالعه جدیدی که توسط مرکز آموزش شبیه‌سازی عصبی و هوش مصنوعی در انستیتوی عصبی مونترال و دانشگاه مک گیل انجام شده است، نشان می‌دهد که الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ML) می‌تواند دقیقاً توانایی جراحان مغز و اعصاب در زمان جراحی مجازی را ارزیابی کنند.

مطالعه جدیدی که توسط مرکز آموزش شبیه‌سازی عصبی و هوش مصنوعی در انستیتوی عصبی مونترال و دانشگاه مک گیل انجام شده است، نشان می‌دهد که الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ML) می‌تواند دقیقاً توانایی جراحان مغز و اعصاب در زمان جراحی مجازی را ارزیابی کنند و شبیه‌ساز واقعیت مجازی (VR) مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند ابزار بسیار مفیدی برای آموزش جراحان باشد.

در این مطالعه 50 شرکت کننده در چهار مرحله آموزش جراحی اعصاب داده شدند: جراحان مغز و اعصاب، سالخوردگان، خردسالان و دانشجویان پزشکی. این آموزش توسط NeuroVR، یک شبیه‌ساز جراحی واقعیت مجازی (VR) که تمام حرکات ابزار را در فواصل 20 میلی‌ثانیه ضبط می‌کند، ارائه شد.

داده‌های خام از یک الگوریتم یادگیری ماشین برای تدابیر عملکردی نظیر موقعیت ابزار و نیروی اعمال شده استفاده می‌کنند و اندازه‌گیری‌های دیگری از قبیل مقدار تومور برداشته شده و خونریزی قابل کنترل است. این کار می‌تواند 90 درصد به پزشکان کمک کند.

به‌طورکلی تلفیق شبیه‌سازهای عصبی و جراحی مغز و اعصاب با واقعیت مجازی می‌تواند به طور دقیق و کارآمد عملکرد جراحان کارآموز را ارزیابی کند.

بهداشت و درمان به سرعت در حال تبدیل‌شدن به یکی از جذاب‌ترین زمینه‌های واقعیت مجازی است. در ماه ژوئن محققان دانشگاه کمبریج دریافتند که VR می‌تواند علائم آلزایمر را با دقت بیشتری نسبت به تست "استاندارد طلا" تشخیص دهد. محققان بر این باورند كه تکنولوژی جدید واقعیت مجازی (VR) می‌تواند نقش اساسی در تشخیص و نظارت بر آلزایمر در آینده داشته باشد و به آزمایشات بالینی داروها با هدف كاهش پیشرفت بیماری كمك كند.

همچنین مشخص شده است که واقعیت مجازی (VR) می‌تواند در امر اهدای خون نیز مؤثر باشد و به تغییر روحیه فرد کمک کند. این یافته بخشی از تحقیقات انجام شده با صلیب سرخ آمریكا بود كه در آن 33 داوطلب شركت كردند و برای انواع مختلفی از خلقیات نظیر عصبانیت، تنش، خستگی، شادی و آرامش مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند.

مطالب مرتبط

به زودی Screensavers VR هنری و کاملاً نوستالژیک منتشر خواهد شد

صرفه‌جویی انرژی در مانیتورها از دیرباز مطرح بوده است، Screensavers VR هم به دنبال این واقعیت است تا از این طریق کاربران واقعیت مجازی را به دهه 90 برگرداند، عصری که پیکسل مانیتورهای CRT به دلیل روشن ماندن دچار سوختگی می‌شد.

چگونه ایمنی کارکنان با واقعیت مجازی بهبود می‌یابد

بررسی جدیدی از دانشگاه ناتینگهام نشان می‌دهد که واقعیت مجازی (VR) پتانسیل بسیار خوبی را برای بهبود ایمنی کارکنان در محیط‌های کاری دارد.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ابزاری در خدمت برند سازی

مطالعه‌ی جدید انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی و استراتژیست Magid نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌توانند نقش مهمی در افزایش ادراک برندهای تجاری داشته باشند.

روند صعودی بهره‌برداری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده‌فروشی

شرکت Khronos توسعه‌دهنده استانداردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (OpenXR) اعلام کرده‌است با گروه قابل‌توجهی از خرده‌فروشان و شرکت‌های فناور برای ایجاد نسخه‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات و مناسب برای برنامه‌های کاربردی AR و VR و همچنین دیگر پلتفرم‌های خرید آنلاین سه‌بعدی همکاری خواهد کرد.