شرکت Lilium فیلم پرواز آزمایشی اولین تاکسی هوایی خود را منتشر کرد

شرکت Lilium فیلم پرواز اولین تاکسی هوایی خود را منتشر کرد

هواپیمای لیلیوم نخستین جت عمودپرواز الکتریکی در جهان است، این جت با داشتن پنج صندلی چشم‌اندازی در مورد آینده حمل‌ونقل شهری را به تصویر می‌کشد.

هواپیمای لیلیوم نخستین جت عمودپرواز الکتریکی در جهان است، این جت با داشتن پنج صندلی چشم‌اندازی در مورد آینده حمل‌ونقل شهری را به تصویر می‌کشد.

دنیل ویگاند یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت می‌گوید: "هیجان‌انگیز است که پیشرفت در روند ساخت جت Lilium و اولین تاکسی هوایی خود را در حال پرواز ببینیم. ما گام‌های ملموسی را در جهت تحقق بخشیدن به چشم‌انداز حمل‌ونقل هوایی در منطقه برداشته‌ایم و این کار را به موقع انجام می‌دهیم. ما معتقدیم که حمل‌ونقل هوایی منطقه‌ای این پتانسیل را دارد که یک نیروی قابل‌توجه برای رفاه در جامعه باشد."

Lilium برای اولین بار در ماه میاز جت خود پرده‌برداری کرد. از آن زمان آزمایش هواپیماهای که گازهای گلخانه‌ای تولید نمی‌کردند در فرودگاه کوچکی در جنوب آلمان آغاز شد.

در جهان تعداد بسیار کمی از هواپیماهای عمودپرواز (VTOL) وجود دارد، چه برسد به هواپیمای الکتریکی. اغراق نیست اما نمی‌توان از آنچه شاهکار چشمگیری که لیلیوم توانسته است به دست آورد، غافل شد.

لاندرو بیگاره مدیر آزمایش پرواز در این باره می‌گوید: "این جت انتظارات ما در ارائه عملکرد عالی در پرواز و انتقال بسیار آرام از پرواز عمودی به افقی را برآورده کرده است. به عبارت دیگر ما یک رویکرد بی‌وقفه و پیشرفت‌های خوبی در برنامه‌های آزمایشی داشتیم و شانس این را داشتیم که تعدادی از اصلاحات را در طول مسیر اجرا پیاده‌سازی کنیم.

ما اکنون به مرحله نهایی تست رسیدیم چرا که برای کاربردهای تجاری و صدور گواهی‌نامه از سوی مقامات مربوطه آماده می‌شویم."

جت عمودپرواز لیلیوم قادر است با یک بار شارژ سفرهای 300 کیلومتری را در یک ساعت انجام دهد. این جت در سرعت‌های بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پرواز کرده و قابلیت اجرای مانورهای پیچیده را دارد.

این شرکت اعلام کرده است که مونیخ را به دلیل استحکام زنجیره تأمین هوافضا محلی انتخاب کرده و همکاری با دفتر مرکزی این شرکت به حفظ سرعت توسعه این جت از نوآوری تا تولید کمک خواهد کرد.

دانیل ویگاند بنیانگذار و مدیرعامل Lilium در این باره اظهار داشت: هدف ما ایجاد یک مرکز تولید در کلاس جهانی است که به ما امکان می‌دهد خودمان قطعات سطح بالا و باکیفیت که مورد نیاز در بخش هوافضا است را بسازیم و سپس هواپیماهای کاملاً مونتاژ شده را به بخش خودروسازی تحویل دهیم.

Lilium بیش از ۱۵۰کارمند را در حال حاضر در اختیار دارد و به ۳۵۰ نفر دیگر در دفتر خود در مونیخ احتیاج دارد. این شرکت بر این باور است که کارخانه جدید تولیدی خود تا سال ۲۰۲۵ ، ۵۰۰شغل جدید ایجاد خواهد کرد.

مطالب مرتبط

تجهیز اتومبیل‌های Honda به اپلیکیشن Drivemode در جهت تقویت حمل‌ونقل متصل

Honda همکاری با Drivemode را در زمینه طراحی اپلیکیشن آغاز کرده است تا بتواند امکانات رانندگی هر چه ایمن‌تر را برای کاربران خودروهای خود فراهم کند.

طی یک دهه آینده وسایل نقلیه خودران بهتر از انسان رانده می‌شوند

تحقیقات نشان می‌دهد که مردم نسبت به قابلیت اطمینان اتومبیل‎های خودران در مقایسه با خودروهایی که به راننده نیاز دارند، نگران هستند و تنها 29 درصد از مردم معتقدند اتومبیل‌های خودران امروزی بهتر از انسان رانندگی می‌کنند.

شرکت Lilium به دنبال راه‌اندازی تاکسی هوائی خود در بریتانیا است

شرکت آلمانی Lilium اعلام کرده‌است که لندن را در راستای توسعه تیم نرم‌افزاری خود و ایجاد صدها شغل در سطح جهان انتخاب کرده است.

حضور اینتل با Volocopter خود در CEBIT 2018

Volocopter اینتل در رویداد CEBIT 2018 با همکاری Deutsche Messe AG در CEBIT Drone Park به پرواز در آمد. در این پارک طیف گسترده‌ای از کاربردهای عملی ماشین‌های پرواز را در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.