صنعت مراقبت‌های بهداشتی IoT نیازمند استراتژی‌های امنیتی قوی‌تر در برابر حملات سایبری است

صنعت مراقبت‌های بهداشتی IoT نیازمند استراتژی‌های امنیتی قوی‌تر در برابر حملات سایبری است

ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی در برابر حملات سایبری آسیب پذیرتر هستند و طبق یک گزارش جدید، آنها باید اطمینان حاصل کنند که استراتژی‌های امنیتی اینترنت اشیا (IoT) به اندازه کافی قوی هستند تا آینده این حوزه را تضمین کنند.

ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی در برابر حملات سایبری آسیب پذیرتر هستند و طبق یک گزارش جدید، آنها باید اطمینان حاصل کنند که استراتژی‌های امنیتی اینترنت اشیا (IoT) به اندازه کافی قوی هستند تا آینده این حوزه را تضمین کنند. این گزارش از سوی شرکت نرم‌افزاری Irdeto که مستقر در هلند مستقر است انجام شده است. در این مطالعه از ۲۳۲ نفر از تصمیم‌گیرندگان امنیت مراقبت‌های بهداشتی نظرسنجی صورت گرفته و به ارائه‌دهندگان خدمات مراقبت‌های بهداشتی پیشنهاد کرده است که باید اطمینان حاصل کنند که استراتژی‌های امنیتی IoT را برای حفاظت از ایمنی بیماران بهبود بخشند. ۸۲ درصد از افراد مورد بررسی شده حمله سایبری متمرکز بهدر حوزه IoT را در سال ۲۰۱۸ تجربه کرده بودند و ۳۰ درصد از سازمان‌هایی که تحت‌تاثیر این حمله قرار گرفتند امنیت کاربر نهایی را به خطر انداخته بودند.

براساس این مطالعه، سازمان‌های بهداشت و درمان علیرغم آگاهی از مناطقی که آسیب‌پذیر هستند و نیاز به محافظت دارند، اقدامات کافی را برای مقابله با حملات سایبری را انجام نداده‌اند. 50 درصد از پاسخ‌دهندگان شبکه IT را به عنوان برجسته‌ترین نقطه آسیب‌پذیر در سازمان‌های بهداشت و درمان، 45 درصد تلفن ها و برنامه برنامه‌های کاربردی همراه و 42 درصد تجهیزات IoT را ذکر کردند.

این یافته ها حاکی از آن است که امنیت شبکه، دیگر برای جلوگیری از آسیب‌های جدی کافی نیست و سازمان‌ها باید استراتژی خود را هم در اجرای برنامه‌های کاربردی و در سطح دستگاه اعمال کنند. در مجموع 98 درصد از تولید‌کنندگان تجهیزات IoT گفتند که امنیت سایبری دستگاه‌های IoT که آنها تولید می‌کنند یا از آنها استفاده می‌کنند می‌تواند تا حد زیادی بهبود یابد.

چندی پیش شرکت ABI Research در گزارشی با عنوان تحلیل برنامه‌های کاربردی شهر هوشمند پیش‌بینی کرد که فناوری‌های مالی، اطلاعاتی و ارتباطی و صنایع دفاعی ۵۶ درصد کل سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی‌شده (111 میلیارد پوند) در زمینه امنیت سایبری را در سال ۲۰۲۴ به خود اختصاص می‌دهند. ۴۴ درصد باقی‌مانده از سرمایه‌گذاری‌های سال ۲۰۲۴ بین صنایع مرتبط با انرژی، مراقبت‌های بهداشتی، آب، حمل‌ونقل امنیت عمومی و ضایعات تقسیم خواهد شد. این درحالی است که این صنایع بدون تأمین بودجه کافی نسبت به حملات سایبری شدیداً آسیب‌پذیر رها خواهند شد.

مطالب مرتبط

صنعت نسل چهارم و جایگاه ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در قلب کسب‌وکار جهانی

ارتباطات 5G به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مدعی در دنیای واقعی و اینترنت اشیا است. این درحالی است که ما در آستانه تغییر انقلاب صنعتی نسل چهارم هستیم. این عصر جدید و هیجان‌انگیز سطوح جدیدی از اتوماسیون، سهولت و اتصال را شاهد خواهد بود و یک فرصت واقعی برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی (CSPs) را نشان می‌دهد.

هشدارهای امنیتی شرکت ABI Research در مورد آسیب‌پذیری‌های شهرهای هوشمند

شرکت تحلیلگر ABI Research جدیدترین گزارش خود را با یک لحن هشدار آمیز در مورد امنیت شهرهای هوشمند منتشر کرده ‌است و استدلال می‌کند که با توجه به رشد و توسعه اکوسیستم اینترنت اشیا (IoT)، برخی صنایع خاص به دلیل کم اهمیت دانستن مسائل امنیتی و کمبود منابع مالی در برابر حملات سایبری بسیار آسیب‌پذیر هستند.

موسسه تحقیقاتی IDC پیشرفت‌های امنیتی را کلید موفقیت پروژه‌های IoT می‌داند

بر اساس گزارش IDC، اکثر سازمان‌ها بودجه‌ای را برای پروژه‌های IoT اختصاص داده‌اند و با مسائل مهارتی و آمادگی زیرساخت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

گزارشات اخیر روند رو به رشد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در زمینه دیجیتال‌سازی را نشان می‌دهد

یکی از مطالعات جدید نشان می‌دهد که بیش ۳۷ درصد از شرکت‌ها با اندازه متوسط با بازدهی بالاتر از میانگین، تکنولوژی‌های اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) را به عنوان بخش مهمی از برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری خود در نظر دارند.