صنعت نسل چهارم و جایگاه ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در قلب کسب‌وکار جهانی

صنعت نسل چهارم و جایگاه ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در قلب کسب‌وکار جهانی

ارتباطات 5G به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مدعی در دنیای واقعی و اینترنت اشیا است. این درحالی است که ما در آستانه تغییر انقلاب صنعتی نسل چهارم هستیم. این عصر جدید و هیجان‌انگیز سطوح جدیدی از اتوماسیون، سهولت و اتصال را شاهد خواهد بود و یک فرصت واقعی برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی (CSPs) را نشان می‌دهد.

ارتباطات 5G به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مدعی در دنیای واقعی و اینترنت اشیا است. این درحالی است که ما در آستانه تغییر انقلاب صنعتی نسل چهارم هستیم. این عصر جدید و هیجان‌انگیز سطوح جدیدی از اتوماسیون، سهولت و اتصال را شاهد خواهد بود و یک فرصت واقعی برای ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی (CSPs) را نشان می‌دهد.

با این حال، همانند تمامی فرصت‌ها، صنعت نسل چهارم چالش‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد. در حالی که ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی در لبه یک بازار ملتهب جدید و سودآور قرار دارند، عملیات و تحویل خدمات پیچیده‌تر از قبل خواهد بود. کارکردهای مهم نیازمند قابلیت اطمینان و به‌روز رسانی 100 درصدی هستند، که به معنای روش‌های جدید طراحی، ساختار و شبکه‌های عملیاتی است که به شدت وابسته به اتوماسیون، تجزیه‌وتحلیل و هوش مصنوعی هستند.

بازار صنعتی به مراتب پیچیده‌تر از بازار مصرف‌کنندگان نهایی است. بنابراین در دسترس بودن و قابلیت اطمینان شبکه می‌تواند به سرعت در مواردی نظیر جراحی از راه دور یا وسایل نقلیه خودران به یک موضوع مرگ و زندگی تبدیل شود. هیچ رویکرد همه‌جانبه‌ای وجود نخواهد داشت و بازار ارتباطات اساساً برای تطبیق با این موضوع تغییر می‌کند و مدل‌های جدید تجاری و بازیگران جدید در نقش‌هایی که امروزه حتی نمی‌توان آن را تصور کرد، ایجاد خواهند شد.

دقیقاً همانطور که برای درمان پای شکسته خود به یک مکانیک مراجعه نمی‌کنید، انتظار ندارید که شبکه پشتیبان‌ یک بیمارستان همانند شبکه خدمات وسایل نقلیه خودران باشد. فناوری‌های زیربنایی ممکن است یکسان باشد اما شرایط لازم برای حفظ ضربان قلب بیمار، ایمنی خودرو و قرارگیری فولاد در کارخانه بسیار متفاوت است، سرعت و زمان تأخیر کم به تنهایی پاسخگوی این مسائل نیستند.

برش شبکه (Network slicing) تنها راه مدیریت این پیچیدگی و ایجاد شبکه‌هایی است که قادر به پاسخگویی به نیازهای هر مؤلفه و دستگاه است. با برش شبکه، لایه‌ها هماهنگ می‌شوند تا یک مدل عملیاتی پایدار، یکپارچه و دیجیتالی ایجاد شود. از طریق برش شبکه، اپراتورها می‌توانند با رسیدن به زمان تأخیر کم و قابلیت اطمینان، قوی‌ترین الزامات را برآورده کنند که توسعه بازارهای جدید و انجام این عملیات با شبکه را امکان‌پذیر می‌کند.

برش شبکه امکان مدیریت فعال هر ارتباط در شبکه را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توان کنترل زمان بحرانی را تضمین کرد. این یک پیشنهاد عالی برای سرمایه‌گذاران و در عین حالرویکردی بسیار پیچیده است که هم‌اکنون نیازمند سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی است تا بتواند در آینده فعال شود.

برش شبکه فقط با سطوح بالایی از اتوماسیون و پیش‌بینی و همچنین امکان نظارت مداوم و مدیریت شبکه کار می‌کند. علاوه‌براین لازم است ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی برای شناسایی صنایع و استفاده از موارد پشتیبانی از آن ، پیش‌بینی لازم را در نظر داشته باشند. امروز، این به معنای ابری کردن عملیات و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیش‌بینی کننده و اتوماسیون است ودر آینده به معنای فعال کردن راهکارهای جدیدی برای انجام کسب و کارهای محرک در صنایع مختلف و استفاده از موارد پشتیبانی ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ، ارائه خدمات موقت، سرویس‌های ویژه برای پشتیبانی از نیازهای بی‌شمار و توافق‌نامه‌های سطوح خدمات است که نمی‌تواند با یک پیکربندی شبکه به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرد. راهکار مناسب استفاده از برش‌های مدیریت شده و پویا است.

تصمیم‌گیری اینکه کدام صنایع برای موارد استفاده در اینترنت اشیا (IoT) مورد شناسایی و حمایت قرارگیرند، ، به ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی کمک می‌کنند تا امروز به صورت یکپارچه به بازار صنعتی منتقل شوند و به اکوسیستم‌های در حال رشد بپیوندند و جایگاه خود را در قلب صنعت نسل چهارم بدست آورند، این یک دیدگاه بسیار متفاوت از بازار مصرف‌کننده نهایی است، با این حال ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی باید در فناوری‌ها و فرایندهای مختلف سرمایه‌گذاری کنند تا پیش از ورود بازیگران جدید و واسطه‌گرانی که به دنبال جای پای خود هستند، راه را برای تامین الزامات ارتباطات جدید صنعت نسل چهار هموار کنند.

مطالب مرتبط

مایکروسافت نسخه پیش نمایش سرویس IoT Plug and Play خود را در دسترس عموم قرار داد

مایکروسافت در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد در اوایل سال جاری میلادی، سرویس IoT Plug and Play که یک زبان مدل‌سازی متن‌باز جدید محسوب می‌شود را معرفی کرد. این سرویس به سازمان‌ها اجازه می‌دهد به راحتی با دستگاه‌های اینترنت اشیا به فضای ابری متصل شوند.

شبکه‌های دوربرد و کم مصرف اینترنت اشیا راهکار ایجاد تحول در شبکه آبرسانی و گاز

آخرین گزارش شرکت Navigant استدلال کرده است که بازار شبکه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های مرتبط با شبکه‌های آبرسانی و گاز در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۱.۹۷ میلیارد پوند رسیده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴ به ۲.۲۲ میلیارد پوند برسد.

موسسه تحقیقاتی IDC پیشرفت‌های امنیتی را کلید موفقیت پروژه‌های IoT می‌داند

بر اساس گزارش IDC، اکثر سازمان‌ها بودجه‌ای را برای پروژه‌های IoT اختصاص داده‌اند و با مسائل مهارتی و آمادگی زیرساخت دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

سرمایه‌گذاری 400 میلیارد دلاری آسیا و اقیانوسیه برای توسعه اینترنت اشیا

تازه‌ترین گزارش IDC پیش‌بینی کرده است که منطقه آسیا و اقیانوسیه (APAC) رهبران سرمایه‌گذاری جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال 2019 خواهد بود که پیش‌بینی قبلی این شرکت تحلیلگر را تأیید می‌کند.