مایکروسافت خدمات ابری بلاک چین ارائه می‌دهد

مایکروسافت خدمات ابری بلاک چین ارائه می‌دهد

مایکروسافت خدمات بلاک چین ابری خود را با راه‌اندازی سرویس Azure Blockchain، که یک سرویس کاملاً مدیریت‌شده است، به منظور رفع چالش‌های عملی و نگهداری شبکه‌های بلاک چین طراحی کرده است.

مایکروسافت خدمات بلاک چین ابری خود را با راه‌اندازی سرویس Azure Blockchain، که یک سرویس کاملاً مدیریت‌شده است، به منظور رفع چالش‌های عملی و نگهداری شبکه‌های بلاک چین طراحی کرده است. در یک پست وبلاگ، مایکروسافت در این باره گفت: "با چند کلیک ساده، کاربران می‌توانند یک شبکه مجاز بلاک چین ایجاد کنند و خط‌مشی‌های کنسرسیوم را با استفاده از یک رابط بصری در پورتال Azure مدیریت کنند."

در سال گذشته مایکروسافت Azure Blockchain Workbench را معرفی کرد، که فرانک شاو مدیر ارتباطات مایکروسافت آن را یک رابط کاربری ساده برای مدل‌سازی برنامه‌های کاربردی بلاک چین در یک شبکه از پیش تنظیم‌شده با پشتیبانی از Azure توصیف کرد. در ماه نوامبر، توسعه‌دهندگان به Blockchain Developer Kit دسترسی پیدا کردند که قابلیت‌های Blockchain Workbench را گسترش داده و بر روی اتصال رابط‌ها، یکپارچه‌سازی داده‌ها و سیستم‌ها و شبکه‌های blockchain تمرکز داشت.

سرویس Azure Blockchain در نسخه پیش‌نمایش راه‌اندازی می‌شود، اما مایکروسافت گفته است که اولین شرکتی که از آن استفاده می‌کند، جی پی. مورگان است که در حوزه ارز دیجیتال Ethereum فعالیت می‌کند. اما این تنها یکی از شرکت‌هایی است که از سرویس‌های Blockchain مایکروسافت استفاده می‌کنند – فهرستی که شامل شرکت‌هایی نظیر Interswitch، Buehler و Starbucks نیز می‌گردد. اسکات گوتری معاون ارشد اجرایی مایکروسافت، در یک جلسه گفت: "به جای اینکه فقط یک دسته از فناوری‌ها را ارائه کنیم، ما مجموع ای از چالش‌ها و موارد کاربردی رو به رو هستیم با استفاده از پرونده‌های کاربردی مواجه هستیم که می‌بایست از نظر عملیات و تجاری تحلیل شوند.

او در مورد این که چگونه blockchain به جای جایگزین شدن، مکمل پایگاه‌های داده موجود است اظهار داشت: "گاهی اوقات شما را در تلاش برای ایجاد یک چیز جدید و پیچیده هستید که دقیقاً همان کار را مشابه با سیستم قدیمی انجام دهد. من فکر می‌کنم این مثال در مورد بلاک چین و پایگاه‌های داده هم صدق می‌کند." وی افزود: "فکر می‌کنم آنچه که مشاهده می‌کنیم این است که مردم به استفاده از پایگاه‌های داده سنتی ادامه خواهند داد و قصد تقویت فرایندهای کسب‌وکار را با استفاده از طبقه‌بندی توزیع‌شده، دارند. آن‌ها می‌خواهند از blockchain به عنوان یک سرویس تقویت‌کننده استفاده کنند و من فکر می‌کنم این برد - برد برای همه است."

با این اعلام، مایکروسافت خود را همپای شرکت آمازون، که این هفته سرویس blockchain مدیریت شده خود را ارائه کرد، در زمینه بلاک چین معرفی کرد. شرکت Amazon به تدریج در شمال ویرجینیا فعالیت خود را آغاز کرده و در برخی موارد از Ethereum پشتیبانی می‌کند، اما در حال حاضر به چارچوب Hyperledger محدود شده ‌است.

بنا به اظهارات گوتری تفاوت بین سرویس Blockchain مدیریت‌شده آمازون و مقابل مایکروسافت تا حدودی در ارتباط با شرکت‌هایی است که از سرویس Azure Blockchain استفاده می‌کنند. او گفت: "زمانی مفهوم یک سربرگ توزیع‌شده قدرتمند است که یک کنسرسیوم از شرکای دیگر غیرمتمرکز بخواهند باهم ادغام و یکپارچه شوند و که زمانی که مشارکت کافی ایجاد شد، ارزش افزوده واقعی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌شود. هر زمان که این اتفاق بیافتد، می‌بینید استقرار تسریع می‌شود."

در کنار راه‌اندازی خدمات blockchain Azure Workbench، مایکروسافت یک افزونه برای VS Code را گسترش داد تا راه‌اندازی و کامپایل قراردادهای هوشمند Ethereum را آسان‌تر کند. کاربران می‌توانند آنها را در یک بلوک عمومی یا یک شبکه کنسرسیوم خدمات Azure Blockchain قرار دهند. راه‌اندازی برنامه‌های کمکی از طریق اتصالات و قالب‌ها برای کاربردهای تعریف logic، Flow و توابع Azure انجام می‌شود.

گروه‌های علاقه‌مند به خدمات Azure Blockchain می‌توانند با یک حساب رایگان Azure Blockchain و پرداخت ۲۰۰ دلار اولین شبکه blockchain را راه‌اندازی کنند. مایکروسافت همچنین یک پکیج وب سرویس به نام Block Talk راه‌اندازی می‌کند تا راهنمایی در مورد چگونگی راه‌اندازی و یک شبکه بلاک چین و قراردادهای هوشمند و همچنین کیت‌های توسعه‌دهندگان Azure Blockchain ارائه دهد.

مطالب مرتبط

ارائه یک راهکار هوشمند حمل‌ونقل با ادغام فناوری‌های بلاک چین و اینترنت اشیا

پتانسیل یکپارچه‌سازی فناوری‌های blockchain و اینترنت اشیا (IoT) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. دانشگاه نوادا در شهر رنو با همکاری شرکت Filamen در حال یکپارچه‌سازی اتومبیل خودران با فناوری blockchain است.

ارائه راهکار جدید هویت دیجیتال در اینترنت اشیا و بلاک‌چین

بر اساس آخرین گزارشات شرکت WISeKey International Holding یک قطعه سخت‌افزاری به نام SensorsID عرضه می‌کند که هدف آن ارائه هویت دیجیتالی است و محافظت از هویت دستگاه‌ها و داده‌های آنها است.

تعادل مناسب بین گستردگی و عمق برنامه‌های شرکا کلید موفقیت اینترنت اشیا است

موسسه تحقیقاتی ABI گزارشی با عنوان "SI/VAR and Partner Program IoT Ecosystem Market Data" که در آن 547 شرکت را در توانایی‌های خدمات IoT را تجزیه و تحلیل رتبه‌بندی کرده است، این گزارش نشان می‌دهد که برنامه‌های شرکا و شرکت‌های عضو، به‌طور پیوسته در حال بلوغ هستند درحالی‌که همزمان تعداد میانگین اعضا در هر برنامه اشتراکی در حال کاهش می‌باشد.

Lantronix شرکت ارائه دهنده خدمات مدیریت و دسترسی به داده‌ها اعلام کرده است که به برنامه Microsoft Azure برای اینترنت اشیا با عنوان Certified Internet of Things پیوسته است.