مدیریت استفاده از توربین‌ها با اینترنت اشیا

مدیریت استفاده از توربین‌ها با اینترنت اشیا

اخیراً کمپانی Nordex پلتفرم IoT Cumulocity SoftwareAG را انتخاب کرده است تا ناوگان وسیع توربین‌های بادی را با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا مدیریت کند.

اخیراً کمپانی Nordex پلتفرم IoT Cumulocity SoftwareAG را انتخاب کرده است تا ناوگان وسیع توربین‌های بادی را با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا مدیریت کند. این شرکت دارای 6800 توربین در سراسر جهان است که مقدار زیادی انرژی پاک از منبع طبیعی باد تولید می‌کنند. سیستم‌های Nordex بیش از 23 گیگاوات انرژی پایدار در سال را در بیش از 80 درصد از بازار انرژی جهان (به استثنای چین) عرضه می‌کنند.

واضح است که مدیریت تعداد بیشتر از توربین‌ها یک چالشی است که Nordex به کمک SoftwareAG و Cumulocity IoT به حل آن خواهد پرداخت.

Stefan Ewald، مدیرعامل شرکت Nordex، دراین‌باره می‌گوید: "توربین‌های بادی ما استانداردهای کیفیت و نوآوری را طی دهه‌ها تعیین کرده‌اند. دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از توربین‌های بادی ما در سطح جهانی به صورت به هنگام، ما را قادر می‌سازد تا خدمات جدیدی تولید کنیم و راندمان عملیاتی بهتری را به ارمغان بیاوریم. گروه Nordex قبلاً محصولات دیجیتال را برای بهبود عملکرد توربین‌ها معرفی کرده است. ما اطمینان داریم که IoT Cumulocity بهترین شریک و محصول برای تقویت استراتژی دیجیتال‌سازی ما خواهد بود."

Cumulocity IoT پلتفرم باز و مستقلی است که از بیش از 150 دستگاه از قبل نصب شده و 300 پروتکل صنعتی پشتیبانی می‌کند. Brahmawar مدیرعامل شرکت Software AG، اظهار داشت: "تولیدات در بخش انرژی بسیار رقابتی است. با ترکیب Cumulocity IoT با توربین‌های بادی، گروه Nordex می‌تواند مدیریت به هنگام و سیستم نظارت متمرکز را با استفاده از معماری نرم‌افزار مشابه از لبه به ابر تنظیم کند. IoT با استفاده از فناوری‌های هوشمند، دستگاه‌های متصل و پایانه‌ها، به شرکت Nordex کمک می‌کند."

مطالب مرتبط

اینترنت اشیا، تنها گزینه‌ی مناسب دستگاه‌های پوشیدنی

بازار دستگاه‌های پوشیدنی در شش سال گذشته به شدت افزایش یافته و از سال 2012 تا امروز از 750 میلیون دلار در به حدود 6 میلیارد دلار رسیده است. در این راستا شبکه‌های LTE-M و NB-IoT بسیار گسترده شده‌اند و بازارهای فزاینده‌ای بیشتر از IoT سلولی به عنوان تنها گزینه بلندمدت برای اتصال اکثریت وسیع برنامه‌های در حال ظهور استفاده می‌کنند.

تعادل مناسب بین گستردگی و عمق برنامه‌های شرکا کلید موفقیت اینترنت اشیا است

موسسه تحقیقاتی ABI گزارشی با عنوان "SI/VAR and Partner Program IoT Ecosystem Market Data" که در آن 547 شرکت را در توانایی‌های خدمات IoT را تجزیه و تحلیل رتبه‌بندی کرده است، این گزارش نشان می‌دهد که برنامه‌های شرکا و شرکت‌های عضو، به‌طور پیوسته در حال بلوغ هستند درحالی‌که همزمان تعداد میانگین اعضا در هر برنامه اشتراکی در حال کاهش می‌باشد.

اینترنت اشیا راهکارهای خرده‌فروشی ERP را ارتقا می‌دهد

بخش خرده‌فروشی تغییرات چشمگیر در بازارهای جدید بر اساس تکنولوژی را تجربه کرده است، که تطبیق فناوری با اینترنت اشیا (IoT) را تسریع می‌بخشد.

ضعف مدیریتی و از دست رفتن سرمایه در حوزه‌ی اینترنت اشیا

مطالعات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها با وجود به کارگیری ساختارهای IoT در مدل‌های کسب و کار خود، ضعف‌های قابل توجهی در زمینه‌ی مالی ناشی از فقدان بهره‌برداری از شیوه‌های متناسب دارند.