نقش نسل پنجم بلوتوث در ارائه سرویس‌های مبتنی بر مکان و اینترنت اشیا

نقش نسل پنجم بلوتوث در ارائه سرویس‌های مبتنی بر مکان و اینترنت اشیا

اخیراً، شرکت Silicon Labs راهکار جدیدی برای مسیریابی مبتنی بر بلوتوث نسل 5 خود معرفی کرده است که گفته می‌شود که جامع‌ترین راهکار اتصال برای اینترنت اشیا است.

اخیراً، شرکت Silicon Labs راهکار جدیدی برای مسیریابی مبتنی بر بلوتوث نسل 5 خود معرفی کرده است که گفته می‌شود که جامع‌ترین راهکار اتصال برای اینترنت اشیا است. بدین ترتیب، مشتریان خرده‌فروشی، صنعتی و تجاری این شرکت می‌توانند خدمات مبتنی بر مکان خود مانند ردیابی دارایی، ناوبری داخلی و مشارکت را با کمک ویژگی جدید مسیریابی که به بلوتوث در نسخه 5.1 بلوتوث اضافه شده است، بهبود بخشند.

تا به امروز، ردیابی و موقعیت مکانی دارایی‌ها با دقت مکانی در محدوده 3 تا 4 متر ارائه می‌شد. اما ویژگی تعیین جهت در بلوتوث جدید، می‌تواند جهت تولید سیگنال دستگاه‌ها را تعیین و از چندین روش برای تعیین جهت سیگنال از جمله زاویه ورود و زاویه خروج پشتیبانی کند. در حال حاضر، با استفاده از این راهکار جدید، توسعه دهندگان می‌توانند محصولاتی تولید کنند که دقت محل را تا سطح زیر 1 متر افزایش دهند.

بلوتوث 5.1 نیز به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا عملکرد دستگاه‌های هوشمند خانه را با استفاده از قابلیت ذخیره GATT بهبود بخشند. همانطور که EDN در ماه اکتبر بعد از رویداد CES نوشت، Rigado یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در پی استفاده از ویژگی‌های جدید بلوتوث است. این شرکت، توسعه‌ دهنده تراشه ای بلوتوثی را تولید کرده است که می تواند حدود 20 دستگاه بلوتوث فعال را پشتیبانی می‌کند و همزمان قادر به کنترل برنامه‌های IoT می‌باشد. درگاه‌های بلوتوث می‌توانند برای خرده‌فروشان، رستوران‌ها، امکانات پزشکی به دلیل روش مفید و کم‌هزینه تکنولوژی برای ردیابی و نظارت بر سهام یا منابع سودمند باشند.

مطالب مرتبط

اوبونتو Core 18 برای امنیت بیشتر دستگاه‌های IoT منتشر شد

Canonical با انتشار Ubuntu Core 18 در پی امنیت بیشتر و کاهش هزینه نگهداری دستگاه‌های IoT است.

نگرانی دولت ژاپن از هک شدن دستگاه‌های IoT در المپیک 2020

اخیراً ژاپن یک اصلاحیه قانون را امضا کرده است که به مقامات دولتی اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا را هک کنند.

اتومبیل‌های خودران ماهانه 300,000 تهدید امنیتی دریافت می‌کنند

آخرین گزارش‌های به دست آمده ازKaramba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است.

مدیریت چرخه‌ی عملکرد زندگی روزانه با تجهیزات اینترنت اشیا

کمپانی Cybeats ،ارائه دهنده خدمات کامپیوتری در کانادا برای گسترش تیم خود در تورنتو و خارج از کشور به دنبال جذب سرمایه 3 میلیون دلاری از صندوق سرمایه‌گذاری Ripple Ventures برای نظارت و مدیریت چرخه عملکرد برای دستگاه‌های IoT جهت محافظت در برابر تهدیدات شناخته شده و جدید امنیت سایبری می‌باشد.