نقص امنیتی در گهواره هوشمند Snoo

نقص امنیتی در گهواره هوشمند Snoo

گهواره هوشمند SNOO با هدف کمک به نوزادان و مراقبان از آنها طراحی شده است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که همانند بسیاری از تجهیزات هوشمند موجود در بازار دارای نقاط ضعفی است که ممکن است توسط هکرها مورد استفاده قرار گیرد.

گهواره هوشمند SNOO با هدف کمک به نوزادان و مراقبان از آنها طراحی شده است اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که همانند بسیاری از تجهیزات هوشمند موجود در بازار دارای نقاط ضعفی است که ممکن است توسط هکرها مورد استفاده قرار گیرد.

بعید به نظر می‌رسد نقص‌های امنیتیموجود در این وسیله هوشمند در دنیای واقعی به نوزادان آسیب برساند اما گفته شرکت سازنده آن the Happiest Baby بر خطرات تجهیزات هوشمند متصل به اینترنت واقف است و بر اهمیت برخورداری از امنیت مناسب این تجهیزات تأکید دارد. این گهواره هوشمند در سال 2016 و به طور خاص برای مبارزه با سندرم مرگ ناگهانی نوزادان طراحی شده است. بیماری SIDS سالانه 3600 نوزاد را در ایالات متحده آمریکا در خواب می‌کشد در حالی که نوزادان روی شکمشان می‌خوابند.

این گهواره هوشمند علاوه بر این SNOO دارای میکروفون و بلندگو برای گوش دادن به گریه یا سر و صدا کودک است. مراقبان می‌توانند این عملکردها را رصد کنند و خواب کودک خود را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه که ردیابی کنند.

Snoo شامل سوئیچ Wi-Fi است که می‌تواند دستگاه‌ها را از اینترنت جدا کند. با غیرفعال کردن Wi-Fi ، گهواره نمی‌تواند دستورات بی‌سیم را دریافت کند و امکان هک و حمله غیرممکن می‌شود.

موتور Snoo دارای محافظ‌های مختلفی است نظیر اجزای لاستیکی برای کم کردن نیروهای بیش از حد که باعث لرزیدن کودک از راه دور می‌شود است اما محققان دریافتند که علیرغم این اقدامات، آنها هنوز هم می‌توانند از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری که اخیراً کشف شده‌اند استفاده کنند تا بتوانند موتور وسیله نقلیه را از دور کنترل کنند، این حرکت را سریعتر انجام می‌دهند و نیروی بیشتری نسبت به استفاده عادی Snoo ایجاد می‌کنند.

محققان برای این آزمایش، یک عروسک به وزن 18.875 پوند به طول و 9.50 پوند را در لاستیک EcoFlex 00-20 ، یک ماده سیلیکونی که چگالی آن مانند چگالی گوشت انسان است، قرار داده‌اند. آنها هنگام قالب‌گیری، یک شتاب سنج در پایه گردن عروسک کاشته و دیگری را به پیشانی آن می‌چسبانند. سپس عروسک را در آویز Snoo قرار داده و شروع به لرزیدن کردند.

محققان دریافتند که علیرغم محافظت از سخت‌افزار Snoo ، آنها می‌توانند دستورات دستکاری شده خاصی را که قسمت انتهایی گهواره را به سرعت به جلو و عقب منتقل می‌کند بفرستند و بارها و بارها سرعت و نیرو را تغییر دهند. در حین اجرای حملات، آنها نیروهای اوج g را بیش از 0.7 گرم در گردن و 1.8 گرم در پیشانی اندازه‌گیری کردند.

محققان مشاهده کردند که در استفاده عادی ، Snoo پنج سطح صدا را پخش می‌کند که از 76.5 دسی‌بل تا 94.7 دسی‌بل متغیر است. شركت Happiest Baby خاطرنشان می‌کند که آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری برطرف شده است و هنوز کسی گزارش هک یا تخلف Snoo را نداده است.

کریس ویسوپال ، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری در این باره می‌گوید: "ما حوادث بزرگی نظیر هک شدن دوربین‌های کودک در خانه داشته‌ایم. اگر محصولی را که مشتری خریداری می‌کند باعث احساس ناامنی وی شود، آن محصول بازار خود را از دست می‌دهد.

مطالب مرتبط

بهینه‌سازی مصرف انرژی در تجهیزات اینترنت اشیا

یکی از بزرگترین موانع پیش روی اینترنت اشیا (IoT)، استقرار پایدار و قابلیت توسعه آن است. پیاده‌سازی قابلیت‌های چندگانه اینترنت اشیاء (IoT) نیز پر هزینه است. باتری‌های سنتی آشکارترین راهکار برای کاربرد در سیستم‌های کنترل از راه دور هستند اما اقتصادی نیستند.

شرکت Insight SiP ماژول هوشمند مینیاتوری جدیدی را برای کاربردهای اینترنت اشیا معرفی کرد

شرکت Insight SiP ارائه دهنده ماژول‌های RF مینیاتوری، اخیراً ماژول سازگار با بلوتوث نسخه 5.0 با دامنه بلند را در یک بسته SIP مینیاتوری معرفی کرده است که بطور ویژه برای کاربردهای اینترنت اشیا IoT طراحی شده است.

همکاری دو شرکت فناوری با هدف تولید تجهیزات شنوایی هوشمند

شرکت‌های CEVA و Bragi که در زمینه ارتباطات بی‌سیم و فناوری‌های سنجش هوشمند و طراحی و تولید هدفون‌های هوشمند بی‌سیم فعالیت می‌کنند، همکاری استراتژیک خود را با هدف طراحی و تولید تجهیزات شنیداری هوشمند اعلام کردند. این تجهیزات شامل هدفون، سمعک، گوشواره هدفون (TWS) و تعداد زیادی دستگاه صوتی هوشمند که در خانه هوشمند کاربرد دارند، می‌شوند.

کیت توسعه اینترنت اشیا سازگار با آردوینو معرفی شد

Frame.IoT یک کیت توسعه سازگار با آردوینو است که با هدف کمک به کاربران در پروژه‌های اینترنت اشیا (IoT) طراحی و تولید شده است.