نقض امنیت دستگاه های IoT نگرانی اصلی کسب و کارها است

نقص امنیت دستگاه های IoT نگرانی اصلی کسب و کارها است

تحقیقات انجام شده توسط شرکت نرم‌افزاری هلندی Gemalto نشان می‌دهد که تنها 48 درصد از کسب‌وکارها در جهان قادر به تشخیص نقض امنیت IoT در دستگاه‌های خود هستند.

تحقیقات انجام شده توسط شرکت نرم‌افزاری هلندی Gemalto نشان می‌دهد که تنها 48 درصد از کسب‌وکارها در جهان قادر به تشخیص نقض امنیت IoT در دستگاه‌های خود هستند.

در این نظرسنجی که از بین 950 نفر از تصمیم گیرندگان در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و تجاری در سراسر جهان صورت گرفت، سازمان‌ها از دولت‌ها خواستند تا این مشکل را حل کنند. از میان تقاضا کنندگان 79 درصد خواستار پیگیری در مورد امنیت IoT و 59 درصد آنها به دنبال روشن شدن اینکه چه کسی می‌تواند در این موارد تنها حزب مسئول حفاظت از IoT باشد، هستند.

اگرچه بسیاری از دولت‌ها قوانین خاصی را برای امنیت IoT تصویب یا معرفی کرده‌اند، 95 درصد از شرکت‌ها معتقدند که باید یک مقررات یکسان در نظر گرفته شود. Jason Hart،، مدیر بخش حفاظت از داده‌ها در Gemalto، می‌گوید: "با توجه به افزایش تعداد دستگاه‌های فعال IoT، نگرانی اصلی این است که کسب‌وکارها هنوز هم نمی‌توانند نفوذ در سیستم IoT خود را تشخیص دهند. هیچ مقررات مشخصی که در این زمینه به حفظ صنعت کمک کند وجود ندارد، بنابراین جای تعجب نیست که تهدیدات و آسیب‌پذیری کسب‌وکارها افزایش می‌یابد. این روند ادامه خواهد داشت مگر اینکه دولت‌ها برای کمک به صنعت در جهت جلوگیری نسبت به از دست دادن کنترل اقدام کنند."

مطالب مرتبط

اتومبیل‌های خودران ماهانه 300,000 تهدید امنیتی دریافت می‌کنند

آخرین گزارش‌های به دست آمده ازKaramba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است.

شرکت امنیتی Trend Micro از پلتفرم IoT Security 2.0 خود رونمایی کرد

شرکت Trend Micro اعلام کرد که پلتفرم (IoT Security 2.0 (TMIS را برای کمک به تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات امنیتی و بهبود اکوسیستم‌های گسترده اینترنت اشیا ارائه کرده است.

مدیریت چرخه‌ی عملکرد زندگی روزانه با تجهیزات اینترنت اشیا

کمپانی Cybeats ،ارائه دهنده خدمات کامپیوتری در کانادا برای گسترش تیم خود در تورنتو و خارج از کشور به دنبال جذب سرمایه 3 میلیون دلاری از صندوق سرمایه‌گذاری Ripple Ventures برای نظارت و مدیریت چرخه عملکرد برای دستگاه‌های IoT جهت محافظت در برابر تهدیدات شناخته شده و جدید امنیت سایبری می‌باشد.

شش گام مؤثر برای به دست آوردن داده‌های صحیح اینترنت اشیا و اهمیت ساختار سازمانی

گزارش جدیدی از شرکت Alooma ارائه دهنده شبکه زیرساخت اطلاعات منتشر شده است که شش گام مؤثر برای سهولت ادغام ابزارهای ابری و داده‌های IoT را ارائه می‌دهد.