همکاری بوش و دایملر برای توسعه سیستم‌های خودران

همکاری بوش و دایملر برای توسعه سیستم‌های خودران

شرکت‌های Bosch و Daimler برای توسعه سیستم‌های خودران در کالیفرنیا باهم همکاری می‌کنند.

Bosch و Daimler در حال سرعت بخشیدن به توسعه سیستم‌های خودکار و خودران(SAE Level 4/5) هستند تا مسیرهای قطعی را در شهر تنظیم می‌کنند.

بوش و دایملر شهر کالیفرنیا را به عنوان محل آزمایشی برای اولین ناوگان سیستم‌های خودکار و خودران انتخاب کرده‌اند و در نیمه دوم سال 2019، به مشتریان سرویس شاتل که از اتومبیل‌های خودران استفاده می‌کنند، مسیرهای انتخاب شده در کلانشهر کالیفرنیا را ارائه خواهند داد.

خدمات حمل و نقل دایملر به عنوان اپراتور آزمایشی برای ارائه خدمات حمل و نقل مبتنی بر برنامه طراحی شده است.این پروژه آزمایشی نشان خواهد داد که چگونه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل مانند car2go، mytaxi و پلتفرم چندمنظوره (moovel)، می‌توانند به طور هوشمندانه با آینده حمل و نقل ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این بوش و دایملر شرکت Nvidia را عنوان تامین‌کننده پلت فرم هوش مصنوعی و بخشی از شبکه واحد کنترل خود تصمیم گرفته‌اند.

دکتر استیفن هونل، معاون ارشد واحد تجاری رانندگی خودکار در بوش می‌گوید: "برای توسعه مشترک سیستم‌های خودکار و خودران ، بوش و دایملر از تخصص خود که در دهه‌های مختلف انباشته شده‌اند استفاده می‌کنند تا نوآوری بالغ و ایمنی را به بازار عرضه کنند."

دکتر مایکل هافنر، رئیس رانندگی خودکار در Daimler AG، می‌گوید: "عامل تعیین کننده این است که سیستم ایمن، قابل اعتماد و بالغ را معرفی کنیم." "ایمنی دارای بالاترین اولویت است و موضوع ثابت تمام جنبه‌ها و مراحل توسعه و شروع تولید است. اگر شک داشته باشید، دقت در برابر سرعت حاصل می‌شود."

توسعه رانندگی خودکار به سطح آماده‌ای برای تولید رسیده است، بر اساس گفته دکتر استفن هونل معاون ارشد واحد تجاری رانندگی خودکار در Robert Bosch GmbH: "این برای خوب بودن در یک یا دو حوزه کافی نیست. مثل ما، شما باید همه حوزه‌ها را کنترل کنید. تنها پس از آن ما موفق خواهیم شد که رانندگی خودکار را به جاده‌ها و شهر به طور ایمن وارد کنیم."

ارزیابی داده‌های سنسورها به میلی‌ثانیه

عامل تعیین کننده برای رانندگی کاملاً خودکار و بدون راننده در محیط شهری، شناسایی قابل اطمینان محیط اطراف خودرو با کمک سنسورهای مختلف است.

تجزیه و تحلیل و تفسیر انواع داده‌های ورودی و ترجمه آنها به دستورات رانندگی در یک زمان بسیار کوتاه نیاز به قدرت محاسباتی بسیار زیاد دارد - وسیله نقلیه کاملاً خودکار و بدون راننده، یک سوپرکامپیوتر همراه خواهد بود. درعین‌حال، به طور کاملاً خودکار، رانندگی بدون راننده در شهر نیازمند یک معماری از سیستم‌های چندمنظوره در بالاترین سطح ایمنی عملکرد است. برای رسیدن به این سطح ایمنی، عملیات محاسباتی لازم به صورت موازی در مدارهای مختلف انجام می شود. این به این معنی است که سیستم در صورت لزوم از نتایج فوری برای نتایج محاسبات موازی استفاده می‌کند.

بنابراین بوس و دایملر به یک شبکه واحد کنترل که از چندین کنترل مجزا تشکیل شده‌است تکیه می‌کنند. شرکت NVIDIA پلتفرم موردنیاز برای این سیستم را ارائه می‌دهد که می‌تواند الگوریتم‌های هوش‌مصنوعی (AI) تولید شده توسط بوش و دایملر را برای حرکت وسیله نقلیه اجرا کند.

شبکه واحد کنترل، داده‌ها را از همه سنسورها جدا می‌کند و آن‌ها را در عرض چند میلی‌ثانیه ارزیابی کرده و حرکات وسیله نقلیه را برنامه‌ریزی می‌کند. در کل، شبکه واحد کنترل دارای ظرفیت محاسباتی صدها تریلیون عملیات در ثانیه است. این به همان اندازه است که چند وسیله نقلیه S-Class باهم می‌توانند چند سال پیش به آن دسترسی داشته باشند.