LoRa-Alliance-1.jpg

همکاری مایکروسافت و لورا

LoRa Alliance® ، انجمن جهانی شرکت‌هایی که از استاندارد LoRaWAN برای اینترنت اشیاء (IoT) در شبکه‌های کم‌مصرف (LPWAN) استفاده می‌کنند، امروز اعلام کرد که تونی شکیب، مدیر کل IoT Azure (خدمات رایانش ابری) درمایکروسافت به هیئت مدیره لورا پیوسته است. مایکروسافت یک ارئه دهنده بزرگِ خدمات رایانش ابری به LoRaWAN محسوب می‌شود و مشارکت آن در لورا می‌تواند ظهور فناوری‌های جدید را در بازار شبکه‌های کم مصرف و پوشش شبکه ای گسترده (LPWAN) تقویت کند. دونا مور، مدیرعامل و رئیس اتحادیه LoRa می‌گوید: "پیوستن تونی شکیب به تیم رهبری اتحادیه LoRa باعث تسریع در پذیرش استاندارد LoRaWAN در بازار می شود."

مدیر اجرایی مایکروسافت "تونی شکیب" تخصص خود را برای پیشرفت استاندارد LoRaWAN به کار خواهد گرفت. LoRa Alliance® ، انجمن جهانی شرکت‌هایی که از استاندارد LoRaWAN برای اینترنت اشیاء (IoT) در شبکه‌های کم‌مصرف (LPWAN) استفاده می‌کنند، امروز اعلام کرد که تونی شکیب، مدیر کل IoT Azure (خدمات رایانش ابری) درمایکروسافت به هیئت مدیره لورا پیوسته است. مایکروسافت یک ارئه دهنده بزرگِ خدمات رایانش ابری به LoRaWAN محسوب می‌شود و مشارکت آن در لورا می‌تواند ظهور فناوری‌های جدید را در بازار شبکه‌های کم مصرف و پوشش شبکه ای گسترده (LPWAN) تقویت کند. دونا مور، مدیرعامل و رئیس اتحادیه LoRa می‌گوید: "پیوستن تونی شکیب به تیم رهبری اتحادیه LoRa باعث تسریع در پذیرش استاندارد LoRaWAN در بازار می شود." 

شکیب می‌گوید: مایکروسافت میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده تا مشتریان بتوانند کلیه کارهای خود را در دنیای دیجیتال انجام دهند. خدمات ارایه شده به مشتریان این امکان را می‌دهد تا محیط‌های مختلف در صنایع متفاوت (مانند نظارت بر خطوط تولید ، مدیریت ایمنی کارگران ، بهینه سازی زنجیره های تأمین و رضایت مشتریان) را مورد تجزیه و تحلیل، پیش‌بینی و کنترل قرار دهند. مسئله مهم در این تحولات دیجیتالی، پروتکل‌های ارتباطی است و LoRaWAN دارای قابلیت‌های منحصربه‌فردی است که به تحقق این چشم‌انداز کمک می‌کند. ما مشتاق پیوستن به اتحادیه LoRa و تعمیق همکاری خود با اعضا برای کمک به مشتریان‌مان در استفاده از اینترنت اشیا هستیم. مایکروسافت قبلاً با تعدادی از اعضای اتحادیه LoRa برای استقرار راهکارهای LoRaWAN در سطح جهانی در زیرساخت اینترنت اشیا Azure همکاری کرده است. چند پروژه کلیدی که تا به امروز انجام شده عبارتند از: 

Beyond Eyes

این نام تجاری توسط Heijmans NV ایجاد شده است که یک شرکت بزرگ خدمات ساختمانی هلندی است. در بستر یک شبکه خصوصی LoRaWAN و توسط یک پلت فرم اینترنت اشیا، 20،000 سنسور را در ساختمان‌هایشان نصب کرده‌اند و این سیستم را در مقیاس‌های بالا با Microsoft IoT Hub به‌صورت یکپارچه راه اندازی کرده‌اند. Beyond Eyes از حسگرهای بی‌سیم برای جمع‌آوری داده‌های ناشناس در ساختمان، شرکت‌ها و کارخانجات و محیط‌های داخلی استفاده می‌کند. این راهکار، که در طیف گسترده‌ای از انواع ساختمان‌ها اجرا می شود، یک رویکرد هوشمندانه در مورد عملکرد و استفاده از ساختمان ارائه می‌دهد و در نهایت منجر به بهبود در فرایندها و نیروی انسانی در ساختمان‌ها با هدف صرفه‌جویی در هزینه و ایجاد یک محیط کاری پایدار می‌گردد. 

MachineQ

یک شرکت ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت اشیا است که از زیرساخت‌ها و خدمات مایکروسافت در مقیاس بزرگ استفاده می‌کند تا پلفرم ارتباطی اینترنت اشیا همه جانبه خود را برای شرکت‌هایی که نیاز به ساخت و استقرار راه‌حل‌های LoRaWAN در مقیاس وسیع دارند، ارائه دهد. برای مشتریان و شرکای مایکروسافت، پلتفرم MachineQ ابزاری بومی و ساده است که داده‌های یکپارچه را به صورت کاربردی مدیریت می‌کند و تصویرسازی و تجزیه و تحلیل داده‌های حسگرها را درسیستم IoT Azure آسان می‌کند. MachineQ راهکارهایی برای ردیابی دارایی‌ها در فضای باز برای بهبود و ساده‌سازی مدیریت موجودی، کاهش هزینه‌های عملیاتی و بهبود تجربه مشتری توسعه می‌دهد. این پروژه شامل بیش از 325،000 دستگاه LoRaWAN است که با کمک فقط چند صد درگاه MachineQ LoRaWAN، به هم متصل می‌شوند و در بیش از 80 سایت در سراسر ایالات متحده و کانادا نصب شده‌اند.

Microshare EverSmart

این محصول با کمک سیستم‌های Azure وLoRaWAN بیش از 20 راهکار مبتنی بر استفاده از داده‌های دستگاه‌های IoT برای مدیریت محیط‌های هوشمند در سطح جهانی و مرتبط با صنایع مختلف، به ویژه دفاتر شرکت‌ها، خط تولید و مراقبت‌های بهداشتی ارائه می‌دهد. مشتریان EverSmart با کمک این جریان داده و سرویس‌های مایکروسافت مانند IoT Hub ، Power BI و IoT Central می‌توانند از مزایای کامل خدمات تجزیه و تحلیلStream Analytics ، Databricks و Digital Twins استفاده نموده و تصمیماتی کارا اتخاذ نمایند تا تجارت خود و تجربه کاربران را در یک محیط خاص بهبود بخشند. به دلیل سهولت استقرار شبکه LoRaWAN در سیستم Azure ، یک بیمارستان سلطنتی ناتوانی‌های عصبی در لندن، به سرعت مجموعه‌ای از راهکارها را جهت مدیریت مکان و دارایی‌ها، سیستم‌های نظارت محیطی، سنسور های CO2 ، کنترل دمای یخچال‌ها را با امکان مشاهده یکپارچه شرایط و مکان تجهیزات راه اندازی کرد. توبی رابرتز ، مدیر ارشد این بیمارستان می‌گوید: "به لطف این سرویس‌ها، ما اکنون قادر هستیم بسیاری از کارهایی را خودکار کنیم که قبلاً زمان یا تلاش زیادی برای انجام آنها لازم بود." "این فناوری در طول همه‌گیری کرونا بسیار مفید بوده است، زیرا به کارکنان ما این امکان را می‌دهد که تحت فشارهای شدیدتر، کارآمدتر عمل کنند."

Sodexo

این شرکت از طریق مشارکت جهانی خود با سرویس myDevices ، خدمات مدیریت دارایی را به طیف وسیعی از مشتریان ارائه می‌دهد که در آن نیاز به سنسورهای شناسایی حضور یا عدم حضور occupancy sensors ، شمارش خودکار افراد، اندازه‌گیری برق مصرفی، نظارت بر دما، وضعیت دارایی‌ها، کیفیت هوا، ردیابی دارایی و بسیاری از سنسورهای دیگر است. ویلیام کیز مدیر توسعه و نوآوری Sodexo می‌گوید: "Sodexo می‌تواند از طریق یکپارچه‌سازی با پلت فرم myDevices در کنار راهکارهای خود به راحتی سخت‌افزارهای LoRaWAN را از صدها تولیدکننده مختلف تامین کرده و توسعه دهد. سپس تمام داده‌های سنسورها یکپارچه شده و به سیستم عامل‌های پشتیبان ما انتقال داده می‌شوند تا با استفاده از سرویس‌های مایکروسافت همچون Power BI و  Time Series Insights به مدیران برای اتخاذ بهترین تصمیم‌ها کمک کنند . "کوین برومبر ، مدیرعامل و بنیانگذارmyDevices می‌گوید: "شرکای جهانی ما، مانند Sodexo ، به امن‌ترین و مقیاس‌پذیرترین سیستم‌ها نیاز دارند و به همین دلیل است که پلتفرم ما از سرویس‌های Microsoft Azure DPS و IoT Hub برای ایمن‌سازی، مقیاس‌بندی و مدیریت این استقرارها در سراسر جهان استفاده می‌کند."

Webee

شرکتی که راهکارهای IIoT (اینترنت اشیا صنعتی) و AI توسعه می‌دهد، راهکار خود را راه‌اندازی کرده است، که بر روی Microsoft Azure اجرا می‌شود و از دستگاه‌های Semtech LoRa® (Nasdaq: SMTC) و استاندارد LoRaWAN در صنایع مختلف (از جمله کشاورزی تا اینترنت اشیا صنعتی) برای حفظ و بهبود پایداری منابع طبیعی استفاده می‌کند. مزارع تجاری بزرگ قادر به پیاده‌سازی سنسورهای تشخیص رطوبت خاک با قابلیت LoRaWAN هستند که امکان مشاهده و یادگیری از داده‌های ارزشمند در مورد اثرات نور، دما، سطح Co2، رطوبت، PH ، EC، مصرف آب و به علاوه یک کنترل کننده آبیاری برای مدیریت هوشمند شیرهای آب را فراهم می‌کند. 

The Things Industries

مشتریان این محصول از LoRaWAN به‌صورت شبکه‌های خصوصی، در صنایع کشاورزی، ساختمان هوشمند و فناوری‌های مرتبط با غذا استفاده می‌کنند. مورگان سندال مجری "سیستم‌های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه" در صنعت ساختمان از سنسورهای دما و رطوبت LoRaWAN استفاده می‌کند که توسط سرورهای شبکه The Things Industries پشتیبانی می‌شود. سنسورهای LoRaWAN دارای عمر طولانی باتری و استاندارد باز هستند و از پلتفرم مایکروسافت برای دیجیتال کردن سیستم‌های خود استفاده می‌کنند. یکپارچه‌سازی با سرویس‌های اینترنت اشیا مایکروسافت، امکان تبادل داده بین سرور شبکه LoRaWAN و Azure IoT Hub را فراهم می‌کند ، که می‌تواند برای مدیریت و نظارت بر دستگاه‌ها و درگاه‌ها، رمزگذاری و امکان برقراری ارتباطات سطح بالا مورد استفاده قرار گیرد. وینک گیزمن، مدیرعامل The Things Industries ، می گوید: "از طریق یکپارچه‌سازی با پلتفرم‌های LoRaWAN و مایکروسافت امکانات بی‌پایانی از این استانداردهای باز در اختیار ما قرار می‌گیرد و در حال حاضر مشتریان ما از این خدمات در بسیاری از قاره‌ها استفاده می‌کنند."

مطالب مرتبط

روند رو به رشد بازار جهانی اینترنت اشیا و ظهور فناوری‌های جدید

صنعت الکترونیک در این ایام دشوار به نوآوری خود ادامه می دهد. طی ماه گذشته ما گزارش مثبتی را در ارتباط بازار جهانی اینترنت اشیا و همچنین فناوری‌های جدید معرفی شده از سوی شرکت‎‌های مایکروسافت و انویدیا دریافته‌ایم که به طور مختصر در این مطلب به آنها می‌پردازیم.

مایکروسافت و سامسونگ با همکاری هم دنیای املاک را متحول می‌کنند

غول‌های تکنولوژی خانه هوشمند سامسونگ و مایکروسافت، پلتفرم اینترنت اشیا Azure Digital Twins IoT و پلتفرم SmartThings را به منظور ایجاد تجربیات بهتر برای کاربران ادغام می‌کنند.

همکاری سه شرکت بزرگ فناوری برای ارائه ماژول اینترنت اشیا

شرکتهای Arrow Electronics، Panasonic Industry و (STMicroelectronic (ST در زمینه ارائه یک راهکار هوشمند برای کارخانه‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند و برنامه‌های کاربردی زندگی هوشمند باهم همکاری کردند که نتیجه این همکاری منجر به تولید یک ماژول مجهز به سنسورهای بی‌سیم تعبیه شده اینترنت اشیا به همراه چند سنسور کم‌مصرف که از فناوری لبه (Edge) پشتیبانی شده است.

مایکروسافت در صدر جدول ارائه دهندگان پلتفرم اینترنت اشیا

بر اساس تحلیل‌های انجام شده توسط گروه تحقیقاتی Counterpoint مایکروسافت رتبه اول را در شرکت‌های ارائه دهنده پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) کسب کرده است و یکی از بزرگترین ارائه دهندگان موفق در گسترش قابلیت‌های اینترنت اشیا IoT محسوب می‌شود.