هکرهای کلاه سفید و نفوذ به دوربین‌های IoT

هکرهای کلاه سفید و نفوذ به دوربین‌های IoT

گروه هکرهای کلاه سفید (White Hat) که بسیاری از دستگاه‌های هوشمند و تکنولوژی‌های مرتبط با اینترنت اشیا را هک کرده‌اند.

گروه هکرهای کلاه سفید (White Hat Hacker) که بسیاری از دستگاه‌های هوشمند و تکنولوژی‌های مرتبط با اینترنت اشیا را هک کرده‌اند، اخیراً توسط دوربین هوشمند (IoT camera) دستگاه موردنظر قبل از هک کردن سیستم، به کاربر اخطار داده‌اند.

Andy Gregg، یک کارگزار املاک در آریزونا ، صدای خود را که ادعا می‌کرد از کانادا صحبت می‌کند، از طریق دوربین هوشمند منزل خود شنید که از هک شدن دستگاه‌های هوشمند خانگی‌اش خبر می‌داد. به‌منظور رفع استرس وضعیت به وجود آمده، هکر سریعاً روشن کرد که هیچ هدف مخربی وجود ندارد.

هکرها می‌توانند دوربین‌ها و یا میکروفون را بر روی بسیاری از دستگاه‌های IoT برای اهداف مخرب فعال کنند. علاوه بر این، کلیپ‌های ویدئویی و عکس‌های خانوادگی ، جزئیات کارت‌های اعتباری یا کلمه عبور می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند همچنین اینکه خانه خالی است یا نه نیز مشخص می‌شود.

هکرهایی که به دوربین Gregg دسترسی پیدا کردند، رمز عبور او را که برای عضویت در وبسایتهای متعدد از آن استفاده می‌کرد را به دست آوردند و با استفاده از این رمز عبور به دوربین دسترسی پیدا کردند و به Gregg هشدار دادند که باید از رمزهای عبور متعددی استفاده کند!

با توجه به گسترش روزافزون خانه‌های هوشمند IDC پیش‌بینی می‌کند نزدیک به 1.3 میلیارد دستگاه هوشمند تا سال 2022، با نرخ رشد سالیانه  20.8 وجود خواهد داشت. این رشد باعث می‌شود بسیاری از دستگاه‌های قابل انطباق قابل دسترس به خانه‌های کاربران باشند. Gregg خوش شانس بود که این هکر با او مهربان بود.

هکرهای کلاه سفید (White Hat Hacker) گروهی از هکرها هستند که به منظور بررسی امنیت سیستم به آن نفوذ می‌کنند و هدف آنها نشان دادن ضعف سیستم‌های امنیتی است.

مطالب مرتبط

سیستم جدید بلک‌بری امنیت بیشتری را به شهرهای هوشمند می‌بخشد

BlackBerry متعهد شده است تا با کمک به بخش‌های خصوصی و دولتی، توسعه شهرهای هوشمند و سیستم‌های حمل و نقل هوشمند را با خدمات سیستم امنیتی مدیریت اعتبارسنجی (SCMS) توسعه دهد.

امنیت یکی از چالش‌های مهم در فناوری‌های نوین نظیر اینترنت اشیا است. بسیاری از کاربران سیستم‌های IoT نگران امنیت داده‌ها و حفاظت از آن جهت جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی هستند. چالشی که راهبران این صنعت باید به آن حساس بوده و راهکارهای جامعی برای این چالش ارائه دهند.

رشد حملات سایبری و شناسایی حفره‌های امنیتی IoT

جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد سوءاستفاده‌هایی که هدف اصلی آن سه آسیب‌پذیری مهم در IoT است، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

ضعف مدیریتی و از دست رفتن سرمایه در حوزه‌ی اینترنت اشیا

مطالعات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌ها با وجود به کارگیری ساختارهای IoT در مدل‌های کسب و کار خود، ضعف‌های قابل توجهی در زمینه‌ی مالی ناشی از فقدان بهره‌برداری از شیوه‌های متناسب دارند.