واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ابزاری در خدمت برند سازی

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ابزاری در خدمت برند سازی

مطالعه‌ی جدید انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی و استراتژیست Magid نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌توانند نقش مهمی در افزایش ادراک برندهای تجاری داشته باشند.

مطالعه‌ی جدید انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی و استراتژیست Magid نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌توانند نقش مهمی در افزایش ادراک برندهای تجاری داشته باشند.

این مطالعه که بر روی مجموعه‌ای از گروه‌ها در لس‌آنجلس، نیویورک و علاقه‌مندان دارای تجربۀ VR انجام شد، نشان داد که محتوای واقعیت مجازی (VR) منجر به تحریک احساسات می‌شود، درحالی‌که محتوای واقعیت افزوده (AR) بیشتر برای ادغام امور روزانه کاربرد دارد.

همچنین این مطالعه نشان داد که واژه‌هایی نظیر "واقع‌گرایانه"، "همه‌جانبه"، "عجیب"، "هیجان‌انگیز"، "فانتزی" و "رهایی" همان چیزی است که باعث ارتباط مصرف‌کنندگان با محتوای VR می‌شود. در رابطه با محتوای AR نیز مصرف‌کنندگان کلماتی شامل "تعاملی"، "کنجکاوی"، "ناامیدکننده"، "عملی"، "تحلیلی"، "هیجان‌زده" و "واقعی" را بکار می‌بردند. 

واقعیت مجازی تجربه راحتی ذهن و ریلکسیشن را ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که مردم آن را به عنوان یک تکنولوژی سرگرمی تلقی می‌کنند. در نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد که هم واقعیت افزوده (AR) و هم واقعیت مجازی (VR) می‌تواند تأثیر مثبتی بر درک برند تجاری داشته باشند و هر یک از آن‌ها تجربه‌ای را به شیوه‌ای هدفمند افزایش می‌دهند.

گارتنر در گزارشی با عنوان « شبکه 5G و نقشه راه نسل بعدی: شبکه‌های بی‌سیم برای افزایش تجربیات مشتریان در فروشگاه‌های خرده‌فروشی» در ماه ژانویه منتشرکرد، اعلام نمود که تا سال 2022، تعداد 100 میلیون مصرف‌کننده خرید خود را در فروشگاه‌هایی که با استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) پشتیبانی می‌شود، تهیه می‌کنند.

هانا کرکی، تحلیلگر ارشد Gartner در این باره می‌گوید: "تکنولوژی‌های AR و VR باعث دگرگونی در خرده‌فروشی می‌شود. خرده‌فروشان می‌توانند از هوش مصنوعی (AI) به عنوان یک افزونه برای افزایش ادراک برند تجاری خود استفاده کنند تا مشتریان را در محیط‌های همه‌جانبه دخیل کنند و درآمد خود را افزایش دهند."

مطالب مرتبط

سرمایه‌گذاری دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی چین در بخش لجستیک

JD، دومین شرکت بزرگ خرده‌فروشی چین ۵۵ میلیون دلار بر روی ناوگان متصل‌به‌هم سرمایه‌گذاری می‌کند تا رهبری خود را در بخش لجستیک افزایش دهد.

گزارش گارتنر از روند رو به رشد صنایع نیمه‌هادی در جهان

موسسه تحقیقاتی گارتنر می‌گوید که درآمد صنایع نیمه‌هادی در سال 2018 ، ۱۲.۵ درصد افزایش داشته‌است.

روند صعودی بهره‌برداری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده‌فروشی

شرکت Khronos توسعه‌دهنده استانداردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (OpenXR) اعلام کرده‌است با گروه قابل‌توجهی از خرده‌فروشان و شرکت‌های فناور برای ایجاد نسخه‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات و مناسب برای برنامه‌های کاربردی AR و VR و همچنین دیگر پلتفرم‌های خرید آنلاین سه‌بعدی همکاری خواهد کرد.

مایکروسافت اپلیکیشن‌های AR جدید خود را برای کمک به کسب‌و‌کارها معرفی کرد

مایکروسافت در رویداد پاریس، اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده جدید خود را برای کمک به کسب و کارها معرفی کرد. در این رویداد نسخه پیش نمایش اپلیکیشن‌های Remote Assist و Product Visualize 365 بر روی iOS و Android در معرض نمایش عمومی قرار گرفت.