وسایل نقلیه خودران در هلند قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند

وسایل نقلیه خودران در هلند قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند

اخبار جدید حاکی از آن هستند که دولت هلند با مشکلاتی در طرح‌های توسعه وسایل نقلیه خودران خود مواجه گردیده است. یکی از مشکلات جدی این است که اتومبیل‌های خودران قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند.

اخبار جدید حاکی از آن هستند که دولت هلند با مشکلاتی در طرح‌های توسعه وسایل نقلیه خودران خود مواجه گردیده است. یکی از مشکلات جدی این است که اتومبیل‌های خودران قادر به تشخیص دوچرخه‌سواران نیستند. طبق آخرین آمارها تنها در شهر آمستردام حدود 881 هزار دوچرخه در حال استفاده می‌باشد و 58 درصد افراد بالای 12 سال این شهر، روزانه از دوچرخه استفاده می‌نمایند. با توجه به آمار فوق و کثرت استفاده از دوچرخه، در صورت عدم تشخیص مطمئن و واکنش مناسب وسایل خودران در مواجهه با دوچرخه‌سواران، مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد شد.

مطابق طرح‌های دولت هلند باید تا حدود 100 کامیون خودران در جاده‌ها و مسیرهای خاصی که با عنوان "گذرگاه‌های لاله" نام گزاری شده‌اند که حتی در شب در حال تردد و خدمت‌رسانی می‌باشند و ازاین‌رو وسایل نقلیه دیگری که توسط افراد هدایت می‌شوند با تعداد قابل ملاحظه‌ای از کامیون‌ها و وسایل خودران مواجه خواهند بود. حتی جاده‌های اصلی این کشور که منتهی به کشورهای همسایه مثل آلمان و بلژیک می‌شوند نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

گزارش منتشر شده توسط KPMG بیانگر آنست که در اروپا کشور هلند پیشتاز در آمادگی و پیشبرد طرح‌های بکار گیری وسایل خودران می‌باشد و بهترین شاخص‌های این حوزه را نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد. ولی با توجه به ازدحام و شلوغی خیابان‌های شهری و به خصوص کثرت استفاده از دوچرخه‌ها اجرای طرح‌های بکار گیری وسایل خودران در حیطه شهری با چالش مواجه شده است.

به نظر می‌رسد نرم‌افزارهای فعلی در تشخیص انواع دوچرخه‌ها و نیز در مواجهه با دوچرخه‌سوارانی که تبحر متفاوتی در دوچرخه‌سواری دارند هنوز عملکردی مطمئن ندارند. در مقایسه با هلند که پیشتاز این حوزه می‌باشد کشور انگلستان در جایگاه هفتم اروپا قرار دارد.

کلام آخر اینکه اگر قصد دوچرخه‌سواری در مسیرهایی که وسایل خودران در آنها تردد دارند را دارید، بهتر است تا بلوغ این فناوری، مسیر خود را تغییر دهید تا با آنها مواجه نگردید.

مطالب مرتبط

چالش‌های بزرگ اتومبیل‌های خودران

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۵۰ صنعت خودرو خودران (AV) به ارزش ۷ تریلیون دلار می‌رسد که تقریباً دو برابر حجم کل اقتصاد آلمان است.

اتومبیل‌های خودران و چالش از بین رفتن مشاغل سنتی در کشور کانادا

یکی از نگرانی‌های موجود برای به بهره‌برداری رسیدن اتومبیل‌های خودران در مقیاس بالا، از بین رفتن و یا دست‌کم کاهش برخی مشاغل مرتبط با اتومبیل‌ها است. گزارشی از سوی هیئت کنفرانس کانادا پیش‌بینی کرده است که اتومبیل‌های خودران به تنهایی می‌توانند منجر به از دست رفتن 77.400 شغل در این کشور شوند.

NVIDIA اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران سطح +2 را راه‌اندازی می‌کند

شرکت NVIDIA اعلام کرده است که اولین پلتفرم اتومبیل‌های خودران "سطح +2" را با نام "DRIVE AutoPilot" در سطح جهانی راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در نمایشگاه CES 2019 سال جاری مدعی شده است که پلتفرم پیشگامش چندین تکنولوژی AI را ادغام می کند.

اتومبیل‌های خودران ماهانه 300,000 تهدید امنیتی دریافت می‌کنند

آخرین گزارش‌های به دست آمده ازKaramba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است.