چگونه فناوری اتومبیل خودران می‌تواند به کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کند

چگونه فناوری اتومبیل خودران می‌تواند به کاهش انتشار ویروس کرونا کمک کند

شرکت تحلیلگر گارتنر در جدیدترین یادداشت خود اظهار داشته است که تولیدکنندگان وسایل نقلیه می‌توانند تلاش خود را بر روی بهداشت و حفظ فاصله اجتماعی متمرکز کنند.

شرکت تحلیلگر گارتنر در جدیدترین یادداشت خود اظهار داشته است که تولیدکنندگان وسایل نقلیه می‌توانند تلاش خود را بر روی بهداشت و حفظ فاصله اجتماعی متمرکز کنند. آنها باید با شرکای فناوری داخلی و خارجی همکاری کنند تا فناوری‌هایی ابداع کنند که بتوانند خطر ابتلا به ویروس کرونا (Covid-19) را برای سرنشینان خودرو کاهش دهد.

چهار زمینه اصلی که این خودروسازها باید روی آن تمرکز عبارتند از:

  • ضدعفونی کردن کابین خودرو
  • تصفیه هوای از کابین خودرو
  • رابط‌ کاربری خودرو
  • عملکرد کلی ماشین

گارتنر خاطرنشان می‌كند که پیش‌ازاین از لامپ‌های ماوراءبنفش برای ضدعفونی كردن كابینهای خودرو استفاده می‌شد. سطوح پلاستیکی و شیشه‌ای می‌توانند با معادل‌های آنتی باکتریال جایگزین شوند و برای کاهش آلودگی هوای کابین میتوان دمای کابین را برای مدت طولانی بالا برد تا خطر آلودگی کاهش دهد. بسیاری از کشورهای آسیایی از تصفیه کننده هوا پلاسما در داخل کابین استفاده می‌کنند.

گارتنر معتقد است كه در ماه گذشته استفاده از دستورات صوتی افزایش یافته است. یک دستیار صوتی مؤثر می‌تواند به کاهش تماس با سطوح کابین و همچنین تشخیص علائم اولیه کمک کند همچنین استفاده از قفل‌های اتوماتیک درب و متوقف کردن و راه‌اندازی موتور از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه را توصیه می‌کند تا میزان تماس لمسی با یک وسیله نقلیه کمتر شود.

پدرو پاچکو از مدیران ارشد گارتنر در اینباره می‌گوید: "كووید 19 به طور واضح بر نحوه سفر افراد تأثیر می‌گذارد. ترس از آلودگی به این ویروس شروع به دور کردن برخی از مسافران از وسایل نقلیه عمومی می‌کند و این امر تأکید بیشتری بر روی خودروهای شخصی و خدمات حمل و نقل مشترک دارد."

مطالب مرتبط

چگونه فناوری اینترنت اشیا به بهبود کیفیت هوا در بحران ویروس کرونا کمک می‌کند

از آنجا که اثرات ویروس کرونا هر روز بیشتر گسترش پیدا می‌کند اما بهبود کیفیت هوا یکی از فواید آن بوده است. دهلی که به عنوان یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان یاد می‌شود شاهد تغییر و تحول قابل توجهی در کیفیت هوا بوده است.

ربات‌های هوشمند در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا

ربات‌ها و هوش مصنوعی در سراسر جهان برای نبرد با کرونا ویروس مستقر شده‌اند. از علم رباتیک برای مراقبتهای بهداشتی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود که برخی از این ربات‌ها از اشعه ماوراء بنفش برای ضدعفونی استفاده می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا از طریق ماهواره‌ها قابل پیش‌بینی است

با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و یادگیری ماشین می‌توان شیوع ویروس کرونا را پیش‌بینی کرد.

وسایل نقلیه خودران راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

کلینیک Mayo استفاده آزمایشی از وسایل نقلیه خودران برای انتقال آزمایشات بیماران کرونا را آغاز کرده است.