NOBKA_Smart_Home_appliances_news.jpg

چین پرچمدار صنعت تجهیزات هوشمند خانگی می‌شود

طبق آخرین گزارش در رابطه با بازار لوازم خانگی منتشر شده از سوی مرکز مشاوره Futuresource، پیش بینی می‌شود حجم محموله‌های هوشمند لوازم خانگی، به ویژه ماشین لباسشویی و یخچال‌های مجهز به فناوری IoT، تا پایان سال 2018 دو برابر خواهد شد.

طبق آخرین گزارش در رابطه با بازار لوازم خانگی منتشر شده از سوی مرکز مشاوره Futuresource، پیش بینی می شود حجم محموله های هوشمند لوازم خانگی، به ویژه ماشین لباسشویی و یخچال های مجهز به فناوری IOT، تا پایان سال 2018 دو برابر خواهد شد.

تکنولوژی اتصال لوازم و دستیارهای صوتی هوشمند، به خصوص در حوزه خانه هوشمند و به ویژه در زمینه روشنایی هوشمند و کنترل آب و هوا، پیشرفت قابل توجهی داشته اند. به گفته Filipe Oliveira تحلیلگر بازار در موسسه مشاوره‌ای Futuresource ، صنعت لوازم خانگی هوشمند در حال تبدیل شدن به تجارب قابل توجه می‌باشد. از طرفی قابلیت ارتباط بیشتر بین این لوازم (حتی دستگاه‌های با قیمت متوسط)، سهم بیشتری از بازار را به سمت این حوزه روانه کرده است. تولید کنندگان بزرگی مانند LG، Whirlpool و حتی شرکت‌های کوچکتری مانند Beko، نیز مدل های جدیدی را که با دستیارهای صوتی آمازون و گوگل کار می‌کنند، معرفی کرده‌اند.

طبق پژوهش‌های این موسسه، با وجود افزایش کم در قیمت محصولات، ارزش افزوده این کالاها نسبت به حجم آنها، با سرعت بیشتری رشد داشته است و چین سردمدار این تحولات در بازار لوازم خانگی هوشمند می‌باشد. همچنین ارزش بازار جهانی لوازم خانگی هوشمند در سال 2017، مبلغ 65 میلیارد دلار بوده است که در سال جاری با سرعت زیادی رو به افزایش میباشد.

مطالب مرتبط

پریز هوشمندی که از آتش‌سوزی خانه جلوگیری می‌کند

اخیراً، یک گروه در بخش مهندسی مکانیک دانشگاه MIT با کمک هوش مصنوعی پریز برق هوشمند را ارائه کرده‌اند که می‌تواند توان مصرفی هر دستگاه الکترونیکی را تجزیه‌ و تحلیل نماید و جریان‌های الکتریکی خطرناک را تشخیص دهد.

تحقیقات اخیر Metova ، میزان استفاده از وسایل هوشمند خانگی در ایالات متحده امریکا را نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش، 90% از ساکنان ایالات متحده امریکا در حال حاضر از انواع دستگاه‌های هوشمند خانگی استفاده می‌کنند.

اخیرا کمپانی گوگل تعداد دستگاه هایی که توسط Google Assistant پشتیبانی می شوند برای به کارگیری در خانه های هوشمند افزایش داده است. به نظر می رسد با کم رنگ شدن فعالیت های گوگل در تعاملات گوشی های هوشمند، رقابت برای خانه های هوشمند به وضوح در الویت های اول شرکت گوگل است.