کیت توسعه اینترنت اشیا سازگار با آردوینو معرفی شد

کیت توسعه اینترنت اشیا سازگار با آردوینو معرفی شد

Frame.IoT یک کیت توسعه سازگار با آردوینو است که با هدف کمک به کاربران در پروژه‌های اینترنت اشیا (IoT) طراحی و تولید شده است.

Frame.IoT یک کیت توسعه سازگار با آردوینو است که با هدف کمک به کاربران در پروژه‌های اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده است و در حال حاظر به دنبال جذب کاربران خلاق در بستر پلتفرم Kickstarter است.

این کیت توسعه دارای ماژول Wi-Fi است و از بلوتوث کم‌مصرف (BLE) پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با باتری استفاده شود. این کیت دارای روشنایی 16 LED RGB مرتب در یک الگوی دایره‌ای و همچنین یک دکمه در وسط صفحه است.

کیت Frame.IoT همچنین از محرک‌ها و سنسورهای خارجی، اسلات مموری کارت، مبدل USB به سریال، درگاه میکرو USB پشتبانی می‌کند و 13 پین برای استفاده دیگر مولفه‌ها است و به گفته جوشوا پرک سازنده این کیت، نسخه نهایی این کیت ممکن است دارای یک درگاه Type-C نیز باشد.

برخی از موارد استفاده بالقوه کیت Frame.iot شامل بلوتوث، ماشین رباتیک کنترل شونده توسط اپلیکیشن موبایل، سنسور سطح آب هوشمند خانه هوشمند، نگهداری در زمان واقعی بیت کوین یا اوراق بهادار، LED های هشدار یا حسگرهای پیش بینی آب و هوا هستند.

چندی پیش،شرکت‌های Thales و Telstra و Arduino به همراه Microsoft برای پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا (IoT) مبتنی بر استانداردGSMA اعلام همکاری کردند تا امکان برقراری ارتباط مطمئن و ایمن بین تجهیزات و ابر داده فراهم کنند. میلیاردها دستگاه جمع‌آوری، پردازش و ارسال داده‌ها به ابر درون یک اکوسیستم IoT و انواع خدمات اینترنت اشیا (IoT) را انجام می‌دهند. برای فعال کردن امنیت، سرویس ابری IoT باید به داده‌های دریافت شده از دستگاه‌های متصل اعتماد کاملی داشته باشد.

مطالب مرتبط

پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا مبتنی بر استاندارد GSMA

شرکت‌های Thales و Telstra و Arduino به همراه Microsoft برای پیاده‌سازی راهکار امنیتی اینترنت اشیا (IoT) مبتنی بر استانداردGSMA همکاری می‌کنند تا امکان برقراری ارتباط مطمئن و ایمن بین تجهیزات و ابر داده فراهم کنند.

محققان سنگاپوری کاشت میکروسنسور را توسعه دادند

محققان دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) یک دستگاه خواننده جدید بی‌سیم را ایجاد کرده‌اند که به تغییرات خوانش یک سنسور حساس است و امکان ایجاد میکروسنسورهایی با دقت میلیمتری را فراهم می‌کند کهبرای تزریق در زیر پوست استفاده می‌شوند.

استاندارد تجهیزات منبع‌باز اینترنت اشیا توسط بنیاد ارتباطات منبع‌باز عرضه می‌شود

امروزه حدود 26 میلیارد دستگاه اینترنت اشیا (IoT) وجود دارد که بسیاری از آنها هیچ سازگاری با یکدیگر ندارند. بنیاد ارتباطات منبع‌باز (OCF) قصد دارد این مشکل را برطرف کند.

معماری RISC-V و ظهور سخت‌افزارهای منبع باز

نرم‌افزارهای منبع باز تجارت بزرگی را به راه انداخته‌اند که در دستاوردهای میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر IBM و Microsoft هم به آنها اشاره شده است.