پیش‌بینی آینده واقعیت افزوده در سال 2019 و فراتر از آن

آینده واقعیت افزوده در سال 2019 و فراتر از آن

آیا هنوز زود است که بگوییم آینده واقعیت افزوده (AR) روشن است یا نه؟ این تکنولوژی در حال گسترش است، غول‌هایی نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت و Magic Leap در حال ساخت محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری واقعیت افزوده (AR) هستند.

آیا هنوز زود است که بگوییم آینده واقعیت افزوده (AR) روشن است یا نه؟ این تکنولوژی در حال گسترش است، غول‌هایی نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت و Magic Leap در حال ساخت محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری واقعیت افزوده (AR) هستند. برخی از نمونه‌های اولیه آنها در نمایشگاه امسال در لاس وگاس قابل مشاهده بودند. پیشرفت‌های واقعیت افزوده (AR)، به ویژه در بازی و سرگرمی باعث شده که مشاغل کوچک هم متوجه آن شوند. اکنون تعداد بیشتری از مردم به دنبال این فناوری هستند بنابراین، امسال سال مهمی برای رشد نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای AR محسوب می‌شود. در این مبحث پیش‌بینی‌های ما در مورد این فناوری عالی ارائه شده است:

AR دارای ویژگی‌های چند نفره خواهد بود!

اپلیکیشن‌های موبایل AR که در ARKit 2.0 ایجاد شده‌اند، عملکرد چند نفره دارند و بیشتر افراد حاضر صحنه AR را تجربه می‌کنند. مثلاً بازی Pokemon را در نظر بگیرید که در یک منطقه خاص ثابت است. تعداد زیادی از بازیکنان آن را خواهند دید اما فقط یک نفر توپ را خواهد گرفت. پس کاربرد به گونه‌ای خواهد شد که همه افراد بتوانند با بازی تعامل داشته باشند.

تلفن‌های هوشمند با AR ادغام خواهند شد!

برای استفاده از ARCore نیازی به خرید تلفن هوشمند Google Pixel ندارید. در نمایشگاه CES 2019 لیست طولانی از برندهای گوشی‌های هوشمند ارائه شد که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند مدل‌هایی از ال‌جی، هواوی، شیائومی، سونی، سامسونگ، Razer ،OnePlus، نوکیا، موتورولا و ایسوس وجود دارد و این شرکت‌ها در آینده تلفن‌های اندرویدی بیشتری را با قابلیت AR منتشر خواهند کرد.

به گفته کارشناسان فناوری، گوشی‌های هوشمند آینده با ادغام AR سبک‌تر، باریک‌تر، ارزان‌تر، قوی‌تر و ماندگارتر خواهند بود. البته بیشتر دستگاه‌های اپل از قابلیت‌های ARKit برخوردار هستند.

دوربین‌های تلفن فقط برای عکس‌های سلفی نخواهند بود!

با وجود میلیون‌ها تلفن هوشمند با قابلیت AR، چه اندروید و چه iOS، پیش‌بینی می‌شود دوربین گوشی‌های هوشمند قدرتمندتر شوند. توسعه‌دهندگان دوربین را به عنوان عنصر اصلی واقعیت افزوده تلفن تبدیل می‌کنند.

بازاریابان تبلیغات AR را امتحان می‌کنند

با توجه به اینکه تعداد زیادی از گوشی‌ها و عینک‌ها دارای قابلیت AR هستند، پیش‌بینی می‌شود که بازاریابان بیشتر در تبلیغات AR تمرکزکنند. تصور کنید زمانی که در خیابان قدم می‌زنید و تبلیغات رستوران‌های اطراف را مشاهده می‌کنید، تصاویر سه‌بعدی از منوی رستوران نمایش داده می‌شوند. AR یک رسانه جدید و تازه برای تبلیغات است.

از سال 2019 به بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

جواب ساده است. واقعیت افزوده (AR) به صورت یکپارچه در زندگی ما ادغام خواهد شد. مردم خواهند فهمید که این فناوری چیزی بیش از یک تازگی است و فقط برای بازی و سرگرمی نیست.

از لحاظ تئوری ما روی واقعیت افزوده (AR) حساب می‌کنیم تا بهترین دوست دیجیتالی انسان باشد که هر وقت بخواهد به هر شی یا اطلاعاتی به صورت آنلاین دسترسی داشته باشد. بسیاری از پیشرفت‌های AR در سال 2018 اتفاق افتاد و امسال و سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

مطالب مرتبط

چین تا سال 2023 بیش از 65 میلیارد دلار در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بین‌المللی IDC، سرمایه‌گذاری بازار چین در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR/AR) تا سال 2023 از مرز 65.21 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

بازار جهانی عینک‌های هوشمند در حال رشد است

بازارهای جهانی با عرضه عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده (AR) حتی پس از چند سال اجرای آزمایشی و تبلیغات فراوان، دست و پنجه نرم می‌کند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ابزاری در خدمت برند سازی

مطالعه‌ی جدید انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی و استراتژیست Magid نشان می‌دهد که تکنولوژی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) می‌توانند نقش مهمی در افزایش ادراک برندهای تجاری داشته باشند.

روند صعودی بهره‌برداری از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در صنعت خرده‌فروشی

شرکت Khronos توسعه‌دهنده استانداردهای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (OpenXR) اعلام کرده‌است با گروه قابل‌توجهی از خرده‌فروشان و شرکت‌های فناور برای ایجاد نسخه‌های سه‌بعدی (3D) از محصولات و مناسب برای برنامه‌های کاربردی AR و VR و همچنین دیگر پلتفرم‌های خرید آنلاین سه‌بعدی همکاری خواهد کرد.