Nobka_driveai-demonstrates-self-driving-cars.jpg

اتومبیل‌های خودران Drive AI چه ویژگی‌هایی دارند؟

اخیرا استارتاپ اتومبیل‌های اتوماتیک ، ویدیویی از اتومبیل‌های خودران Drive.ai که در اطراف شهر در حرکت هستند و نحوه‌ی عملکرد آنان منتشر کرده است. ویدیو‌ی منتشر شده Drive.ai رانندگی اتومبیل‌های خودران را در اتوبان‌ها و خیابان‌های کوچک نشان می‌دهد. سیستم تشخیص چهره در این اتومبیل وسایل نقلیه‌ی دیگر، عابران پیاده ، دوچرخه سواران و مسیرهای اطراف آنان را به راحتی و با اطمینان کامل تشخیص می‌دهد.

اخیرا استارتاپ اتومبیل‌های اتوماتیک ، ویدیویی از اتومبیل‌های خودران Dive.ai که در اطراف شهر در حرکت هستند و نحوه‌ی عملکرد آنان منتشر کرده است. ویدیو‌ی منتشر شده Drive.ai رانندگی اتومبیل‌های خودران را در اتوبان‌ها و خیابان‌های کوچک نشان می‌دهد. سیستم تشخیص چهره در این اتومبیل وسایل نقلیه‌ی دیگر، عابران پیاده ، دوچرخه سواران و مسیرهای اطراف آنان را به راحتی و با اطمینان کامل تشخیص می‌دهد. 

انتشار این ویدیو تنها چند ماه پس از اینکه یک عابر پیاده در آزمایش اتومبیل‌های خودران Uber جان خود را از دست داد، حرکتی جسورانه است ، اما به نظر می‌رسد تکنولوژی Drive.ai در کنترل موقعیت‌های غیرقابل پیش بینی و نشان دادن عکس العمل سریع شناخته شده است.

این شرکت درباره‌ی چگونگی برطرف کردن مشکل سیستم‌های ترافیکی پیچیده می‌گوید :

سیستم این اتومبیل از داده‌های جمع آوری شده توسط حسگرها برای شناسایی دقیق اشیا مانند اتومبیل‌ها، عابران پیاده و دوچرخه سواران که همگی با سرعت‌های مختلف و در فواصل متفاوت در حال حرکت هستند ، استفاده می‌کند. با استفاده از این داده‌ها ، ما می‌توانیم مسیر را در ایمن‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن برای اتومبیل برنامه ریزی کنیم.

با این حال بعد از حادثه‌ای که در تست رانندگی Uber رخ داد، مردم نسبت به استفاده از تکنولوژی‌های اتومبیل‌های خودران ، بسیار محتاط عمل می‌کنند و جلب اعتماد آنان مدتی زمان می‌برد.

در نهایت باید خاطر نشان کرد که اتومبیل‌های خودران از رانندگی خودرو توسط شهروندان ، ایمن‌تر خواهند بود. تکنولوژی هوش مصنوعی (AI) نسبت به موقعیت‌های پیش بینی نشده واکنش سریعتری نشان می‌دهد و علاوه بر این شرایطی مثل خستگی ، خواب آلودگی ، احساسات و غفلت که عوامل بیشتر تصادفات هستند ، در اتومبیل‌های خودران وجود ندارد.

Drive.ai توسط چند تن از فارغ التحصیلان آزمایشگاه AI دانشگاه استندفورد تاسیس شده است. آزمایشات این شرکت که در حال حاضر در Frisco تگزاش انجام می‌شود ، در نظر دارد امکان استفاده از اتومبیل‌های خودران را در اختیار بیش از ده هزار نفر در شش ماه آینده قرار دهد.