ارائه یک راهکار هوشمند حمل‌ونقل با ادغام فناوری‌های بلاک چین و اینترنت اشیا

ارائه یک راهکار هوشمند حمل‌ونقل با ادغام فناوری‌های بلاک چین و اینترنت اشیا

پتانسیل یکپارچه‌سازی فناوری‌های blockchain و اینترنت اشیا (IoT) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. دانشگاه نوادا در شهر رنو با همکاری شرکت Filamen در حال یکپارچه‌سازی اتومبیل خودران با فناوری blockchain است.

پتانسیل یکپارچه‌سازی فناوری‌های blockchain و اینترنت اشیا (IoT) همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. دانشگاه نوادا در شهر رنو با همکاری شرکت Filamen در حال یکپارچه‌سازی اتومبیل خودران با فناوری blockchain است. شرکت استارتاپی Filamen در حال همکاری با دانشگاه نوادا و حمل‌ونقل هوشمند شهر رنو به منظور توسعه یک استاندارد جدید بر اساس فناوری IoT blockchain برای اطمینان یکپارچگی داده‌ها بین اتومبیل‌های خود رانندگی و زیرساخت‌های جاده‌ای است.

این پروژه از طریق مرکز تحقیقات کاربردی دانشگاه نوادا برای ارتقاء ارتباطات و ایمنی بین وسایل نقلیه خودران، زیرساخت‌های LIDAR و وسایل ارتباطی کوتاه‌برد که در تقاطع‌ها نصب شده است، طراحی شده است. دانشگاه نوادا به زودی آزمایشی شبیه‌سازی شده از فناوری Blocklet شرکت Filamen را به همراه برنامه‌هایی برای ادغام این فناوری با وسیله نقلیه خودران و شبکه زیرساخت متشکل از سنسورها که در امتداد مسیرهای مشخص قرار گرفته‌اند را برای ارائه یک رکورد قابل‌اطمینان از رویدادهایی که امکان تبادل اطلاعات را از طریق فناوری blockchain فراهم می‌کند، آغاز خواهد کرد.

کارلوس کاردیلو مدیر مرکز تحقیقات کاربردی نوادا، در این باره گفت: "همکاری با filament به عنوان بخشی از پروژه حمل‌ونقل هوشمند شهری به ما در ایجاد و حصول اطمینان از امنیت داده‌های تولید شده از بسیاری از دستگاه‌های متصل به LIDAR از جمله اتومبیل‌های خودران کمک خواهد کرد. به زودی این راهکار به یکی از ویژگی‌های مشترک در شهرستان‌ها و شهرهای ما تبدیل خواهد شد."

بر اساس گزارشی که در اوایل این ماه از MarketsAndMarkets منتشر شد، بازار IoT blockchain رشد چشمگیری خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۴ از ۱.۵۴ میلیارد پوند بگذرد. انتظار می‌رود ارزش این بازار در سال 2019 به 86.36 میلیون پوند برسد.

مطالب مرتبط

برنامه شتابدهی کوالکام در حوزه شهرهای هوشمند

شرکت Qualcomm اعلام کرده است که برنامه جدید شتابدهی در حوزه شهر هوشمند خود را با تمرکز انجمن‌های مرتبط به اجرا در می‌آورد.

آزمایش شبکه 5G و اتومبیل‌های خودران برای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهرها

شرکت LG Uplus با همکاری دانشگاه Hanyang در حال آزمایش اتومبیل‌های خودران بر روی بستر شبکه 5G در راستای حل مشکلات ترافیکی در شهر سئول است.

ارائه راهکار جدید هویت دیجیتال در اینترنت اشیا و بلاک‌چین

بر اساس آخرین گزارشات شرکت WISeKey International Holding یک قطعه سخت‌افزاری به نام SensorsID عرضه می‌کند که هدف آن ارائه هویت دیجیتالی است و محافظت از هویت دستگاه‌ها و داده‌های آنها است.

بهره‌برداری از IoT با هدف بهبود مهارت‌های رانندگی

بهبود مهارت‌های رانندگی در جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین نیازها برای کاهش میزان تصادفات و صدمات ناشی از آن است. در این راستا، یک استارت اپ استرالیایی به نام GoFar مبلغ یک میلیون دلار برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری نموده است.