Nobka_augmented reality is coming to fruition in the automotive industry.jpg

استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت خودروسازی

این روزها مزایای رقابتی حاصل از به کارگیری تکنولوژی های جدید به عاملی برای تلاش بیشتر مدیر عامل ها تبدیل شده است. به عنوان مثال، پیشگامان صنعت خودرو، در حال بررسی موارد استفاده ی تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت خودروسازی می باشند، چرا که این تکنولوژی کل زنجیره ی ارزش از تولید تا فروش محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.

این روزها مزایای رقابتی حاصل از به کارگیری تکنولوژی‌های جدید به عاملی برای تلاش بیشتر مدیرعاملها تبدیل شده است. به عنوان مثال، پیشگامان صنعت خودرو، در حال بررسی موارد استفاده‌ی تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت خودروسازی می باشند، چرا که این تکنولوژی کل زنجیره ی ارزش از تولید تا فروش محصول را تحت تاثیر قرار می دهد.

با توجه به این موضوع پیش بینی می شود فروش عینکهای هوشمند برای استفاده در صنعت جهانی خودرو، در سال 2022 به 1.7 میلیون دستگاه برسد. بر اساس آخرین مطالعهی ABI Research ، انتظار میرود بازار کل خودروهای هوشمند 177 درصد رشد کند و در سال 2022 ارزش آن به 5.5 میلیارد دلار برسد. 

Marina Lu، تحلیلگر ارشد تحقیقات ABI می گوید: "واقعیت افزوده به تولید کنندگان خودرو در بسیاری از مراحل چرخه تولید محصول، از جمله طراحی، نمونه سازی، ساخت و بازاریابی، کمک می کند."

در بخش طراحی، تجسم و تجزیه تحلیل سه بعدی ساختار بدنه و اجزای تشکیل دهنده‌ی آن می تواند باعث صرفه جویی در زمان و منابع شود. تعامل و همکاری بخشهای مختلف ساخت و ارزیابی به هنگام منجر به افزایش سرعت تصمیم گیری می شود.

تجهیزات AR که روی سر نصب می شوند برای موارد پیچیده تر در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، AR اکنون روند بازاریابی و فروش را برای صنعت خودرو آغاز کرده است. مشتریان می توانند قبل از تصمیم گیری خرید وسایل نقلیه دیجیتالی آنها را با جزئیات زیادی بررسی کنند.

اخیرا آئودی با استفاده از ARKit اپل، یک اپلیکیشن AR منتشر کرده که کاربران را قادر می سازد مدل های سه بعدی خودروی آئودی را روی سطح جاده قرار داده و حتی اندازه آن را تغییر دهند. هیوندای، جیپ و ولوو نیز از AR برای تست های مجازی و تجربه های نمایشگاه‌های دیجیتالی، صرفه جویی در وقت، املاک و مستغلات استفاده می کنند.
با توجه به ارزیابی ABI، اگرچه استفاده از تکنولوژی AR در خودروسازی زیاد متداول نیست ، با این حال اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه طراحی شده اند نشان دهنده ی بازده سرمایه گذاری در این بخش هستند. 

همکاری، آموزش گام به گام، نظارت متخصصین از راه دور، تجسم سه بعدی همگی در صنایع با نتایج مثبت و قابل پیش بینی مواجه شده اند. اهمیت طراحی و ساخت نمونه در صنعت خودرو، این صنعت را به یک انتخاب اصلی برای به کارگیری گسترده از تکنولوژی AR تبدیل کرده است.