اوبونتو Core 18 برای امنیت بیشتر دستگاه‌های IoT منتشر شد

اوبونتو Core 18 برای امنیت بیشتر دستگاه‌های IoT منتشر شد

Canonical با انتشار Ubuntu Core 18 در پی امنیت بیشتر و کاهش هزینه نگهداری دستگاه‌های IoT است.

Canonical اعلام کرد که Ubuntu Core 18 را با هدف کاهش خطرات ناشی از توسعه نرم‌افزار، هزینه‌های نگهداری امنیتی دستگاه‌های IoT منتشر کرده است. آخرین نسخه دارای حجم ۲۶۰ مگابایت است که یک ورژن سبک و ایده‌آل برای دستگاه‌های IoT را فراهم می‌کند.

Canonical حداقل حجم را نه فقط برای کارایی، بلکه برای کاهش سطح حملات نگه داشته است. چندین بسته امنیتی به عنوان بخشی از سیستم‌عامل نصب شده‌اند تا حجم و فرکانس بروز رسانی امنیتی را کاهش داده و حداکثر ذخیره‌سازی برای برنامه‌ها و داده‌ها را تضمین کنند. Ubuntu Core 18 می‌تواند نرم‌افزار را از سیستم‌های گسترده‌تر اوبونتو و Snapcraft به ارث برده یا از توسعه برنامه‌های خاص برای یک برند یا مدل پشتیبانی کند. این سیستم‌عامل طیف وسیعی از دستگاه‌های تولیدکنندگان پیشرو مانند Dell ، Rigado ، Intel ، Qualcomm، Samsung و NXP پشتیبانی می‌کند.

John Dauskurdas، معاون بخش بین‌المللی فروش IoT/Embedded PC در Dell EMC، در این رابطه می‌گوید: "Dell در طول سه سال گذشته با Canonical در حال کار بوده تا تأیید گواهینامه اوبونتو را در تمامی گذرگاه‌های (Gateway) سازگار با رایانش لبه (Edge) فراهم کند. Ubuntu Core 18، مشتریان ما را قادر می‌سازد تا راهکارهای بسیار امن و پایدار اینترنت اشیا را برای کسب‌وکار خود ارائه دهند. ما علاقه زیادی به مشتریان داریم که می‌خواهند از زیرساخت فروشگاه‌های app برای حفظ ایمنی و ارائه قابلیت‌های جدید در لبه استفاده کنند."

Ubuntu Core 18 از "snaps" که به صورت دیجیتالی امضا شده‌اند و غیرقابل تغییر هستند تا از مقاومت آن در برابر خطرات و یا دستکاری اطمینان حاصل شود، استفاده می‌کند که اگر دستکاری رخ دهد مانع از گسترش برنامه آسیب‌پذیر می‌شود. Snaps بر روی سرور اوبونتو، دسکتاپ و تصاویر ابر کار می‌کنند. این پلتفرم و یک روش پردازشی را ارائه می‌دهد که اجازه می‌دهد از هر ایستگاه کاری، مزرعه، ابر، یا سرور برای snaps IoT استفاده شود.

Ebrahim Bushehri، مدیرعامل شرکت Lime Microsystems، در این رابطه اظهار داشت: "اوبونتو، با تشر، و فروشگاه‌های app IoT یک پایگاه امن و باز ایجاد می‌کنند که به شرکای ما امکان توسعه و استقرار سریع تکنولوژی‌های آشوبگر جدید را می‌دهد.

Ubuntu Core، Snaps و فروشگاه برنامه‌های IoT، یک پلتفرم امن و با منبع باز را ایجاد می‌کنند که شرکای ما امکان توسعه و استقرار سریع تکنولوژی‌های جدید را می‌دهد.

پروژه CrowdCell به رهبری وودافون و Telefonica، شبکه ارتباطی مقرون‌به‌صرفه را به عنوان بخشی از Facebook TIP فراهم می‌کند، درحالی‌که آژانس فضایی اروپا دارای یک شبکه ارتباطی ماهواره‌ای با قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های توسعه‌دهندگان برای ایجاد انواع برنامه‌های کاربردی فراهم می‌کند که هر دو با snaps اوبونتو این کار را می‌کنند.

Canonical می‌گوید این سیستم‌عامل تا 10 سال از نگهداری امنیتی کم‌هزینه برخوردار است تا بتواند در درازمدت توسط شرکت‌ها یا واحدهای صنعتی نصب و راه‌اندازی گردد. تولیدکنندگان یا شرکت‌ها می‌توانند این بروز رسانی را در حول نیازهای خود مدیریت کنند.

بروز رسانی‌های تأیید شده در عرض ۲۴ ساعت در همه دستگاه‌ها توزیع می‌شوند. هر بروز رسانی باینری قبلی، همراه با عکس فوری، برای بازگرداندن آسان در صورت نیاز، را حفظ می‌کند و فشرده‌سازی خودکار برای به حداقل رساندن حجم آن انجام می‌شود.

مطالب مرتبط

اوراکل از راهکار خود برای افزایش امنیت دستگاه‌های IoT رونمایی کرد

اخیراً شرکت Oracle آخرین نسخه از Java Card خود را که به حفظ امنیت بسیاری از دستگاه‌های حساس کمک می‌کند، راه‌اندازی نمود.

نقض امنیت دستگاه های IoT نگرانی اصلی کسب و کارها است

تحقیقات انجام شده توسط شرکت نرم‌افزاری هلندی Gemalto نشان می‌دهد که تنها 48 درصد از کسب‌وکارها در جهان قادر به تشخیص نقض امنیت IoT در دستگاه‌های خود هستند.

شرکت امنیتی Trend Micro از پلتفرم IoT Security 2.0 خود رونمایی کرد

شرکت Trend Micro اعلام کرد که پلتفرم (IoT Security 2.0 (TMIS را برای کمک به تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات امنیتی و بهبود اکوسیستم‌های گسترده اینترنت اشیا ارائه کرده است.

سرمایه گذاری جهانی IoT در سال 2019 به 745 میلیارد دلار خواهد رسید

طبق آخرین ارقام IDC، انتظار می‌رود که هزینه‌های جهانی اینترنت اشیا (IoT) تقریباً به نرخ 750 میلیارد دلار در سال 2019 برسد.