اوراکل از راهکار خود برای افزایش امنیت دستگاه‌های IoT رونمایی کرد

اوراکل از راهکار خود برای افزایش امنیت دستگاه‌های IoT رونمایی کرد

اخیراً شرکت Oracle آخرین نسخه از Java Card خود را که به حفظ امنیت بسیاری از دستگاه‌های حساس کمک می‌کند، راه‌اندازی نمود.

اخیراً شرکت Oracle آخرین نسخه از Java Card خود را که به حفظ امنیت بسیاری از دستگاه‌های حساس کمک می‌کند، راه‌اندازی نمود. هدف Java Card 3.1 ارائه‌ی انعطاف‌پذیری بیشتر به منظور برآورده کردن نیازهای خاص سخت‌افزار تراشه‌های امنیتی موجود و فناوری‌های در حال ظهور IoT می‌باشد. Java Card 3.1 دارای ویژگی‌هایی است که آن را در مخابرات تا پوشیدنی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌دهد.

هر سال تقریباً شش میلیارد دستگاه مبتنی بر Java Card. فعالیت می‌کنند. اما پلتفرم نرم‌افزاری که برای اجرای سرویس‌های امنیتی بر روی کارت‌های هوشمند و عناصر امن شناخته شده است، از سال‌ها پیش یک رهبر در بازار این عرصه بوده است. این پلتفرم برخی از ویژگی‌های جدید را ارائه می‌دهد که باعث می‌شود اپلیکیشن‌ها در سراسر سخت‌افزار امنیتی برای IoT قابل استفاده باشند و علاوه بر این اجازه استفاده از سخت‌افزارهایی که نیاز به اتصال به شبکه‌های چندگانه‌ی ابر دارند، را می‌دهد. به نظر می‌رسد جاوا کارت راهکاری مناسب برای میلیاردها دستگاه IoT که نیاز به امنیت در لبه شبکه دارند، باشد.

امنیت در سال 2019 شروع به توسعه یک شاخص کلیدی برای صنعت کرده است. در اوایل ماه جاری، BCC Research پیش‌بینی کرد که بازار امنیتی IoT با ارزش 1.31 میلیارد پوند، تا سال 2023 به 4/1 میلیارد پوند خواهد رسید.

گزارشات نشان می‌دهد که این رشد به دلیل تقاضا برای برنامه‌های کاربردی مبتنی بر ابر، رشد دیجیتالیزاسیون و هزینه‌های امنیتی IoT و تقاضای رو به رشد برای راهکارهای امنیتی برای اتومبیل‌های خودران و خدمات بهداشتی هوشمند است.

مطالب مرتبط

اتومبیل‌های خودران ماهانه 300,000 تهدید امنیتی دریافت می‌کنند

آخرین گزارش‌های به دست آمده ازKaramba Security حاکی از افزایش حملات سایبری در ماشین‌های خودران و در پی آن نگرانی‌های ذینفعان در این رابطه است.

نقض امنیت دستگاه های IoT نگرانی اصلی کسب و کارها است

تحقیقات انجام شده توسط شرکت نرم‌افزاری هلندی Gemalto نشان می‌دهد که تنها 48 درصد از کسب‌وکارها در جهان قادر به تشخیص نقض امنیت IoT در دستگاه‌های خود هستند.

شرکت امنیتی Trend Micro از پلتفرم IoT Security 2.0 خود رونمایی کرد

شرکت Trend Micro اعلام کرد که پلتفرم (IoT Security 2.0 (TMIS را برای کمک به تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات امنیتی و بهبود اکوسیستم‌های گسترده اینترنت اشیا ارائه کرده است.

مدیریت چرخه‌ی عملکرد زندگی روزانه با تجهیزات اینترنت اشیا

کمپانی Cybeats ،ارائه دهنده خدمات کامپیوتری در کانادا برای گسترش تیم خود در تورنتو و خارج از کشور به دنبال جذب سرمایه 3 میلیون دلاری از صندوق سرمایه‌گذاری Ripple Ventures برای نظارت و مدیریت چرخه عملکرد برای دستگاه‌های IoT جهت محافظت در برابر تهدیدات شناخته شده و جدید امنیت سایبری می‌باشد.